Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa reseförsäkringen?

  • Bästa reseförsäkringen?

    Publicerad av macl3an på 12 september, 2006 vid 09:18

    Sitter och planerar min resa till WA här och funderar över reseförsärking! Har ringt runt till en del bolag, men hittar inget som verkligen täcker allt jag vill ha.

    Det jag är ute efter är:
    – Täcka om jag jobbar
    – Täcka om jag vindsurfar (duh…)
    – Täcka om surfingprylarna blir snodda
    – Täcka hemresa om anhörig blir skadad

    Vissa av dem täcker mycket av detta, men exempelvis ersätts bara max 6 000 i egendom och om jag jobbar täcker den “bara” om jag skadas, inte om jag har sönder en diamantborr för 100 000 nere i en gruva!

    Vad har ni kört med försäkringar? Några tips? Ska vara borta i 6 månader…

    Oregistrerad svarade 17 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kine

    Medlem
    12 september, 2006 vid 11:07

    jag brukar köra europeiska men det verkar dyrt om du ska vara borta i 6 mån. sen vet jag inte hur det funkar om du ska jobba oxå.

    hur som helst har de funkat kanonbra för mig, när det har hänt ngt. jag vet att de försämrat villkoren lite om du tex kör sönder grejer i “oförutsedd yttre händelse” men jag tycker fortfarande att de är ett bra alt.

    /henk

  • macl3an

    Medlem
    17 september, 2006 vid 15:56

    Skickar upp denna tråden igen. Finns det inga som har några bra förslag? När ni reser bort en längre period, vad tar ni då? Jag har fortfarande inte hittat en enda försäkring som täcker dessa fyra punkter.

  • Oregistrerad

    Gäst
    17 september, 2006 vid 18:46
    MacL3an wrote:
    Skickar upp denna tråden igen. Finns det inga som har några bra förslag? När ni reser bort en längre period, vad tar ni då? Jag har fortfarande inte hittat en enda försäkring som täcker dessa fyra punkter.

    worldnomads.com e billiga och bra fast de täcker inte din windsurfing speciellt mkt. Global reseskydd kan du kolla upp med..

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa reseförsäkringen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.