Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa/sämsta produkten

  • aspen

    Medlem
    5 juli, 2018 vid 13:59

    Såg att Dr Masse ref till 335 med “all the bells and whistles”. Jag kommer fortfarande ihåg artikeln i Surf där de med tysk nogrannhet disikerade vad som hade gått snett mellan prototyp och serietillverkning vg Sailboards 335 som var en katastrof då den planade extremt sent. Minns hur de tyngde ned prototypen med en 10 kg’s kedja liggande utefter brädan och den planade ändå upp mkt snabbare än seriebrädan. Till slut kokade det ned till att de hade ändrat scooplinjen i produktionen och därmed helt tog död på planingsegenskaperna. Så kan det gå. Ett annat epic failure var Klepper som gick från storsäljande till konkurs på en säsong därför att de gjorde skalet på brädan för tunt och fick en enorm mängd reklamationer som till slut dödade hela bolaget.
    Har windsurfat sedan sent 70-tal och har sett en del både bra och dåligt. Minns bla. stingpinnen med flagga som skulle visa om brädan var kapsejsad för övriga båtlivet. Även fotbollsfenan har man testat en säsong.
    Sämsta köpet/största besvikelsen var ändå den bom från välrenommerade Windsurfing Hawai jag köpte senare hälften av 80-talet å som höll knappt en säsong då främre beslaget i princip disintegrerades. Förutom allmänt dålig kvalite där framme så funkade låsningarna för förlängningen uselt så allting liksom fjädrade flera centimeter.
    Kul tråd annars. Kommer säkert på fler saker vad det lider.

  • canoya

    Medlem
    6 juli, 2018 vid 16:09

    Staketfena som fanns kring 1983-85 nånstans var riktigt kass, samlade garanterat upp sjögräs och var bra på att generera spin-out! Fotstropparna på Surfpartner var också misslyckade. Idén med bajonettfattning och justerbar storlek var väl OK, men när de var så små att man var tvungen att ha dem i största läget för att ens få in tårna barfota, så blev det ju inte bra ändå.

    Bästa är nog snabbkoppling på bommen och delbar mast.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    6 juli, 2018 vid 18:52

    Jag hade en Klepper 272 på 80-talet och det var nån typ av hatkärlek.. Riktigt bra shape men urusel kvalitet. Sprack i princip överallt. Å andra sidan fanns det fler brädor som föll isär när man började hoppa med dem.

    Såg att Dr Masse ref till 335 med “all the bells and whistles”. Jag kommer fortfarande ihåg artikeln i Surf där de med tysk nogrannhet disikerade vad som hade gått snett mellan prototyp och serietillverkning vg Sailboards 335 som var en katastrof då den planade extremt sent. Minns hur de tyngde ned prototypen med en 10 kg’s kedja liggande utefter brädan och den planade ändå upp mkt snabbare än seriebrädan. Till slut kokade det ned till att de hade ändrat scooplinjen i produktionen och därmed helt tog död på planingsegenskaperna. Så kan det gå. Ett annat epic failure var Klepper som gick från storsäljande till konkurs på en säsong därför att de gjorde skalet på brädan för tunt och fick en enorm mängd reklamationer som till slut dödade hela bolaget.
    Har windsurfat sedan sent 70-tal och har sett en del både bra och dåligt. Minns bla. stingpinnen med flagga som skulle visa om brädan var kapsejsad för övriga båtlivet. Även fotbollsfenan har man testat en säsong.
    Sämsta köpet/största besvikelsen var ändå den bom från välrenommerade Windsurfing Hawai jag köpte senare hälften av 80-talet å som höll knappt en säsong då främre beslaget i princip disintegrerades. Förutom allmänt dålig kvalite där framme så funkade låsningarna för förlängningen uselt så allting liksom fjädrade flera centimeter.
    Kul tråd annars. Kommer säkert på fler saker vad det lider.

  • shaun

    Medlem
    8 juli, 2018 vid 22:06

    Jag hade en Klepper 272 på 80-talet och det var nån typ av hatkärlek.. Riktigt bra shape men urusel kvalitet. Sprack i princip överallt. Å andra sidan fanns det fler brädor som föll isär när man började hoppa med dem.

    Såg att Dr Masse ref till 335 med “all the bells and whistles”. Jag kommer fortfarande ihåg artikeln i Surf där de med tysk nogrannhet disikerade vad som hade gått snett mellan prototyp och serietillverkning vg Sailboards 335 som var en katastrof då den planade extremt sent. Minns hur de tyngde ned prototypen med en 10 kg’s kedja liggande utefter brädan och den planade ändå upp mkt snabbare än seriebrädan. Till slut kokade det ned till att de hade ändrat scooplinjen i produktionen och därmed helt tog död på planingsegenskaperna. Så kan det gå. Ett annat epic failure var Klepper som gick från storsäljande till konkurs på en säsong därför att de gjorde skalet på brädan för tunt och fick en enorm mängd reklamationer som till slut dödade hela bolaget.
    Har windsurfat sedan sent 70-tal och har sett en del både bra och dåligt. Minns bla. stingpinnen med flagga som skulle visa om brädan var kapsejsad för övriga båtlivet. Även fotbollsfenan har man testat en säsong.
    Sämsta köpet/största besvikelsen var ändå den bom från välrenommerade Windsurfing Hawai jag köpte senare hälften av 80-talet å som höll knappt en säsong då främre beslaget i princip disintegrerades. Förutom allmänt dålig kvalite där framme så funkade låsningarna för förlängningen uselt så allting liksom fjädrade flera centimeter.
    Kul tråd annars. Kommer säkert på fler saker vad det lider.

    Åååh den gröna 272an, en sådan drömde jag om.
    Jag måste nog säga att kassaste produkten var bommen som fästes med en liten snörögla med en knut på som man satte fast runt matsen och sedan i fronten på bommen. Efter det fällde man bommen i den position man normalt hade den i och den var låst.
    Bästa som kom var nog snabbkopplingen på bommen…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bästa/sämsta produkten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.