Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bommen i Åsa

  • tobb

    Medlem
    7 november, 2014 vid 08:12

    @Doc 728924 wrote:

    Jag kvitterar gärna ut en nyckel om årsavgiften är rimlig. Vad säger ni – ska vi starta en förening och föreslå att normalisera det hela? En överorganiserad registerlösning är avsevärt bättre än en icke forcerar bom.

    Och vad gäller lagligheten så är den säkert det. Ägaren är ju själv kommunalpolitiker så hon har säkert inga problem att få tillstånd…

    Även jag skulle kunna tänka mig att betala en rimlig avgift för att få använda vägen.

  • tws

    Medlem
    12 november, 2014 vid 00:23

    Hei SWE-496. Markeieren har ikke lov til å låse bommen på veien. Brannvesenet skal ha fri tilgang til båthavnen. Det samme gjelder ambulanse og annen helsetjeneste med offentlig utrykning.

  • maglu

    Medlem
    12 november, 2014 vid 09:06

    Jo, är det en privat väg får de sätta bom och lås. Men inte om de får bidrag för vägen, då ska den vara öppen för allmänheten.

  • tobb

    Medlem
    12 november, 2014 vid 10:17

    @tws 729056 wrote:

    Hei SWE-496. Markeieren har ikke lov til å låse bommen på veien. Brannvesenet skal ha fri tilgang til båthavnen. Det samme gjelder ambulanse og annen helsetjeneste med offentlig utrykning.

    Enligt markägaren så har räddningstjänsten idag tillgång till koden och det finns lösningar på detta även med vanliga nyckelsystem.
    Detta är inte den första vägbommen och tyvärr så är den nog helt laglig.

  • tws

    Medlem
    12 november, 2014 vid 18:33

    En redningstjeneste som må oppbevare et stort antall koder og nøkler? 🙂

  • tobb

    Medlem
    12 november, 2014 vid 19:06

    @tws 729075 wrote:

    En redningstjeneste som må oppbevare et stort antall koder og nøkler? 🙂

    Ja, alternativt en bultsax, tro mig det finns tusentals låsta vägbommar i det här landet.

  • k-caesar

    Medlem
    13 november, 2014 vid 21:24

    @Doc 728924 wrote:

    Jag kvitterar gärna ut en nyckel om årsavgiften är rimlig. Vad säger ni – ska vi starta en förening och föreslå att normalisera det hela? En överorganiserad registerlösning är avsevärt bättre än en icke forcerar bom.

    Och vad gäller lagligheten så är den säkert det. Ägaren är ju själv kommunalpolitiker så hon har säkert inga problem att få tillstånd…

    Är gärna med på någon typ av förening som denna, Hade tidigare båtplats och då är ju alla med tillträde registrerade.

    Känns ju viktigt med en bra relation till båtägare och ägare…

  • gustavl

    Medlem
    3 november, 2015 vid 09:42

    Hur ser bom-läget ut i Åsa nu? Är det knalla från vägen som gäller?
    /G

  • davo

    Medlem
    4 november, 2015 vid 23:46

    Japp, tyvärr. En liten bomförening har skapats för att göda markägaren… En liten smidig vagn funkar fint, då kan du rulla nästan hela vägen ut och rigga vid launchen.

  • cobainwindsurfer

    Medlem
    5 november, 2015 vid 22:18

    @Davo 736760 wrote:

    Japp, tyvärr. En liten bomförening har skapats för att göda markägaren… En liten smidig vagn funkar fint, då kan du rulla nästan hela vägen ut och rigga vid launchen.

    Om man bär in grejerna längs vägen och allmänt sköter sig, finns det ändå risk för utskällning/surgubbar eller är det grönt ljus …nån som vet? :shocked:

  • ola-h

    Medlem
    5 november, 2015 vid 23:48

    Det tror jag inte. Området där man seglar är ju naturreservat och det är så att säga meningen att allmänheten skall kunna vara där.

  • footloose

    Medlem
    7 november, 2015 vid 06:31
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bommen i Åsa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.