Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom: kolfiber eller aluminium

  • gustav1980

    Medlem
    28 september, 2015 vid 20:54

    Har windsurfat i 10 år, köpt/sålt och testat en hel del utrustningen genom åren.
    Ska ärligt medge att jag har väldigt svårt att känna skillnad på olika kolhalter i master. också svårt att uppleva skillnad på två freeridesegel i samma storlek men av olika modell. Men sedan finns det delar i utrustningen där skillnaden är markant… Fick chansen at testa en ny kolbom på Haga i somras och det var en så pass angenäm upplevelse att jag nu har hostat upp pengar och köpt en beg mauisails. Ångrar bittert att jag lagt pengar på sc10 master i kombination med alubommar tidigare…

  • hakuna

    Medlem
    29 september, 2015 vid 07:02

    @Gustav1980 736168 wrote:

    Ska ärligt medge att jag har väldigt svårt att känna skillnad på olika kolhalter i master. också svårt att uppleva skillnad på två freeridesegel i samma storlek men av olika modell.

    Wow! Någon som skriver det säkert många tänker!

    Dina tankar om fenor?
    Jag kan nog känna skillnad med olika stora fenor, men olika modeller av samma storlek…

  • gustav1980

    Medlem
    29 september, 2015 vid 08:17

    Samma här 🙂 Att byta från 41 till 36 när man är överriggad och brädan vobblig ger ju en uppenbar förbättring. Likaså det omvända när man har svårt att höjda/plana.
    Men sedan är ju jag en simpel freerideåkare…för speed- och vågfolket har nog fenorna större betydelse.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bom: kolfiber eller aluminium

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.