Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Furteventura

  • tall-jonny

    Medlem
    27 november, 2008 vid 23:15

    Tack för svaren, det verkar ju som om Center II är att föredra, och tidvatten verkar det ju finnas gott om vid årsskiftet:cool2:

  • sode

    Medlem
    29 november, 2008 vid 08:46

    @ath 518423 wrote:

    Ngn som vet om det finns ngt hotell riktigt nära Center 2?

    Sol Melia Gorriones ligger ju rätt nära Center 1 (har bott där två omgångar), men Egli har gratis skjuts (“shuttle service”) från hotellet (och kan även hämta inne i Costa Calma) till Center 2 en par-tre gånger på förmiddagen, samt retur på eftermiddagen… promenadmässigt längs stranden så var det lite längre än jag trodde, tog väl en 45-60minuter, och hotelldjävulen var ju så groteskt stor så en lantis som jag tappade ju bort alla referenspunkter… 😉 Kan också ha känts lite långt för att jag hade 5-6h surf i kroppen…

    Ett gäng svenskar jag träffade vid Center 2 snackade om att nästa gång hyra ett helt hus (kräver ju att man är några…), fanns tydligen nån sådan verksamhet en bit upp i backen ovanför Center 2…

  • sode

    Medlem
    29 november, 2008 vid 08:47

    @Billing 518416 wrote:

    Center 2 är klart skönast eftersom det bara vindsurfas där. Vid center 1 så är vattnet “delat” i två delar för kite och för vindsurfing. Så på vattnet blir det inte tätt med kites iallafall!

    Är t o m kiteförbud vid Center 2 har jag för mig… tror det fanns en skylt vid parkeringen… 😉

  • suecocabron

    Medlem
    29 november, 2008 vid 10:23

    Jag var där och surfade förra året, center 2 är klart softast, mindre trängsel och mer utrymme, och om man har lite flax så kan det bli lite beach break om man gillar att hoppa.
    Hur som helst så är det en rätt stadig promenad från center 1, så jag kan starkt rekommendera bussarna som rene egli anordnar.

    Vi bodde inne i costa calma, och de kom och hämtade med bussen, så det var inga problem. Men det går ju en del tid på att åka fram och tillbaka och tajma in med allt och alla, hade jag åkt dit igen och haft lite mer stålar hade jag bott på melia gorriones, då är det krypavstånd till surfet!!

  • hakman

    Medlem
    30 november, 2008 vid 10:58

    Men va fan dude, man har ju inte sett dig i Feskebäck på länge nu. Jag tänkte väl att du hade försvunnit någonstans. Volcanon är inte långt bort nu, om du bara skaffar en freestylebräda.

    Håkman

  • konstantin

    Medlem
    30 november, 2008 vid 19:19

    @Hak 518751 wrote:

    Men va fan dude, man har ju inte sett dig i Feskebäck på länge nu. Jag tänkte väl att du hade försvunnit någonstans. Volcanon är inte långt bort nu, om du bara skaffar en freestylebräda.

    Håkman

    hehe precis kännde att jag behövde lämnade sverige för ett tag. så sant brädan är lite old school och inte den bästa att slida runt med. fan måste byta nu!
    volcan är nära nu. men sitter om fenan får en liten touch på botten haha.

    blir det några morgon sessions fortfarande eller?

    ses i Fisken

  • hakman

    Medlem
    1 december, 2008 vid 19:20

    Haha gött å höra. Jag har inte mycket tid nu med alla tentor, det är mycket skit som ska klaras av innan jul. Men, jag tror nog att det kan gå att klämma in ett par timmar på torsdag efter 2.

    hade

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bilder Furteventura

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.