Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    9 december, 2019 vid 18:49

    Det blev 1.5 tim 7.8 vid bryggan idag i sol och jämn vind. Härligt att kliva ut ur mörkerkoman man drabbats av. Hoppas på mer framöver.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    8 januari, 2020 vid 18:49

    Fint vid Bryggan idag. Jag och Jiveman gjorde Boris sällskap. Kördes segel runt 7 m2.
    10° å SOL! 3:e dagen på en vecka, puh!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    14 januari, 2020 vid 18:20

    Det blir nog lite segling vid bryggan i morgon. Siktar på att vara på vattnet runt 11.30.

  • evert

    Medlem
    14 januari, 2020 vid 18:28

    Det blir nog lite segling vid bryggan i morgon. Siktar på att vara på vattnet runt 11.30.

    Januari är inte så dumt! 😊
    Funderar på Dalarö eller Torö, men det ska vrida och droppa kring 12-14-tiden. Om jag kommer ut har jag också satt en 12-månaders-bingo. 🙂

  • svartgrund

    Medlem
    15 januari, 2020 vid 14:20

    Det blir nog lite segling vid bryggan i morgon. Siktar på att vara på vattnet runt 11.30.

    Hej!
    Kom du ut efter regnet? När jag körde hem, så började det regna mer 🙁
    Som sagt, jag tyckte det blev kallt om fingrarna och kände även fötterna. Vad sa du att du hade på dig?

    Bra initiativ att hojta till här innan man kör!! Kanske ännu mer motiverat nu på vintern än när det är varmt och skönt. Jag kände mig faktiskt lite liten ett tag därute själv.
    (körde lilla brädan 91L JP fw med 5.5 och hade bra tryck vid 10.00 tiden. så pass bra att hängselestroppen gick av)

    mvh Mats

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    15 januari, 2020 vid 15:11

    Vinden kom tillbaka i ca 40 min, sedan regn på nytt. Efter det punka. Hade inte funkat med 7.8 ens.
    Hade en 1mm shorty under 5/4 Excel infinitydräkten. Huva med 1mm top utanpå. 7mm alltså. Blir nästan för varmt när det är 8 + ute. Men blir du liggande i vattnet är det behövligt. 3mm Atan dojjor med ett par ullstrumpor i. Funkar mycket bättre än tjocka neoprenskor som blir klumpiga och som ger en känsla av att stå på gel. 2mm fingerhanskar på händerna.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    16 januari, 2020 vid 18:48

    I morgon ser det ut att bli den sista SV-dagen på ett tag. Kör nog ett lunchpass vid bryggan el Lilla S. Ganska mycket Syd enligt progg.

    Äh! Verkar klent med vind. Hoppar segling idag.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    9 februari, 2020 vid 22:06

    Lurar på att ta en sväng på vattnet i morgon vid 11.

  • grrrr

    Medlem
    10 februari, 2020 vid 09:39

    ‘Han som körde igår’ tänker köra idag igen.

    Jag sitter på kontor…

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    10 februari, 2020 vid 18:33

    Jag stod över. Det regnade.😣

  • nordsurfer

    Medlem
    10 februari, 2020 vid 20:45

    Hi! Today I was on the beach next to Sandarna. Perfect place in South-West. In the evening even a bit overpowered with 5.6. Felt like very warm day, comfortable in wetsuit. Also, one big pine on the beach fell down after night storm.

    • Detta svar ändrades 4 år, 1 månad sedan av  nordsurfer.
  • grrrr

    Medlem
    10 februari, 2020 vid 23:43

    You’re the big man, Boris!

  • daniel_bing

    Medlem
    13 februari, 2020 vid 10:34

    Vad kör ni med för handskar/vantar som funkar nu?

  • nordsurfer

    Medlem
    13 februari, 2020 vid 16:16

    Daniel, the best ones I have right now are Rip Curl 5mm flashbomb with two separated fingers, which I cut inside for better grip. It works perfectly for 3+ temperatures. I think the closest product in surfspot you can get is this one LINK. And if you got cold with this one, you can try this LINK, they make you feel we’re warm but they try to sleep off every 2-3 runs.

  • svartgrund

    Medlem
    14 februari, 2020 vid 19:40

    Tja,

    Funderar på Björkvik på både morgondagen och söndagen. Imorrn em ska det inte regna sägs det och på söndag ska det blåsa gött.. men regna. Tycker inte om regn 🙁

    Någon annan?

    Mvh Mats

Sida 23 av 51

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Björkvik/Sandarna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.