Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa spoten på Ekerö!?

  • Bästa spoten på Ekerö!?

    Publicerad av anderssoderlund på 1 september, 2014 vid 14:49

    Hallå alla vindälskare,
    Vilken är egentligen den bästa spoten på Ekerö?
    Christers Place/Älvnäs ska vara ok på NV
    Närlundabadet ok på V
    Rasta på SV, NV
    Adelsö på N
    Träkvista/Sandudden fungerar ok vid olika riktningar
    Någon spot jag inte känner till?

    Men vilken är den allra bästa med mest vind och minst stråk utan vind? Spontant känns Rasta bättre än både Närlunda och Christers Place alla dagar i veckan, men vad säger ni?

    raggarn svarade 9 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • svenne

    Medlem
    1 september, 2014 vid 15:44

    Christers är inte bara OK på NV, det blir löjligt bra.
    De andra – hemliga spotsen – måste man förtjäna. 😉

  • surfing_is_great

    Medlem
    1 september, 2014 vid 18:17

    Som ekerö bo så får jag väll flika in lite!

    Älvnäs, mycket bra som redan meddelat!

    Närlunda badet på v, kanon! Även bra riggytor, parkering mm

    Rasta, har väll säkert fått 20 dar/kvällar i år! Funkar även på S om man guppar ut lite!

    Adelsö har jag aldrig provat

    Träkvista är egentlingen än riktigt skit spot, är skälv uppvuxen på lilla udden till höger om stranden och det är inte så ofta som det blåser bra! Dock fått 3 bra dar där iår och då på ren Ost och det är då man ska åka dit!

    Hoppas de lirar!

    //Robin

  • anderssoderlund

    Medlem
    3 september, 2014 vid 09:41

    Bäste Svenne, kan jag få en ledtråd hur jag förtjänar detta? Som nyinflyttad till Sandudden kommer iaf kommunen få inte lite skatteintäkter som de kan lägga på fina riggytor och en massa sköna surfhäng:)

  • henryk

    Medlem
    3 september, 2014 vid 13:25

    Haha – har suttit i en skåpbil med Svenne i typ 500 mil – käkat ollade jordnötter och inte fått veta nånting 😉

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • anderssoderlund

    Medlem
    3 september, 2014 vid 14:47

    Hehe, ja den där Svenne verkar vara en riktig mussla med andra ord:)
    Har än så länge aldrig sett någon annan när jag har varit ute och surfat men hoppas på att se lite Ekerösurfers under den (förhoppningsvis) blåsiga hösten:)

    Att surf_is_great: i vilka vindar tycker du de olika spotsen rockar, det vill säga när är exempelvis Rasta bättre än Christers och Närlunda?

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:01

    Jo, Henryk lärde sig mycket på den resan. Om tystnad och indirekt ollning. 😀
    Fast det var jäkligt kul också.

    A secret is a secret and will stay secret for a very long time. Om inte Raggarn eller någon annan lokal spelare skvallrar då förstås. Vi lär inte ses på Närlunda heller på ett bra tag eftersom vi flyttar långt härifrån.

  • sailortrash

    Medlem
    3 september, 2014 vid 16:57

    @Svenne 727367 wrote:

    Jo, Henryk lärde sig mycket på den resan. Om tystnad och indirekt ollning. 😀
    Fast det var jäkligt kul också.

    A secret is a secret and will stay secret for a very long time. Om inte Raggarn eller någon annan lokal spelare skvallrar då förstås. Vi lär inte ses på Närlunda heller på ett bra tag eftersom vi flyttar långt härifrån.

    Aouch…inget mer boardcorner alltså..jag som hade tänkt fråga ett och annat mera och köpa prylar

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2014 vid 17:10

    @sailortrash 727374 wrote:

    Aouch…inget mer boardcorner alltså..jag som hade tänkt fråga ett och annat mera och köpa prylar

    Boardcorner (eller Primenta som firman egentligen heter) lever och frodas vidare. Det går fortfarande att maila eller ringa och lagret kommer att rulla på som vanligt. Så fråga på du.

  • henryk

    Medlem
    4 september, 2014 vid 08:26

    @Svenne 727367 wrote:

    Jo, Henryk lärde sig mycket på den resan. Om tystnad och indirekt ollning. 😀
    Fast det var jäkligt kul också.

    A secret is a secret and will stay secret for a very long time. Om inte Raggarn eller någon annan lokal spelare skvallrar då förstås. Vi lär inte ses på Närlunda heller på ett bra tag eftersom vi flyttar långt härifrån.

    Vet inte om jag e så sugen att segla på Svennes secret – man vet ju inte vad som hänt där 😉 – och snart e det kört för alla spots på Hawaii också …. 😀

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • richardfb

    Medlem
    5 september, 2014 vid 07:03

    Raggarn har ju redan läckt ut ett spot: 59.32008 17.66743:grin:
    Fast det är väl inte lika bra som svennes super secret…

  • pataba

    Medlem
    5 september, 2014 vid 14:01

    Rasta är Mälarens Pozo! Eller säger jag bara det för att det är närmsta spoten…

  • surfing_is_great

    Medlem
    5 september, 2014 vid 15:17

    Haha nu jag inte varit i Pozo iofs men absolut, man ska värna om sina lokala spots!

    Jag går alltid i vid den lilla stenudden efter att ha guppat fram på den obefintliga vägen, såg vid ett tillfälle en killa som körde högre norrut! Borde vara klart bättre på S och N så slipper man guppa ut om man vill köra mindre grejer! Vet du vart det ligger, antar att man fortsätter på grusvägen eller?

  • pataba

    Medlem
    5 september, 2014 vid 17:19

    Nja, jag surfar från en privat tomt längre norrut så det var säkert mig du såg. Men du kan köra till slutet på vägen och sedan ta dig ner till vattnet där. Försök att inte blockera vändplatsen bara för då blir det sura miner på folk som bor här. Du får bära sakerna vi en stig ca 100m norrut och när du kommer fram till hästträningsslingan får du gå ned åt vänster ca 50 m. Förr gick det att ta sig nästan hela vägen med bil men i och med att det byggdes en galoppträningsanläggning så stängde de bilvägen.

  • electric

    Medlem
    5 september, 2014 vid 20:08

    @pataba 727453 wrote:

    … Förr gick det att ta sig nästan hela vägen med bil men i och med att det byggdes en galoppträningsanläggning så stängde de bilvägen.

    En idé kan ju vara att försöka tala med ägarna till, eller ansvariga för anläggningen, om att få tillgång till vägen? Det kan vara lite knepigt att få tillstånd som privatperson, betydligt lättare om man anger att man representerar en förening. Så har ju vi i Södertörns surfklubb gjort beträffande Fituna (… synd att Ekerö inte ingår i Södertörn, eller synd att vi heter “Södertörns …” annars kunde vi ju bistå med vårt namn).
    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    5 september, 2014 vid 21:12

    Hall koll pa bilar som har brottom nar det blaser och har skrot pa taket sa ska det ordna sig……:-)………..en a annan som det kan sta Boardcorner pa oxa……..
    direkt fran Prassonissi pa Grekiskt tangentbord utan prickar…….
    smutt dag me 6bft+ hela dan………..ap-armar…he he he

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa spoten på Ekerö!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.