Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver nybörjartips

  • kris68

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 09:45

    IMAG2421.jpg

    Du måste åtminstonde ta bort kroken för att kunna dra tillräckligt med nedhal. Min gissning är dock att det skulle vara en fördel med en förlängare i det här fallet.

  • rasmus85

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 12:32

    @Kris68 725158 wrote:

    IMAG2421.jpg

    Du måste åtminstonde ta bort kroken för att kunna dra tillräckligt med nedhal. Min gissning är dock att det skulle vara en fördel med en förlängare i det här fallet.

    Jag har tagit bort kroken och fått ner nedhalet ytterligare lite och nu fastnar inte lattan lika mycket, dock fortfarande lite. Ska fundera på en förlängare när jag kommer förbi någon butik,.

  • rasmus85

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 12:35

    @johanvm 725120 wrote:

    Inte så många km från Arkösund – kolla kartan mellan Arkösund och Stegeborg (ungefär nedanför Ö. Husby).
    /J

    OK! Låter intressant. Nu pajade precis min utombordsmotor så jag har den på halsen. Sen måste jag undersöka om jag får in brädan i bilen eftersom jag lämnat mina takräcken i Stockholm.. Men tack för erbjudandet. Du kan väl PM:a mig ditt telefonnummer så kan jag slå en signal om jag får möjlighet. Som det känns nu är jag lite rädd att dra ut på okänt vatten och utan möjlighet till följebåt som kan dra hem mig.. PS. om nån har en en 6-15 hp utombordare med kort rigg till salu så hör gärna av er.

  • johanvm

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 16:20

    Hej, PM skickat. …det står fortfarande på mitt konto att jag har NOLL skickade meddelanden, så evt har dett inte gått iväg. – fattar NADA.
    /0703155995

  • rasmus85

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 21:45

    @johanvm 725174 wrote:

    Hej, PM skickat. …det står fortfarande på mitt konto att jag har NOLL skickade meddelanden, så evt har dett inte gått iväg. – fattar NADA.
    /0703155995

    Hej. Fick PM:en och svarar där..

  • johanvm

    Medlem
    18 juli, 2014 vid 07:17

    Hej, inkorgen visar NOLL. Något måste vara fel. Vi får försöka ta det via tfn istället!
    /J

  • rasmus85

    Medlem
    10 augusti, 2014 vid 18:48

    Hej alla.
    Det har varit lite tyst i tråden eftersom jag har fått så mycket hjälp av er (särskilt johanvm) så jag står på “egna ben”. Inga fler walk-of shame efter tipsen om hur man kryssar 😀
    Dock undrar jag om nån har tips på var jag kan få hjälp att laga / förstärka mitt gamla freeride segel som börjat gå sönder..? (se bild)
    Även intresserad av att köpa beg. freeride segel under 1000 kr.

    IMG_20140809_155747.jpg

  • gogeli

    Medlem
    10 augusti, 2014 vid 19:28

    Fullagningar kan nog den lokala skomakaren stå till tjänst med.
    Ang segel så kolla av Surfzones Köp & Sälj sida.
    Tror föresten Tyresöklubben sålde av ett gäng äldre segel om de kan vara av intresse.

  • tsss

    Medlem
    11 augusti, 2014 vid 07:59

    två vägar erbjuds. antingen om Du vill ha en stor öljett ipressad så kapa bort en del av duken runt öljetten och låt ett segelmakeri sy på frisk duk o sen pressa dit en stor öljett. Kostnad troligen minst 5 hundra
    Vet inte om Björn på Björns segelvård har någon press för såna här stora öljetter, dock kan han lätt klara alternativ nr 2. Då kapar man bort öljett o litet duk och syr på två rejäla förstärkta band som man fäster ett litet block med tre skivor i, ung som NP har på sina äldre segel. Ta ett sånt block från ett skrotat segel. Ev kan du få ett av mig för att hålla budgeten.
    TWC har sålt sina gamla segel så dom är borta.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Behöver nybörjartips

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.