Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing blir galet förvirrad!!!

  • blir galet förvirrad!!!

    Publicerad av stenevinge på 12 september, 2012 vid 16:39

    Hjäääälp det är ju drömvindar på Fredag men nybörjare som jag är vågar jag inte ta chansen att åka till Torö ( Kärringviken ) med tanke på ovana av vågsegling.

    Då är frågan ,,, skall man dra till Dalarö? Björkviks brygga? eller skall man ta och åka runt?

    det skall ju blåsa stort och jag har 4,7 minsta segel, det är rätt ok med tanke på 95 pannor och 105 liters freewave bräda!!
    vad tror du ?

    What to doo?

    dr-masse svarade 11 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • jlaser

    Medlem
    12 september, 2012 vid 16:51

    Hej, just nu säger YR mellan SV och SSV på fredag och då skulle jag åka till Dalarö. Det går att köra platt på Torö med om man parkerar på parkeringen längre norrut jämfört med stora parkeringen. Men då är det bättre med lite mer västliga vindar för att slippa utseglingen till vinden.

  • calle

    Medlem
    13 september, 2012 vid 08:44

    Äh, åk till Kärringviken det är kul där!
    / Calle S

  • rex_

    Medlem
    13 september, 2012 vid 14:31

    Jag tror du skulle få roligast i kärringviken!

  • goose

    Medlem
    13 september, 2012 vid 19:09

    Jag skulle inte åka till Kärringviken imorgon som nybörjare, det är förbaskat långt att driva om man får problem. Mycket bättre fituna.

  • oscarlj

    Medlem
    13 september, 2012 vid 19:21

    Hur mycket nybörjare är du? Ska nog själv dra till kärringviken vid 14. Är själv nybörjare gällande vågor och tycker det är helt ok där. Problemet är om du ex kör med en vågbräda som du inte bra på. Då blir det svårt att höjda och man driver en del och måste simma…. Men det kan det vara värt 😉

  • vindsokaren

    Medlem
    13 september, 2012 vid 20:21

    Kan nog bli tillräckligt med skvalp på Årstahavsbad imorrn.
    Jag och tre till ska dit vid 2 rycket.

  • stenevinge

    Medlem
    13 september, 2012 vid 20:33

    Jag kör freeride , jibbar , vattenstartar, svänger på toppen av “små vågor” när tillfälle ges i Mälaren,,,
    Hr dock aldrig testat våg, kör en freewave bräda men klarar att ta höjd , är det värt att köra kärringviken Torö tro?

  • sea_surf

    Medlem
    13 september, 2012 vid 20:36
    Stenevinge;698457 wrote:
    Jag kör freeride , jibbar , vattenstartar, svänger på toppen av “små vågor” när tillfälle ges i Mälaren,,,
    Hr dock aldrig testat våg, kör en freewave bräda men klarar att ta höjd , är det värt att köra kärringviken Torö tro?

    Ja det är det.

  • robin

    Medlem
    13 september, 2012 vid 20:45

    absolut!

  • stenevinge

    Medlem
    13 september, 2012 vid 21:14

    MEN 20 m/s är lite att ta i , yr.no har uppgraderat från 15 till 20m/s för landsort!
    Ja ja den som överlever får se, hör ni någon som skriker i falsett av glädje då är det jag;-)

  • dr-masse

    Medlem
    14 september, 2012 vid 07:14

    yr.no visar byvind, inte medelvind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing blir galet förvirrad!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.