Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Behöver jag dräkt i Porto Pollo?

  • Behöver jag dräkt i Porto Pollo?

    Publicerad av micke_g på 4 juni, 2017 vid 16:23

    Sticker dit den 14:e typ 10 dagar. Hyr grejor där men tar med sele. Frågan är om man behöver släpa med sig en sommardräkt?

    Hils

    /Micke

    mrquality svarade 6 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • mikaels

    Medlem
    4 juni, 2017 vid 21:34

    Har liknande funderingar om Karpathos samtidigt som du, men jag funderar mer på om jag klarar mig med en shorty eller om den långa ska få åka med också?
    De dagar i min surfkarriär sen tidigt 80-tal då jag varit för varm, är ju lätt räknade på ena handens tumme …

  • steffo

    Medlem
    6 juni, 2017 vid 18:42

    Du behöver nog ingen dräkt. Jag körde med shorts när jag var där i juli.

  • micke_g

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 06:16

    Låter nice. Man kan väl hyra i nödfall..

  • mrquality

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 17:01

    I Porto Pollo du behöver i så fall ha dräkt som solskydd. Jag var där nere 22 september och körde 5 dagar bara med badkläder. Vad tänker du hyra grejer Club Sardina eller MB-PRO?

  • micke_g

    Medlem
    7 juni, 2017 vid 20:28

    @MrQuality 744163 wrote:

    I Porto Pollo du behöver i så fall ha dräkt som solskydd. Jag var där nere 22 september och körde 5 dagar bara med badkläder. Vad tänker du hyra grejer Club Sardina eller MB-PRO?

    Kanon. Nåt av ställena som du rekommenderar?

  • mrquality

    Medlem
    8 juni, 2017 vid 19:04

    Jag valde Club Sardegna för att är billigare och personal är trevlig ( http://www.portopollo.it ). I år har de bara Simmer Style utrustning pratade precis idag med Laura en tjej som jobbar där som känner mig. Där finns även Rupis bar om man vill dricka och äta någonting. MB-PRO är lite mer posh och är dyrare. De ligger 150 mt. från varandra. En till Windsurfing skola finns det mot Palau 5km från Porto Pollo på Spiaggia la Sciumara men har inte så stor sortiment i förhållande med dem andra två som jag nämnde tidigare . Om du vill äta kött åka till Cucumiao 2.5 mil från Porto Pollo, eller fisk Il Kalamaro (Palau). Ha det så roligt 🙂

  • micke_g

    Medlem
    12 juni, 2017 vid 10:21

    Ciao!
    Tack för svaren! Testar Sardegna – är inte så “picky” med utrustningen, det brukar inte vara grejerna som är begränsningen på min nivå så länge de är hyfsat nya.
    /Micke

  • micke_g

    Medlem
    10 juli, 2017 vid 19:34

    Hemma igen och tänkte återkoppla lite om det är nån annan som åker.
    Dräkt – funkar att köra utan. Varmt i vattnet och i luften – men om man inte så flyter man ju lite bättre med dräkten vilket är skönt i vattenstarten.

    Angående uthyrningsställena så testade jag båda. Mest för att det var ett par andra svenskar som körde på MB Pro.

    MP Pro – kör RRD – lite dyrare än Sardegna – ett par av personalen var lite spänniga. Annars bra grejer och proffsiga och trevliga. Plus för sötvattensdusch. Det blir sannolikt lite jämnare vind där när det blåser västligt (vilket är det vanligaste). Lite närmare om man går från boendet.

    Sardegna – väldigt trevliga och lite billigare. Sardegna kör Simmer. Gott om utrustning på båda ställena. Båda ställen har bra häng nära. Lite mer freestyle/plattvattensegling på Sardegna.

    Kul att testa runt bland alla RRD och Simmer-produkter. Personligen så tyckte jag Firestorm var betydligt bättre bräda än den hissade Firemove. Generellt var RRD lite bättre än Simmer alltså för mig (är ju rätt personligt). Provade rätt många varianter.

    Trots att det var dåliga förutsättningar när jag var där (ett högtryck som parkerat över södra Europa) så fick jag 6 sessions på 11 dagar vilket är helt OK även om det bara blev en dag med 5.0 – segling.

    Övergripande så är Porto Pollo den bästa vindsurfspoten jag varit på so far. Rekommenderas!
    /Micke

  • mrquality

    Medlem
    13 juli, 2017 vid 09:19

    Var roligt att höra att det gick bra även om det blåste inte varje dag, för mig var tvärtom förra året i september blåste 3 dagar 15-17 m/s och jag som hade precis börjat med vindsurfing kunde inte köra ännu med hängsele. Men det var fantastiskt upplevelse att vara i vatten så många timmar och träna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Behöver jag dräkt i Porto Pollo?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.