Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

  • dude

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 13:56

    Mycket sprej i den här bilden smile.gif
    20050109%2012.04.44.jpg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 14:13

    Grymt bra bilder!!!!! Du är välkommen tillbaka till “våran beach” närsomhelst….

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 14:56

    Mys-pys! Jag får ståpäls!

    /Fjat

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 15:44

    RESPEKT!

    Fina foto, fina vågor.

  • zoolander

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 17:30

    nice som fan.. och bra bilder!

  • calle_b

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 17:57

    Apropå tajma läppen…. Tycker torö är skitmarigt att läsa, det går verkligen undan i sektionerna o brytet.(Inte särskilt grym på vågsegling alls. smirk.gif ) Har i ärlighetens namn vågat mej på 2 st bottensvängar a´la down the line, misslyckats kapitalt med fart, timing och tryck(dvs allt) och blivit tvungen att hälskära fort som fan innan vågern käkar upp mig! Dom mjuka fluffiga stenarna gör inte pulsen och kollen på vågen bättre direkt!

    Reeespect igen! Ses mars-april typ!
    Då jävlar cool.gif

    Ha d gott
    /calle

  • lix

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 18:15

    Riktigt pheta bilder! Keep it up…

  • koa

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 18:19

    Efter denna bildvisning måste jag säga att det är de finaste bilderna jag sett från Sverige;

    Förhållanden cool.gifcool.gifcool.gifcool.gifcool.gif
    Solsken och turkosa vågor med riktig punch…å så ren side-sideoff vind!!!
    …men kallt!!!

    Otroligt vackert…eller som dom säger over there; “as good as it gets”

    Med 10 grader till i temp är förhållanderna i världsklass!

    Aloha

    Calle N

  • eriksthlm

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 19:28

    Det känns fint att man för en gångs skull var där, och otroligt kul för er som lyckades få lite mer segling. Jag ska försöka lappa ihop brädan och köpa på mig en ny mastfot. Sen så är man ju igång – säsongen har börjat med en sån FET pangstart!

    Jag kan bara stämma in i kören och säga att de bästa vågorna i söndags var i bästa bäst bäst klass. Vågorna i Klitmöller Danmark är det längre emellan, men de här… WOW

    I år blir det kul – fenor ska slipas mot Torös stenar!

  • feg

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 22:14

    Håller med om att det är svårt att läsa. Jag får nästan aldrig nåt att funka på Torö. smile.gif
    Tycker det är skitsvårt att fånga vågorna sen är de ännu svårare att ta sig ut, komma över i planing och hålla höjden.

    Har bara erfarenheter från ett annat riktigt vågställe (Kanaha beach) och där var det nästan alltid side, eller sideoff med 300 meter “ansats” innan brytet på revet och sedan 10-20 sekunder mellan vågorna, mellan vilka vattnet även var helt platt.
    Snacka om att det är lättare, bara att ta fart, åka över vågen, ladda igen, över nästa.
    Väl utanför brytzonen var det bara att “lina up” med ett svall som sedan bröt till en super najs våg.
    Det sjuka är att jag tyckte det var svårt när jag var där förra vintern men nu inser jag att det var en barnlek jämfört med Torö.

    /feg

  • rasmus_w

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 22:31

    Har jag förstått saken så kan hookipa vara etter värre. Vågen är snabb och vinden lite frånlands, så när du rider på väg in, har du fartvinden + grundvinden i seglet (det här gäller iofs på alla ställen med sideoff, men är vågen snabb så blir det tydligare), så om du väljer ett segel som är lagom när du är på väg ut så är du toköverriggad när du rider. Alltså guppar proffsen ut utan planing genom vågorna på den minsta bräda de klarar att stå på.

  • calle_b

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 00:15

    Jaaaaasssåååå! Har vi vart o tjuvtränat;)

    Tror jag ska köra med Gurras exempel och införskaffa en shysst hjälm, då vågar man kanske mera……och kanske hockey-ställ me susp, axelskydd och ryggplatta. O ärbäg.

    smirk.gif

    Eller så lägger jag slantarna(som jag ändå inte har) på en resa till Maui……… cool.gif

  • jesper_b

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 05:31

    Faasen vad sjukt. Här sitter jag en ljummen kväll under stjärnorna i vårt lilla shack, Paia Maui med en kall Gordon Biersch i ena handen och en lite sötmjölkig konstig rökande pinne i den andra. Boban kör loss med NattiyDread på stereon och jag är så där härligt stel i ryggen efter att musklerna fått jobba på med paddlingen en riktigt riktigt rolig long-board dag på Kanaha. Självklart shorts och sol, snällt med glest mellan setten och en liten stokad, mellow crowd. Min nya 9.2 flyger lika högt som min fantasi och allt är så soft, skönt, rätt och slätt perfekt. Ändå.. när bilderna sakta rullar upp på min superslöa telefonuppkoppling – jag ser en riktigt klassisk Torödag, jag känner igen varenda liten läpp, varenda sektion och jag blir så himlans glad av att alla färska Torörippers laddar loss i förhållanden som är minst i klass med ett halvdassigt Hookipa i April, det vill säga bättre än de flesta svenska vindsurfare någonsin kommer få uppleva. Dessutom hemma i Stockholm, i Januari. Svårt? kanske det, men det blir bara roligare och enklare för varje gång man laddar på.

    Trot eller ej men just för stunden längtar jag hem. Fast det är klart, imorn blir det mer shortssurf…

    Fortsätt rippa – ses i mars!

    Jesper B

    Revolution, revolution, revolution.. It takes a revolution.. to make a solution.

    To much confusion.. so much frustration.. yeah!

    I don’t want to live in the past.. ain’t trust no shadows after dark

    So my firend I wish you could see, as the bird in the trea.. the prisoners must be free…

  • feg

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 07:45

    Har ingen hjälm själv men Gurras hjälm är nog helt rätt på Torö.
    I söndags blev jag lite spolad vid första försöket ut. Jag studsade med ryggen mot en sten, nertryckt av vågen med segel och bräda över mig. Tur som var hade jag min NP-flytväst på mig som agerade “impact vest” och skyddade mig så stenen kändes knappt.

    Angående fusk så kan jag bara rekommendera Maui. Blir så avundsjuk när jag ser inlägget från Jesper_B.
    Hoppas du och familjen har de bra Jesper.

    /feg

  • dr-masse

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 07:54

    Hmmm. Det där är en intressant fråga. Själv undviker jag flytväst i vågor. Ofta vill man ju under vågorna och då är flytväst en direkt nackdel. Men jag kanske har fel?

    Hjälm, däremot, tänker jag nog oxå skaffa.

    Även jag tycker att Torö är klart svårt. Mest (öh, kanske enbart) för att jag är en så usel vågseglare, men även om jag jämför med det fåtal andra vågställen jag seglat på. Det kanske lurigaste med Torö, tycker jag, är att de finaste vågorna bryter såpass nära stranden som de gör. Och “stranden” är hård. Det har jag märkt några gånger… 🙂

    Kanske Jesper B. får skriva om lite Torö-tips för oss klåpare, ah!

    Torö På!

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder från Torö 050109

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.