Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa hjälm och flytväst för windsurf

  • speedfreak

    Medlem
    10 augusti, 2018 vid 09:32

    Bra tråd… behöver fixa en ny också eftersom min helt mystiskt har krympt. 😀
    Kör inte med väst när jag kör 8.6, 7.5, 6.5 längre.

    [edit] Funderar på ION Booster X…. Inte jättesnygg men man syns bättre i alla fall, speciellt en mulen mörk höst-/vinterdag på vattnet.
    https://www.surfspot.se/ion-booster-x-flytvast-gul.html

    Bra tips! Tycker det borde vara fokus på att prylarna har lite färg. Jag fick leta med ljus och lykta efter en hjälm med lite färg på som passade mitt lilla huvud. Jag tänker att det är kanon om det lyser lite färgglatt både från hjälm och väst när man ligger där och guppar och man hör motorbåtar surra i närheten. Dessutom får man ju lite skön åttiotals känsla med lite rosa och turkos. Skulle gärna slippa svart dräkt.

    Svara på: Bästa hjälm och flytväst för windsurf

  • erland

    Medlem
    16 augusti, 2018 vid 15:41

    Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.

    Låter som en stor hjälm. Finns xl?

  • rillestark

    Medlem
    16 augusti, 2018 vid 18:21

    Jag kör också Protec ACE Wake hjäm med öronskydd. Funkar kanon för mig! 🙂

    Sedan kör jag med denna flytväst från Helly Hansen som passar för sittsele så att den inte glider upp. 🙂
    https://www.hellyhansen.com/sv_se/launch-vest-33825

    Frid!

    Attachment Image
  • bicless

    Medlem
    17 augusti, 2018 vid 19:33

    Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.

    Låter som en stor hjälm. Finns xl?

    Ja, den är reglerbar mellan typ s-xxl

  • hakuna

    Medlem
    20 augusti, 2018 vid 09:37

    Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.

    Låter som en stor hjälm. Finns xl?

    Ja, den är reglerbar mellan typ s-xxl

    Är också intresserad då alla hjälmar är för “runda” nuförtiden, även stl 60-62 passar inte.

  • bicless

    Medlem
    21 augusti, 2018 vid 22:59

    Kan tipsa om Mystic predator vattensporthjälm som klarar både utan huva sommartid och med neoprenhuva under vintertid. Den har så mycket justering.

    Låter som en stor hjälm. Finns xl?

    Ja, den är reglerbar mellan typ s-xxl

    Är också intresserad då alla hjälmar är för “runda” nuförtiden, även stl 60-62 passar inte.

    Har du testat Mystic Predator L/XL eller Mystic MK8 XL? Man har både reglering i nacken + det ingår olika tjocka padding som man kan reglera med. De brukar funka på de flesta huvuden.

  • hakuna

    Medlem
    22 augusti, 2018 vid 10:36

    Har du testat Mystic Predator L/XL eller Mystic MK8 XL? Man har både reglering i nacken + det ingår olika tjocka padding som man kan reglera med. De brukar funka på de flesta huvuden.

    Nope, finns dom i någon affär i Gbg/Vbg/Halmstad tro?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa hjälm och flytväst för windsurf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.