Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra surfprodukter?

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 19:00

    Bäst: Neilpryde Expression 6.1 2004
    Sämst: Pappas Rushwind segel grin.gif (som nu är utbytt mot ett nytt och fint Simmer)
    /C

  • herodude

    Medlem
    25 maj, 2005 vid 19:08

    min jp-fsw 04 84 liter gryyymmm bräda,

  • pajas

    Medlem
    27 maj, 2005 vid 18:25

    bästa produkten måste vara snabbkopplingsbommen … tänk vilken lycka att kunnna få bommen att sitta fast på 15 sek
    OCH kunna reglera bomhöjden ute på vattnet
    Sämsta produkten jag har haft måste vara ett NPU segel jag hade i slutet på 80 talet
    det hade en medföljande toppförlängare så man kunde rigga på 460 mast eller vad det nu var för längd

    Favorit brädan jag har haft måste vara Bic Electricrock och den sämsta jag haft är definitivt en surfparter RAY

  • rasmus_w

    Medlem
    27 maj, 2005 vid 19:30

    En produkt jag aldrig varit riktigt nöjd med är bommar, av varierande orsaker.

    Somliga (billiga skit-) bommar är mjuka och svajar när man pumpar. Vad som skulle hända om jag gjorde ett rejält hopp vill jag inte tänka på. Ingen bom jag nånsin haft, inte ens kolbommen till 9,7:an, har varit helt fri från svampighet.

    Frontbeslagen bjuder oftast på ett trevligt moment 22: Är jag stark nog att spänna fast bommen så den sitter stadigt så är jag stark nog att få den att glida ner. Bommen sitter nästan alltid minst 5-10 cm lägre när jag kliver iland än när jag ger mig ut.

    Varför har bara en av alla mina bommar en vettig längdangivelse direkt på förlängningsröret? Visst är det väl bra att det sitter små färgklickar på bomgummit för att hjälpa en placera hängselelinorna, men tänk om det stod nån typ av siffror vid prickarna så man kunde komma ihåg vilken prick man satte linan vid sist man seglade 4.5?

    Tänk om uthalscleaten (för oss som ännu inte har ställbart uthal) inte rappade, så man slapp knyta dubbla halvslag kring bomrören som extra säkerhet.

    Bäst hittills är nog min gamla ARTbom från -88. Stark som fan, gled inte, men å andra sidan var problemet med glidande bommar mindre på epoximaster. Under alla år jag seglat med den är allt som hänt att förlängningsröret blivit lite bockat eftersom jag nästan förr i tiden alltid landade mina hopp ikrokad. Att den fått falla för åldersstrecket i år har mest att göra att jag skaffat en RDM-mast och inte ens med adapter går det att få den att passa på en sån. Dessutom gav den ifrån sig en hel del knakande läten när jag seglade antik (-89) 4.5 i vindar mer lämpade för en modern fyrnolla förra året.

    Bra prylar: Jag har gillat de flesta av mina brädor. Electricen var fet och härlig, den tog 6.5 (det var STORT 1990) lika glatt som 3.5 och när jag hoppade, vinklade jag upp lovartskanten och brädan svävade. Lyftet i skrovet var sånt att den nästan alltid landade mjukt, att noslanda feta hopp gick på autopilot. Guldbräda!

    Vågisen. Antik nu, men satan vad den svänger. Har fortfarande inte hittat nån annan bräda som svänger lika tajt som den. Häng REJÄLT i bommen, stampa till med bakfoten och känn g-krafterna…

    RRD:n: I rätt vind (fullt drag i 6.6:an) och om jag vågar, kör jag ifrån det mesta. ’nuff said.

    Min T2:a. Första moderna brädan. I Stockholm blåser det aldrig, med t2:an och 9,7:an planar jag ändå. I vindhålen gör bredden och volymen att jag kan guppa fram utan att bli utmattad i underbenen. Den har räddat mitt surfintresse!

  • matsb

    Medlem
    28 maj, 2005 vid 15:02

    Hmmmm? Nummer 1

    Man har surfat “länge” och den produkten som har varit med mig länge är min Vinterdräkt en Body Glove 5/3. Den bara håller och håller även fast men gick upp i vikt en aning…hehe

    Måste väl erkänna att den inte idag är supermjuk på alla ställen ==> men det är utan tvekan min bästa produkt som man haft och har.. laugh.gif

    Varit med mig i 12 – 15 år, och har varit miig trogen… smile.gif
    wink.gif

    hadé
    mats

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra surfprodukter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.