Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från SAW (Läjet A-Bay) Söndag 05/10-08

  • Bilder från SAW (Läjet A-Bay) Söndag 05/10-08

    Publicerad av robrox på 6 oktober, 2008 vid 03:56

    3 timmar i ösregn och kuling i Läjet FM. Trodde verkligen inte det skulle bli något alls men med ett hemmabygge och mycket kläder blev det en del bilder ändå. Efter att ha varit hemma och vilat drar jag ner till A-Bay på EM och får en fin kväll med bra vind. Bilderna från Läjet och Apelviken ligger på http://www.stoneandwater.nu

    Hoppas ni diggar dem.

    surfslusken svarade 15 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • basse

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 06:59

    Synd att du var lite sen… det var mest action mellan 07.30 och 08 när vinkeln var som bäst. Då var det även lite mera hopp att tala om. Fina bilder iaf.

  • robrox

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 08:13

    Tjau vad ska man säga 2 barn hemma oxå 🙂 För att fota i de förhållanden som var då hade jag behövt ett 300mm F2,8 eller liknande och en D700 minst och då snackar vi i runda tal 50-60pap. Men va fan det hade jag ju inte tackat nej till 🙂

    By the way Tack 🙂 Fan vad det regnade

  • johan_gbg

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 09:21

    Fan du e hård som fotar i sånt skitväder!!!

    Min utrustning låg oanvänd i bussen…..

  • robrox

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 09:53

    @Johan_GBG 505684 wrote:

    Fan du e hård som fotar i sånt skitväder!!!

    Min utrustning låg oanvänd i bussen…..

    Ja bättre väder har man ju fotat i. Men jag byggde ihop ett regnskydd till kameran som funkade jävligt bra kameran var väl nästan torr iaf. Men det var kul att testa skulle haft ett bättre objektiv bara f5,6 på ISO 800 är inte optimalt dessutom låg slutartiden mellan 100 och 200 vilket inte riktigt räcker till i surfing. Men som sagt några bilder blev det ju iaf.

  • surfslusken

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:25

    Riktigt grymma bilder från Lejet! Tycker till skillnad från dom flesta tydligen att de verkligen finns en tjusning i att va ute i sk “skit förhållanden”. Känslan av att “trottsa” havet/naturen när den visar sin värstasida är en upplevelse. 3-4 meter skumstänkande vågor, ösregn så man knapp ser nåt o lite kyla på de ger de hela ytterligare en dimension. För visst va de otroligt vackert där ute på nåt brutalt sätt. Dessutom blir bilderna mycket mer dramatiska som om växling till alla solkens surfbilder me kokosnöts feeling som man sett sej less på för länge sen.

    Så hatten av för RobRox som dokumenterat föreställningen i skitväder. Efter att sett mitt Oranga SF på bild nu så är ja inte så lessen längre att ja inte fick de blåa ja egentligen beställde. För att blåsa lite i mitt eget horn oxå så är bild 23 helt underbar. Ingen cool aktion men MKT bra bild o ja kände mej lika fokuserad på den vågen (som ja laddar för utanför bild) som ja ser ut! Den måste ja ha på print.

    Hör av mej så får vi hitta en paketlösning RobRox. Finns några bilder ja skulle vilja ha, går de o få även i schysst digitalform?

  • robrox

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 11:48

    @surfslusken 505738 wrote:

    Hör av mej så får vi hitta en paketlösning RobRox. Finns några bilder ja skulle vilja ha, går de o få även i schysst digitalform?

    Klart vi kan göra en paketlösning och köper du print får du med bilderna digitalt oxå. Givetvis gör jag ett bra pris om du vill ha fler än 1 bild. Hör av dig via mail så hittar vi en bra lösning. stoneandwater@gmail.com

    PZ

  • basse

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 12:34

    @RobRox 505647 wrote:

    Tjau vad ska man säga 2 barn hemma oxå 🙂 För att fota i de förhållanden som var då hade jag behövt ett 300mm F2,8 eller liknande och en D700 minst och då snackar vi i runda tal 50-60pap. Men va fan det hade jag ju inte tackat nej till 🙂

    By the way Tack 🙂 Fan vad det regnade

    Jag förstår problemet, har en 2½månaders hemma….

  • c_c

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 19:01

    @RobRox 505699 wrote:

    Ja bättre väder har man ju fotat i. Men jag byggde ihop ett regnskydd till kameran som funkade jävligt bra kameran var väl nästan torr iaf. Men det var kul att testa skulle haft ett bättre objektiv bara f5,6 på ISO 800 är inte optimalt dessutom låg slutartiden mellan 100 och 200 vilket inte riktigt räcker till i surfing. Men som sagt några bilder blev det ju iaf.

    Denna bildserien fick mig på riktigt bra humör och känns som en liten tröst när man tänkte dra från norra bohuslän till Vbg på söndagen, men dessvärre fick oväntat förhinder och blev tvungen att ställa in. 🙁

    Tycker bilderna är grymma, ljuset är ju magiskt! Bra blandning mellan hopp & vågridning dessutom. Kontrasten mellan exempelvis Sluskens färgstarka segel & outfit (blå våtdräkt förresten… när började man med det?) och den stundtals nästan domedagsaktiga grå bakgrunden känns riktigt skön!

    (Enligt uppgift blåste det förresten 31 m/s på Väderöarna natten lör-sön… det märktes kan jag säga… trodde stugan skulle lyfta och blåsa iväg!)

  • surfslusken

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 19:09

    @C_C 505930 wrote:

    … Sluskens färgstarka segel & outfit (blå våtdräkt förresten… när började man med det?)

    Jag började me de så fort ja ÄNTLIGEN hittade en!! 🙂

  • c_c

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 19:36

    @surfslusken 505937 wrote:

    Jag började me de så fort ja ÄNTLIGEN hittade en!! 🙂

    Ååh fan, du kanske har startat värsta flugan nu då?! Om ett år kanske alla kör i blå våtdräkt och med twinfin-brädor och det kommer kännas hur naturligt som helst 😉

    Låt gå för blå våtdräkt men lova mig att du åtmistone håller fast vi dina singlefin-brädor?! 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 19:53

    @C_C 505957 wrote:

    Låt gå för blå våtdräkt men lova mig att du åtmistone håller fast vi dina singlefin-brädor?! 🙂

    Lugn, har varit me så länge nu o sett trenderna komma o gå. Brukar visa sej efter 2-3år vad som verkligen funkar o vad som bara var en “boosta nyförsäljningen” nyhet. Har ju sett extrema stubbies som var lika breda som långa, no-nose brädor som såg ut som skidor, brädor me både 2 o 3 fenor redan för 15år sen. Ja va t o m me redan på staket o fotfin tiden. (upps, de där går ju inte ihop me att ja e 25!!) M a o, ja kliver på en twin om dom finns kvar om 2år, för då har dom nog hittat rätt shape på dom.

  • jezzie

    Medlem
    6 oktober, 2008 vid 20:43

    Härliga bilder!!! 🙂

  • robrox

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 06:23

    Man bugar och tackar. Nu väntar jag på mer vind fast kanske inte lika mycket regn.

    PZ

  • s66

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 06:45

    @surfslusken 505971 wrote:

    Lugn, har varit me så länge nu o sett trenderna komma o gå. Brukar visa sej efter 2-3år vad som verkligen funkar o vad som bara var en “boosta nyförsäljningen” nyhet. Har ju sett extrema stubbies som var lika breda som långa, no-nose brädor som såg ut som skidor, brädor me både 2 o 3 fenor redan för 15år sen. Ja va t o m me redan på staket o fotfin tiden. (upps, de där går ju inte ihop me att ja e 25!!) M a o, ja kliver på en twin om dom finns kvar om 2år, för då har dom nog hittat rätt shape på dom.

    slusken….vad vet du om nytänkande, shape på brädor och vindsurfing?? Eller om mode över huvudet taget…myggjagare och baggyjeans som e för korta, skinnbyxor, har färgat hår med shape som Bon Jovi, bögring i vänster öra av guld, älskar blått som alla andra tjejer, seglar me knutna 18cm hängseletampar, bommen vid knäna, 25cm fena när det blåser 20m/s….orkar inte skriva mer….listan e lång…

  • surfslusken

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 07:09

    @S66 506065 wrote:

    slusken….vad vet du om nytänkande, shape på brädor och vindsurfing?? Eller om mode över huvudet taget…myggjagare och baggyjeans som e för korta, skinnbyxor, har färgat hår med shape som Bon Jovi, bögring i vänster öra av guld, älskar blått som alla andra tjejer, seglar me knutna 18cm hängseletampar, bommen vid knäna, 25cm fena när det blåser 20m/s….orkar inte skriva mer….listan e lång…

    O va gör rockstar wannabeen uppe så här dax?? Kliar rojderklasen så du inte kan sova du längre? De enda som hänger vid knäna nuför tiden e min jiusta som e ungefär lika lång som mina 32″ tampar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från SAW (Läjet A-Bay) Söndag 05/10-08

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.