Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

  • Andre’

    Gäst
    22 december, 2012 vid 12:41

    Första dagen med kite på Boracay idag! Riktigt fint! Om det är några som vill mötas upp o ta en bärs är det bara att dra ett mejl till hansson871@gmail.com eller whats app 0768999696. Cheers

  • roggan

    Medlem
    25 december, 2012 vid 10:39

    Nu är jag äntligen här. En lång och nervös resa för mig som inte varit utanför eu tidigare och reser själv. Sitter på englishbakery och äter burgare och dricker öl. Gick ner och tittade bå bulabogbeach lite tidigare och det såg fint ut med en bra strand och varm frisk bris:)

  • saami

    Medlem
    26 december, 2012 vid 14:40

    Ni som är på Boracay, hur var det idag nu när stormen drog förbi? Jag hörde att de stängde flygplatsen, men hur var det på marken så att säga? Var det några som var ute och kitesurfade trots kulingen?

  • imported_pejay

    Medlem
    27 december, 2012 vid 15:49

    Tjena Atte! Du verkar ju ha det för jäkla schysst där borta på öarna. Jag är sugen på att komma dit. Avresedatum ca. mitten på januari känns det som. Är det en bra tid och hur länge är det bra surf därefter?
    Finns det något boende att få tag på då?

    Hur gör man med resan? Som jag har fattat det är det lättaste via Amsterdam-Manilla, sen inrikes till(?). Och sen båt därifrån över till boracay? Eller är det taxi/tricycle inblandat där emellan?

    Jag har haft svårt att få grepp om det och någon direkt klarhet. Tacksam för svar mate! ride hard

  • brange

    Medlem
    28 december, 2012 vid 09:57

    @pejay 704936 wrote:

    Tjena Atte! Du verkar ju ha det för jäkla schysst där borta på öarna. Jag är sugen på att komma dit. Avresedatum ca. mitten på januari känns det som. Är det en bra tid och hur länge är det bra surf därefter?
    Finns det något boende att få tag på då?

    Hur gör man med resan? Som jag har fattat det är det lättaste via Amsterdam-Manilla, sen inrikes till(?). Och sen båt därifrån över till boracay? Eller är det taxi/tricycle inblandat där emellan?

    Jag har haft svårt att få grepp om det och någon direkt klarhet. Tacksam för svar mate! ride hard

    Inte för jag är atte, men kan lika bra svara..

    Senaste två gångerna har jag flygit med Emirates via Duabi till MNL. (Från köpenhamn, flyger du från stockholm så vet jag ej).

    Från Manila tar du enklast flyg till Kalibo, sen Buss/van Till Caticlan. Antingen hoppar du bara på någon buss/van när du landar i Kalibo, eller så kan du boka transfer här: http://www.southwesttoursboracay.com/ (Gjorde det sist, hyffsat pris och fungerade bra. Blir förmodligen lite billigare om du bara hoppar på någon van när du landar, men mer jobb då..).

    Flyg Manila till/från Kalibo brukar jag boka via cebupacific (glöm inte köpa till bagage, sist köpte jag 30kg och tog kite-utrustning i där utan problem, förra gången köpte jag till ett sportpaket, men sportpaketet verkar inte behövas för att frakta kite-utrustningen).

    Från caticlan tar du en liten båt på ca 15min, sen tri-cycle till ditt boende. (Via southwest kan du boka båt och tri-cycle direkt, så fixar dom allt åt dig).

    Januari är väl oftast bra där, va bra förra året iaf:) Säsongen är väl mellan december och februari/mars/början av april.

  • imported_pejay

    Medlem
    1 januari, 2013 vid 15:40

    @brange 704955 wrote:

    Inte för jag är atte, men kan lika bra svara..

    Senaste två gångerna har jag flygit med Emirates via Duabi till MNL. (Från köpenhamn, flyger du från stockholm så vet jag ej).

    Från Manila tar du enklast flyg till Kalibo, sen Buss/van Till Caticlan. Antingen hoppar du bara på någon buss/van när du landar i Kalibo, eller så kan du boka transfer här: http://www.southwesttoursboracay.com/ (Gjorde det sist, hyffsat pris och fungerade bra. Blir förmodligen lite billigare om du bara hoppar på någon van när du landar, men mer jobb då..).

    Flyg Manila till/från Kalibo brukar jag boka via cebupacific (glöm inte köpa till bagage, sist köpte jag 30kg och tog kite-utrustning i där utan problem, förra gången köpte jag till ett sportpaket, men sportpaketet verkar inte behövas för att frakta kite-utrustningen).

    Från caticlan tar du en liten båt på ca 15min, sen tri-cycle till ditt boende. (Via southwest kan du boka båt och tri-cycle direkt, så fixar dom allt åt dig).

    Januari är väl oftast bra där, va bra förra året iaf:) Säsongen är väl mellan december och februari/mars/början av april.

    Tack för alla bra svar. Hur har du bott när du har varit där? Har du något som du kan rekommendera?

    Behöver man något pappersarbete nu innan jag åker till Filippinerna eller ordnar man med det vid ankomsten? om vi talar om ett vanligt besök på 21 dagar.

    Thanks!

  • atte

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 13:42

    du behöver inget speciellt pappersarbete utan det är bara komma hit.
    bor gör man antingen på stranden och betalar lite mer eller på english bakery och betalar lite mindre.

  • brange

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 15:32

    @pejay 705098 wrote:

    Tack för alla bra svar. Hur har du bott när du har varit där? Har du något som du kan rekommendera?

    Behöver man något pappersarbete nu innan jag åker till Filippinerna eller ordnar man med det vid ankomsten? om vi talar om ett vanligt besök på 21 dagar.

    Thanks!

    Sist bodde jag på english bakery (som Atte brukar tjata om..;)) Tyckte rummet var bra, och bra frukost (åt ägg, bacon å ris för 200php inkl. liten frukt-shake). Det tar ca 4min att gå till kite-stranden, sen ett antal minuter till beroende på vilket center du kommer hänga på.

    Även bott på boracay kite resort/windpia. Det ligger på samma gata som english bakery, fast längst ner mot stranden, så det är 4min närmre:) Dock något dyrare. Hyfsad frukost där med.

    Även bott på andra sidan, men det är rätt drygt att behöva ta sig så “långt” (20min promenad) till kite-stranden varje morgon:), fast är trevligt för folk som inte kitar (om man har med sig sådana).

  • imported_pejay

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 15:55

    @Atte 705123 wrote:

    du behöver inget speciellt pappersarbete utan det är bara komma hit.
    bor gör man antingen på stranden och betalar lite mer eller på english bakery och betalar lite mindre.

    Är du där nu atte? vet du status på boende, om det finns något?
    Vad är priset för “på stranden”? är det bungalow då?

    brange, english bakery verkar ju helt Ok. Kanske blir så att man bor där första veckan, är man inte nöjd så kan man ju uppgradera sig. Kitecenter att hänga på. Menar ni typ garage för kite-prylarna?

    Mvh

  • brange

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 13:19

    @pejay 705129 wrote:

    brange, english bakery verkar ju helt Ok. Kanske blir så att man bor där första veckan, är man inte nöjd så kan man ju uppgradera sig. Kitecenter att hänga på. Menar ni typ garage för kite-prylarna?

    Mvh

    Det är helt ok:)

    kite-stranden är fylld av kite center. Där du kan förvara dina prylar (kostar ~1500php/vecka). Sen får du även hjälp med launch/landning, viss hjälp med att packa ihop prylarna på eftermiddagen, och packa upp på förmiddagen, osv 🙂

    Jag fick mina två kites ihopvikta och borstade (från all sand) väldigt fint, så att båda gick ner i en väska:) (när jag skulle resa hem då.)

    kite-centerna städar även upp stranden utanför sina egna center.

  • atte

    Medlem
    3 januari, 2013 vid 13:24

    snart är peak season slut och då kommer det att finnas lediga rum, just nu är det fullt nästan överallt.

  • nordenhed

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 19:38

    Ser ut som jag bokar en resa till boracay imorron! Måste dock hem igen den 19:e. Kollade prognosen och den såg rätt växlande ut, Känns dyrt att ha med 2 drakar o en bräda på flyget så vad kostar egentligen uthyrning av kite? Eller kanske helt enkelt komplett utrustning? Bör jag ha med hela kittet? Har en 8 och en 12 och har lagt midjan på dryga 75kg.

  • imported_pejay

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 02:33

    Det låter härligt brange. jag försöker sikta på den 21 januari, börjar få det hett om öronen.

    Något nytt på boendefronten atte? Jag hittade bokning hos english bakery på nätet, borde man ta det på momangen?

  • atte

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 02:40

    @Nordenhed 705307 wrote:

    vad kostar egentligen uthyrning av kite? Eller kanske helt enkelt komplett utrustning? Bör jag ha med hela kittet? Har en 8 och en 12 och har lagt midjan på dryga 75kg.

    Att hyra komplett utrustning kostar drygt 200kr i timmen

  • atte

    Medlem
    7 januari, 2013 vid 02:46

    @pejay 705317 wrote:

    Något nytt på boendefronten atte? Jag hittade bokning hos english bakery på nätet, borde man ta det på momangen?

    kommer du i slutet på Januari så behöver du inte förboka men om du vill vara säker så boka gärna via mig, jag har nästan 10 gäster boende på Bageriet nu så jaghar en bra relation med personalen där. Bokningen du hittar på nätet är inte bageriets egen site utan en boknings agent.

Sida 14 av 16

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Boracay top 5 i världen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.