Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

  • lars_k

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 07:23

    Fan vilken grymt spot ni har! Ser ut att vara finfint tryck i vågen. Perfekt för foto och filmning också. Bara att rigga upp kameror precis intill bryten. Här på westcoast är det fetast en bra bit ut vilket gör det svårfilmat…
    Lite otäckt med stenar som sticker upp mitt på fejsen. Bara att köra slalom eller, hehe? =)

  • eriksthlm

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 08:08

    Jovisst, jag BAKOM vågen…
    suck, sent ute som vanligt grin.gif

  • vinta_kestrel

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 09:05

    Fantastiskt cleana vågor! Ser hur ljuvligt ut som helst!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 09:49

    Fan va tungt! Fan va rent!
    Magnus W

  • dude

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 10:25

    Gud vad trött man var i armar och axlar varje gång man skulle lyfta sina grejer och gå upp för att viiila.
    Så här gjorde många av oss när vi skulle upp på stranden och Bara Inte Orkade.
    20050109%2012.03.56.jpg
    20050109%2012.04.00.jpg
    laugh.gif

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 11:24

    På grund av det höga vattenståndet så spolades vågen upp mycket längre på stranden än jag e van vid på Torö. Ibland blev man lite överaskad!

    /Fjant

  • surfpunk

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 11:30

    Vad fyller staketen för någon funktion??

  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 11:48

    Dom ska man hoppa över om man timar läppen rätt wink.gif

    (tomt markering, “Enter and you will be shot” o grejor wink.gif )

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 12:30

    Tomtägarna som bor därute är mycket noggranna med att markara vad de anser vara deras egendom. Staketen på bilden går från den allmäna vägen ända ut i vattnet. Det bortre staketet på bilden är försett med taggtråd! Den lilla bit mark du ser mellan staketen är vad som kallar allmäning, altså den plats som markägarna var tvugna att avsättta för att ge allmänheten tillträde till stranden. Uppenbarligen så gillar inte markägarna besökare på “deras” mark, och då framförallt surfare!

    /Fjant

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 12:54

    Hej på er
    Första gången på detta ställe, fick med mig kameran och tog lite bilder. Lite långt avstånd , hade två småttingar att vakta.
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
    6.jpg
    7.jpg
    8.jpg
    11.jpg
    12.jpg
    13.jpg
    14.jpg
    15.jpg
    16.jpg
    17.jpg
    18.jpg
    19.jpg
    20.jpg

    Ha det
    Stefan Ljungstedt

  • brutus

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 12:56

    mmmm, sååå snyggt! Nu suger det ordentligt i surftarmen, men jag e för feg för att surfa än ett tag – kallt som fan måste det va!?!
    Verkligen sjyssta vågor ute på Torö, kunde det bara inte va så på sommaren också…
    Tack för snygga bilder, ni gjorde min måndagmorgon lättare att uthärda! / M

  • dr-masse

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 13:00

    Alltså, är det inte dags att ta tag i det här med “Torös vänner” igen (som Jesper B föreslog och tog tag i lite över ett år sedan)? Eller det kanske är igång?

    Torös vänner – tråd från hösten 2003

    Inte som någon slag guerilla ghetto grej, utan lugnt å fint å sakligt med kommun och boende så långt som möjligt. Ingen är betjänt av en massa strul på Torö.

    Jag fattar inte hur man FORTFARANDE på Torö stendstrand kan hitta staket med taggtråd som går ändå ut i vattnet (!), rester från gamla betongbryggor (skulle vilja se de byggloven), diken som grävs på naturskyddsområde och att tillstånd ges ut från kommunen för ett bastubygge på udden (!!!!).

    Miljöbalken reglerar vad man får och inte får göra inom strandskyddsområde.

    Läser man miljöbalken så är ju exempelvis staket ett fett no-no…

    Att vi som surfar och nyttjar Torö (inte jag så mycket på sistone, men mer i år tänkte jag) hjälps åt med ordning och att ha kul på stället är ju självklart, men markägarna måste ju fatta att det inte är ligister på vattnet utan folk som har laglig och mänsklig rätt till strand, hav och vind.

    Nåja, behövde skriva av mig lite. Bilderna är fortfarande otroligt härliga att se, nu ska jag köpa varmare dräkt å nya gloves!

    Strandskydd På!



    Där strandskydd råder är det förbjudet enligt 7 kap 16 § miljöbalken att:

    uppföra nya byggnader, t ex sommarstuga, bastu eller båtskjul,
    ändra byggnader så de kan tillgodose ett väsentligen annat ändamål än de tidigare har använts till, t ex bygga om en fiskebod till en sommarstuga,
    utföra grävningsarbeten eller andra förberedelsearbeten, t ex trädfällning, inför planerad bebyggelse som avses i punkterna ovan,
    utföra andra anläggningar eller anordningar som hindrar eller avhåller allmänheten från att beträda ett område, eller som väsentligen försämrar livsvillkoren för växt- och djurarter. Exempel på anläggningar eller anordningar som kan vara förbjudna är bryggor, planteringar, flaggstänger, trädgårdsgångar, staket, golfbanor och campingplatser,
    utföra andra åtgärder som väsentligen försämrar livsvillkoren för växt- och djurlivet, t.ex. muddring och spridning av gödsel eller bekämpningsmedel.
    Förbuden ovan gäller inte för byggnader, anläggningar, anordningar och åtgärder som behövs för jordbruket, skogsbruket eller yrkesfisket, under förutsättning att de inte är avsedda för bostadsändamål. Detta gäller endast om näringsomfattningen är sådan att den medför ett tillskott av betydelse för näringsidkarens försörjning.

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    10 januari, 2005 vid 13:03

    Grymt Gurra!!! feta bilder!!! cool.gif

    fan va fett det ser ut, mäktigt som satan..Torö måste ju prövas nån gång.

  • dude

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 13:06

    Det där med att tajma läppen rätt…
    20050109%2012.04.34.jpg
    20050109%2012.04.34-1.jpg
    20050109%2012.04.36.jpg
    Jag blev så j-la sur när jag åkte av här!
    20050109%2012.04.38.jpg
    20050109%2012.04.40.jpg
    Jag bara ville in på vågen igen. Jag grämer mig extra mycket när man ser hur fin vågen är!
    20050109%2012.04.40-1.jpg
    …och när man ser hur fina alla vågor runtomkring var. 20050109%2012.04.42.jpg
    Men det finns ju mycket bättre sätt att rida vågen än jag gjorde, ända från början!
    Jag tycker det är svårt att se hur vågen kommer att se ut
    bara några sekunder senare. Det är klart att jag hade
    kunnat vänta in vågen tills den bryter mer och visar sig
    för mig, men av vad jag kommer ihåg på Torö riskerar man
    att då köras om av vågen om den tornar sig bara lite för
    sent. Det är ju så mycket enklare att vänta tills vågen
    visar sitt ansikte(face)!

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 13:27

    Wow!!! Läckra bilder! Misstänker att du är nån av alla fotografer som var där igår. Det var kul att surfa med lite publik!!!

    /Fjant

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.