Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beware of the marketing – Be real with yourself…

  • dude

    Medlem
    15 februari, 2015 vid 10:16

    @Ola H. 730920 wrote:

    Nästa steg blir negativt antal lattor. Den enda logiska konsekvensen. Men jag har kortslutit innovationscirkeln och jobbar nu på segel med lattantal i det komplexa talplanet. En lite nackdel blir att segelstorleken måsta anges inklusive fasvinkel och bomlängden måste beräknas med vektorprodukt, men det är sån’t man får acceptera om man vill öka volymen i bottensvängarna och undkomma de sedvanliga problemen med Heisenbergsosäkerhet vid vertikala läppsmackar.

    Än har dock ingen löst hur man transformerar sig själv till det komplexa talplanet. Alternativet är förstås att transformera seglet fram och tillbaka men före nån löst det är detta en borttappad dimension.

  • sailortrash

    Medlem
    17 februari, 2015 vid 08:11

    @Ola H. 730920 wrote:

    Nästa steg blir negativt antal lattor. Den enda logiska konsekvensen. Men jag har kortslutit innovationscirkeln och jobbar nu på segel med lattantal i det komplexa talplanet. En lite nackdel blir att segelstorleken måsta anges inklusive fasvinkel och bomlängden måste beräknas med vektorprodukt, men det är sån’t man får acceptera om man vill öka volymen i bottensvängarna och undkomma de sedvanliga problemen med Heisenbergsosäkerhet vid vertikala läppsmackar.

    det är bättre att prata om imaginära lattor istället för det komplexa talplanet…då kan man tänka sig hur många lattor som helst. eftersom jag är en simpel homo sapiens så har jag svårt att tänka mig en negativ latta (eller flera)…bättre att öka antalet lattor mot oändlighet..tillslut blir hela seglet en enda latta. då kan man göra den jättemjuk…så vipps har man ett o-lattat segel..

    in i mattlabb med den du…

  • dr-masse

    Medlem
    18 februari, 2015 vid 13:55

    Ögnade igenom tyska Surfs test av lite olika trasor runt 5.3 i morse. Inga imaginära eller negativa lattor än, men väl tre, fyra eller fem.

    t_a6dda21575.jpg

    KS3 fick onekligen riktigt fin kritik, närmast lysande för vågsegling, och tyskarna har varit skapligt onådiga mot Hot förr.

    En lite kul grej att notera var när de lagt ett KS3 5.2 ovanpå Firelight 5.3 och det skiljer klart mer än 0.1 kvadratmeter…

    Annars småintressant med ett test där de jämförde flera tre-latt segel mot fyra och fem från samma och andra tillverkare. Exempelvis tyckte de att det tre-lattade NP Fly hade minst lika bra kontroll i mycket vind som Combat.

    Test Wavesegel 5,3
    Gaastra Poison 5,4
    Goya Banzai 5,3
    Gun Sails Transwave 5,3
    Hot Sails Maui Firelight 5,3
    Hot Sails Maui KS3 5,2
    MauiSails Ghost CS 5,3
    Naish Sails Force Five 5,3
    NeilPryde Atlas 5,4
    NeilPryde Combat 5,3
    NeilPryde The Fly 5,1
    North Sails Volt 5,3
    Point-7 Swag 5,1
    Point-7 Spy 5,4
    Severne Blade 5,3
    Vandal Enemy 5,3

    Extra bonus med vår egen Marcus Rydberg på en rejäl spread i inledningen av blaskan, najs!

    c_72d10b1661.jpeg

  • raggarn

    Medlem
    18 februari, 2015 vid 21:00

    vaa…faaaann….har min försvunnit i posten ….som vanligt……..
    reklamation.!!!!

  • dr-masse

    Medlem
    19 februari, 2015 vid 07:45

    Läste den på paddan, så den är nog på väg Raggis. Lugn å fin nu.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Beware of the marketing – Be real with yourself…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.