Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

  • Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

    Publicerad av dr-masse på 22 september, 2008 vid 10:04

    Japp, det har ju postats en hel del tokfina bilder på vindsurfing i Sverige här på sistone.

    Och, bara för att det är kul och locka fram inspiration inför vindarna som kommer (ja, det kommer de att göra! 😀 ) så tänkte jag att en omröstning som föreslagits vore väl kul.

    Men först – kvalificering!

    Posta kandidater här, så petar vi ihop en topp-tio lista framöver. Ur den listan röstas “Bästa vindsurfingbilden i Sverige!” fram.

    Krav: Fotad i Sverige

    Hur låter det?

    En kandidat från mig, förresten:

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=21444&d=1161974044[/IMG]

    edorf svarade 15 år, 5 månader sedan 93 Medlemmar · 169 Svar
  • 169 Svar
  • poopzilla

    Medlem
    22 september, 2008 vid 12:27

    Från samma dag: 27 oktober 2006, en Toröklassiker.

    Foto: Pelle Bergquist
    Surfare: Ludde

  • frippe75

    Medlem
    22 september, 2008 vid 14:19

    My 2 cents

    Seglare:Bochman
    Foto: Fredrik Tärnell
    Tyvärr Platt ljus men men… Gislöv

  • petter_f

    Medlem
    22 september, 2008 vid 16:18

    @frippe75 501628 wrote:

    Tyvärr Platt ljus men men… Gislöv

    Det är det som är snyggt, grått och sen det orangea. Svenskt… 😉

  • andersbq

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:17

    @frippe75 501628 wrote:

    Tyvärr Platt ljus men men… Gislöv

    det är väl bara att taja till i PS typ så här som alla andra gör (fast ägna 10 min istället för 10 sek):

  • robin

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:39

    Här kommer ett till bidrag, med motiveringen att det inte bara är snygga färger och mycket action, utan att det faktiskt är Torö i februari och skitkallt. Önskar att jag hade varit med:-)

    Fler foton finns i tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55664&highlight=tor%F6+februari. Det är alltså inte jag som har tagit fotot utan Hipshot.

  • robin

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:42

    Och ett bidrag till humorklassen som ju också måste finnas! Samma dag, samma Dude.

  • frippe75

    Medlem
    22 september, 2008 vid 19:52

    @andersbq 501728 wrote:

    det är väl bara att taja till i PS typ så här som alla andra gör (fast ägna 10 min istället för 10 sek):

    Kommer nog inte anlita dig för retuschering av mina bilder i framtiden:-)
    Vad knaprar du, inte morötter ialla fall .. hahahahaha

  • ola-h

    Medlem
    22 september, 2008 vid 20:02

    @Robin 501743 wrote:

    Här kommer ett till bidrag, med motiveringen att det inte bara är snygga färger och mycket action, utan att det faktiskt är Torö i februari och skitkallt. Önskar att jag hade varit med:-)

    Fler foton finns i tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=55664&highlight=tor%F6+februari. Det är alltså inte jag som har tagit fotot utan Hipshot.

    OK, då kan jag komplettera i frysklassen med en januaribild från Åsa. Jag tror det är en framegrab och den håller inte som bästa bild, men den har en slags “hård” känsla över sig.

    [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=32606&d=1201286804[/img]

    Gurra filmade.

    Jag gillar också denna av Ola P. (Torö igen, svårt att klå ljuset där):

    2204216238_d0778b571c.jpg

    Ingen som har en bra bild som INTE är vågsegling?

  • andersbq

    Medlem
    22 september, 2008 vid 20:03

    @frippe75 501754 wrote:

    Kommer nog inte anlita dig för retuschering av mina bilder i framtiden:-)
    Vad knaprar du, inte morötter ialla fall .. hahahahaha

    Ha ha, nä tack retuscher är inte min grej!

  • trasurfarn

    Medlem
    22 september, 2008 vid 20:29
    Ola H.;501759 wrote:
    OK, då kan jag komplettera i frysklassen med en januaribild från Åsa. Jag tror det är en framegrab och den håller inte som bästa bild, men den har en slags “hård” känsla över sig.

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=32606&d=1201286804[/IMG]

    Gurra filmade.

    Jag gillar också denna av Ola P. (Torö igen, svårt att klå ljuset där):

    2204216238_d0778b571c.jpg

    Ingen som har en bra bild som INTE är vågsegling?

    Yes! I så fall kan jag nog kvalifisera mig:
    Träsurfarn

  • hipshot

    Medlem
    22 september, 2008 vid 21:14

    Tre bidrag från Torö, februari i år.

    /Hipshot

  • donpedro

    Medlem
    22 september, 2008 vid 21:39

    @Ola H. 501759 wrote:

    Ingen som har en bra bild som INTE är vågsegling?

    Då bidrar jag med 2 freestyle bilder som iallafall jag tycker e riktigt grymma.

    Foto: Jocke Karlsson
    Seglare: Petter Jakobsson

  • broderisak

    Medlem
    23 september, 2008 vid 04:48

    Hur röstar vi DÅ?

  • dr-masse

    Medlem
    23 september, 2008 vid 06:48

    @BroderIsak 501811 wrote:

    Hur röstar vi DÅ?

    Langa upp bilder i den här tråden, bara! Kommentera de som ni tycker är bäst.

    Sedan startar jag en ny tråd med “omröstningsfunktion”. Då röstar vi på de tio bästa och varmast kommenterade ur den här tråden. Tycker ni att de tio jag väljer ut är skräp så lägger vi till någon som saknas eller tar bort någon som inte vekar vara värd att vara med.

    Sedan, är vi är nöjda med våra tio kandidater så korar vi “Sveriges Bästa Vindsurfingbild“!

    Och hela omröstningen är ju mest en illa dold förevändning för få se alla bra bilder som finns därute. Kom ihåg det, ah! 😀

  • ola-h

    Medlem
    23 september, 2008 vid 07:00

    Gurra, C_C, Ola P. Mat m fl, kan inte ni ta och lägga upp några av era egna bilder som ni tycker är bra. Jag har en känsla av att det måste finnas fler guldkorn.

Sida 1 av 12

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa svenska vindsurfingbilden – kvalificering!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.