Björkvik/Sandarna

This topic has 410 svar, 31 deltagare, and was last updated 1 day, 12 hours sedan by  Mats Ihrlund.

• Författare
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Blir nog en sväng i morgon vid lunch. Bryggan antagligen.

Bilagor:

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Det blev 1.5 tim 7.8 vid bryggan idag i sol och jämn vind. Härligt att kliva ut ur mörkerkoman man drabbats av. Hoppas på mer framöver.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Fint vid Bryggan idag. Jag och Jiveman gjorde Boris sällskap. Kördes segel runt 7 m2.
    10° å SOL! 3:e dagen på en vecka, puh!

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Det blir nog lite segling vid bryggan i morgon. Siktar på att vara på vattnet runt 11.30.

evert 
    Deltagare

Det blir nog lite segling vid bryggan i morgon. Siktar på att vara på vattnet runt 11.30.

Januari är inte så dumt! 😊
    Funderar på Dalarö eller Torö, men det ska vrida och droppa kring 12-14-tiden. Om jag kommer ut har jag också satt en 12-månaders-bingo. 🙂

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Mats Ihrlund 
    Deltagare

Hej!
    Kom du ut efter regnet? När jag körde hem, så började det regna mer 🙁
    Som sagt, jag tyckte det blev kallt om fingrarna och kände även fötterna. Vad sa du att du hade på dig?

Bra initiativ att hojta till här innan man kör!! Kanske ännu mer motiverat nu på vintern än när det är varmt och skönt. Jag kände mig faktiskt lite liten ett tag därute själv.
    (körde lilla brädan 91L JP fw med 5.5 och hade bra tryck vid 10.00 tiden. så pass bra att hängselestroppen gick av)

mvh Mats

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Vinden kom tillbaka i ca 40 min, sedan regn på nytt. Efter det punka. Hade inte funkat med 7.8 ens.
    Hade en 1mm shorty under 5/4 Excel infinitydräkten. Huva med 1mm top utanpå. 7mm alltså. Blir nästan för varmt när det är 8 + ute. Men blir du liggande i vattnet är det behövligt. 3mm Atan dojjor med ett par ullstrumpor i. Funkar mycket bättre än tjocka neoprenskor som blir klumpiga och som ger en känsla av att stå på gel. 2mm fingerhanskar på händerna.

• Det här svaret redigerades 4 months, 2 weeks sedan av  BJORKVIKSMANNEN.
    3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

I morgon ser det ut att bli den sista SV-dagen på ett tag. Kör nog ett lunchpass vid bryggan el Lilla S. Ganska mycket Syd enligt progg.

Äh! Verkar klent med vind. Hoppar segling idag.

• Det här svaret redigerades 4 months, 2 weeks sedan av  BJORKVIKSMANNEN.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Lurar på att ta en sväng på vattnet i morgon vid 11.

Grrrr 
    Deltagare

‘Han som körde igår’ tänker köra idag igen.

Jag sitter på kontor…

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Jag stod över. Det regnade.😣

Boris 
    Deltagare

Hi! Today I was on the beach next to Sandarna. Perfect place in South-West. In the evening even a bit overpowered with 5.6. Felt like very warm day, comfortable in wetsuit. Also, one big pine on the beach fell down after night storm.

• Det här svaret redigerades 3 months, 3 weeks sedan av  Boris.
    2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Grrrr 
    Deltagare

You’re the big man, Boris!

Daniel Bing 
    Deltagare

Vad kör ni med för handskar/vantar som funkar nu?

Boris 
    Deltagare

Daniel, the best ones I have right now are Rip Curl 5mm flashbomb with two separated fingers, which I cut inside for better grip. It works perfectly for 3+ temperatures. I think the closest product in surfspot you can get is this one LINK. And if you got cold with this one, you can try this LINK, they make you feel we’re warm but they try to sleep off every 2-3 runs.

Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 411 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account