Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

  • tsss

    Medlem
    5 maj, 2011 vid 21:17

    Ufo till salu

    1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….

    Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

  • mr-jibe

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 21:19
    tsss;654443 wrote:
    Ufo till salu

    1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….

    Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

    Hahahhaa karlen med stark rygg!! Skönt med ryggskott när man har abstinens :cool2:

  • htn

    Medlem
    8 maj, 2011 vid 19:32

    “Lättseglad och snabb”…
    http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
    3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda…

  • alken

    Medlem
    8 maj, 2011 vid 20:11

    Gillar verkligen färgen på den där sista brädan! nästan sugen… :=)

  • swingout

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 11:58
    tsss;654443 wrote:
    Ufo till salu

    1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….

    Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

    Yeah! Första surfbrädan vi köpte var precis en sådan UFO :cool2:
    Den må vara tung, men är ändå lätt att transportera med bil. Bind en tamp i bakersta fotstroppen och den andra änden i dragkroken. Sen är det bara å köra. Brädan blir inte sämre att surfa på av det 😉

    Den som inte har varit uppe i full planing på en UFO har gått miste om nånting!
    Det är mäktigt det….

  • tsss

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 13:33
    HTN;654654 wrote:
    “Lättseglad och snabb”…
    http://www.blocket.se/blekinge/Windsurfingbrada_komplett_33742834.htm?ca=11&w=3
    3kkr. Ett kanonpris för en ca 25 år gammal bräda…

    Faktiskt djävligt häftiga färger- passar bra på väggen i gillestugan.

    Och segel från Hood, dom var legendariska på 70 talet när man seglade R-båtar!

  • htn

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 17:26

    Hade själv ett segel från Hood.
    Slalomline 5.6 Trilaminar Kevlar. På den tiden fina grejer. Bilder från -86.
    Om jag inte minns helt fel köpte jag detta segel av “Oåxen” här på konfen.

  • Knatte

    Gäst
    9 maj, 2011 vid 18:17

    Hood var ju riktigt High-tech back in the old days..
    Efter konkursen så hette de väl High-Tech något år innan de försvann för gott:blush:

  • oaxen

    Medlem
    9 maj, 2011 vid 18:23

    Då hade jag nog precis börjat jobba på Alpin & SurfSport. : )

    Jeff Hendersson (Hot Sails Maui) jobbade ju på Hood.

  • andersbq

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 20:54
  • htn

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 20:59
    andersbq;654965 wrote:

    “Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”

    Man undrar vilka egenskaper? 😀

  • tsss

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 21:12
    HTN;654966 wrote:
    “Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.”

    Man undrar vilka egenskaper? 😀

    Tycker nog att hela texten platsar – den strålar av humor! (Rebellsegel låg i Södertälje, gjorde inte fullt så imponerande jobb på 70 talet – verkade ha använt Karlssons klister när man la på fler lager dacron på ett segel som jag lämnat in; limmet släppte redan under bilresan hem)
    Andersbq, du såg väl att seglet var: (även för kappsegling) – årets vinnarkoncept kanske?


    Ta fram din gamla segelbräda och segla igen i sommar!
    Hel standardrigg med Excelmast, bom och Rebellsegel 7,5 m2 med 3 lattor (även för kappsegling) i gott skick. Seglet är målat upptill och färgen har lossnat men det påverkar inte egenskaperna.

  • htn

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 21:19

    7,5m2??? är inte det där 6,3?:wink:

  • fnassel

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 06:42

    7,5m2 eller 6,3m2, spelar det någon roll när det känns som att hålla ett 12 m2 segel?

    😉

  • booman

    Medlem
    13 maj, 2011 vid 12:29
    Quote:
    Ufo till salu

    1000 spänn kan tyckas billigt för en bräda som bevisligen flyter….

    Dock hade Ufo egenheten att bli tyngre o tyngre så när man nu fotat denna i sjön så har den bevisligen någon flytkraft kvar!. På TWC hade vi en Ufo liggande som säkert var uppe i 25 kg och gav mig ryggskott efter ett sjösättningsförsök.

    Funderar på om inte bilden är redigerad… 🙂 Ser nästan så ut, så jag skulle inte lita helt på att den flyter… 🙂

Sida 29 av 48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Blocket Superstars

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.