Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport boende Tarifa?

  • boende Tarifa?

    Publicerad av piotr på 18 januari, 2008 vid 12:47

    Har bokat flyg ner till Tarifa i juni och letar boende för tre veckor/ två personer och har sökt på tarifa.net, tarifa.de och steffos resforum+kite men inte hittat något under 950 euro för tre veckor. Är det sådana priser eller har någon något tips för boende m kokmöjligheter i dessa trakter. Tänkte hyra bil så man kan bo lite varstans runt Tarifa.
    Tacksam om någon har något bra uppslag;
    Peder

    helena_ital svarade 13 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • millo

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 19:38

    Hej.

    Jag bodde en vecka på pension Facundo mitt i Tarifa! Var helt ok även om man delade dusch och toa med andra. Tror jag betalade 19 euro per natt när jag var där i juli. Tycker Tarifa är grymt även om det är lite platt…

  • kinetic

    Medlem
    24 januari, 2008 vid 20:41

    Millo: Har du fler prisvärda tips? Jag vill dock ha det lite “lyxigare” med egen dusch/kök osv..Tanken är 3v lång surfsemester om inte 4…Maxpris för hyra 16-18″ för 4 v!!!!E de fler som planerar en trip i Juli så kanske man kan dela en större “stuga”???

  • piotr

    Medlem
    25 januari, 2008 vid 12:36

    Vi skall åka ner, fast i juni (7-28), och är två så då blir väl det nästan lika billigt (?) att hyra enklare lägenhet för två som att ta in på pensionat. Har hittat några alternativ utanför Tarifa, Villa levante och Tangina, som ligger runt femtio euro per natt. Står dock och funderar på om man skall bo utanför Tarifa/ nära surfet eller om det är gött att kunna gå ut i stan på kvällen utan att behöva köra bil. Å andra sidan är det främst segling och mindre fest som är målet…
    Någon som har tips på detta?

    Tycker oxå seglingen verkar ok, även om säkerligen vågseglingen inte är optimal, så kan det vara schysst för mig ohc min tjej att (förhoppningsvis) kunna segla en hel del (och kryssa mellan kitear..).

    Peder

  • millo

    Medlem
    27 januari, 2008 vid 21:16

    Jag hade nog försökt få tag i en läg inne i Tarifa! Är väldigt mysigt i stan på kvällarna när surfare och backpackers samlas igen. Men man bör ha bil för att kunna köra till de olika stränderna om man har egna prylar med sig.
    Jag hade inga prylar med mig och ingen bil utan tog bussen ut till Club Mistral där jag hyrde prylar de dagar det blåste-funkar utmärkt det oxå!
    Är inte tillåtet att surfa inne i Tarifa!
    Ska själv ner några veckor till sommaren längtar redan iväg!

  • millo

    Medlem
    27 januari, 2008 vid 21:39

    Jo det glömde jag ang vågor så glöm det på sommaren-kan vara rätt choppigt,gropig sjö eller stora dyningar men väldigt sällan bra vågor.För bra vågor krävs Poniente vinden och den blåser nästan bara på vintern-Levanten på sommaren kan vara grymt stark-3.0-3.5 har jag seglat!
    Ofta ökar vinden oxå framåt em/kvällen när man börjar ta slut!

  • piotr

    Medlem
    30 januari, 2008 vid 13:06

    Ok, låter som om man skall satsa på boende på stan ändå kanske.
    Får väl ta och bli mästare på choppigt vatten/ börja freestyla..
    Peder

  • jonte_r

    Medlem
    30 januari, 2008 vid 20:18

    Tjo!!!!
    jag bodde nere i Tarifa en månad förra sommaren, och hade bil med mig. det jag gjorde var att bo på stranden borta vid Tangiana där det var en ilegal kamping däe många surfare bode. ibland åkte jag in till stan Tarifa och bode på Hostel Afrika som ligger strax inanför murarna i Tarifa, det kostade 10€/natt. billigt och bra. Men det roligaste var ju att hänga på stranden alla andra surfare hängde, nära surf och bbq på nätterna.
    JAg kommer ju lätt att åka tillbaka:)

  • helena_ital

    Medlem
    2 augusti, 2010 vid 19:41

    Hej,

    Jag är i akut behov av boende i Tarifa för helgen som kommer (6-8 aug.). Allt verkar fullbokat! Flyger från Rom på fredag och tänker stanna en helg för att kitesurfa i Tarifa. Är det någon som har något tips på rum/lgh/hotel etc?

    Helena

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport boende Tarifa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.