Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädlagningskurs a.k.a. Tupperware-party i epoxi

  • Brädlagningskurs a.k.a. Tupperware-party i epoxi

    Publicerad av lillhagen på 22 mars, 2014 vid 07:58

    Göteborgs Windsurfing Club och Boardcorner bjuder in till brädlagningskurs den 29:e mars i GWCs klubbstuga i Fiskebäck. Svenne från Boardcorner kommer att lära ut allt man behöver veta för att klara grundläggande lagningar av sin bräda. Det kommer också att finnas möjlighet att köpa lagningsmaterial och fenor kontant. Ta gärna med en trasig bräda eller en bräda du lagat som studieobjekt.

    Programmet kommer att vara anpassat efter väder. Om det blåser börjar vi med surf och tar kursen efter det och ordnar en enklare bit mat (gissningsvis hämtpizza) i lokalen. Om det inte blir vind börjar vi med kursen och avslutar förmodligen på någon lokal i stan. Vi återkommer med exakt program när vi vet mer om prognosen. Boka i alla fall eftermiddag och kväll 29:e mars.

    Kursen är gratis och öppen för alla. Det enda du behöver göra är att skicka en anmälan till info@gwc.se så att vi kan planera aktiviteten. Vi ser förstås gärna att du är medlem i GWC. Vi kommer att lämna lite info om klubben och hur man blir medlem i samband med kursen.

    Hjärtligt välkomna!
    GWC & Boardcorner

    creative svarade 10 år sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • robin

    Medlem
    22 mars, 2014 vid 11:02

    Bra initiativ! Ni har mail.

  • planing

    Medlem
    23 mars, 2014 vid 09:11

    Härligt! Ska försöka titta in.

  • glader

    Medlem
    27 mars, 2014 vid 14:00

    Då prognosen ser klen ut räknar vi inte med surf. Kursen drar igång kl 16. Vi planerar för enklare förtäring vid 18:30 (typ skicka någon efter hämtpizza), men det tar vi på plats.

    Vi lottar ut ett lagningspaket för 300:- under kvällen!

    Det är inte för sent att anmäla sig.

    Varmt välkomna!

  • tsss

    Medlem
    27 mars, 2014 vid 22:04

    hej

    Det vore kul om vi andra kunde få ta del av visdomsorden och demo. Vet inte hur guru Svenne ställer sig till att synas på DUTUB? Han brukar ju vara generös med goda råd så kanske en möjlighet?

  • svenne

    Medlem
    27 mars, 2014 vid 22:11

    Vi kör i Stockholm i höst. Utan Youtube. 😉

  • robin

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 13:47

    Tack för en bra kväll och kurs!

  • planing

    Medlem
    30 mars, 2014 vid 18:12

    Ja, mkt trevligt. Tack ska du ha, Svenne!

  • svenne

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 07:19

    Tack själva! Många bra frågor under kvällen. 🙂

  • glader

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 09:27

    Vill också instämma i hyllningskören. Tusen tack Svenne! Det var väldigt trevligt och lärorikt.

    Lider av något slags dåligt samvete. Hade sett framför mig och det skulle komma typ 50 personer och att man inte skulle kunna passera ytterdörren utan att ha lagt ett antal feta ordrar på prylar från Boardcorner. Det hade känts som en rimlig ersättning för 90mil i bil och flera timmars föreläsning. Nu blev det 30 personer och eftersom det inte slutade förrän alla hade visat sin bräda sent in på kvällen droppade folk av gradvis och det blev liksom aldrig någon försäljnings-peak. Svenne var ju dessutom nästan undersäljande och rekommenderade lika gärna bra konkurrerande produkter som sina egna.

    Ger en liten push här:
    Köp alla era lagningsprylar från Svenne!
    Det är en ärlig, kompetent och trevlig hedersknyffel som förtjänar era ordrar.

  • dr-masse

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 14:25

    Svenne är onekligen en skön karaktär på det sättet. Lika tvärsäker som han emellanåt kan framstå som här på konfen, lika ödmjuk, neutral och hjälpsam är han inför vad för produkter som finns och hur man kan fixa sitt problem. Mina egna lagningar har väl förbättrats med typ 100% tack vare honom, från dåliga som knappt höll till solida som tål nya smällar.

    Allt jag handlat och fått hjälp av honom med har fungerat ypperligt. Att han ibland har, som alla sjukt mångkunniga personer, något fullt upp ingår liksom i kalkylen. Själv fattar jag fortfarande inte hur han hinner med allt (förutom att jag vet att han inte slösar sin tid med sådant som Let’s Dance och Mello på TV…). Ser fram emot ett event här i Stockholm senare i år!

  • badjanne

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 16:33

    Var med när han körde “showen” på Öland förra året. Grymt bra. Det är inte mycket jag handlar på Biltema numera. (Bortsett från korv)

  • svenne

    Medlem
    31 mars, 2014 vid 17:51

    Äsch då!

  • sailortrash

    Medlem
    1 april, 2014 vid 07:30

    till Svenne:

    det vore inte dumt om man via din sida kunde köpa fler kringgrejer för brädbygga och lagning. typ små luftsugar/lågwattiga pumpar så man kan bygga mindre vakumpåsar. ngn pryl för skära till frigolit skulle itne heller va dumt..och 2k lack till halkskyddet..(vilket du kanske har men inte säljer via sidan..?)

    min upplevelse är att man får scouta runt i alla martin timellaffärer och ändå modda alla utrustning för att komma dit man vill…vilket är lite McGyver såklart men som de säger…bra utrustning är halva jobbet..och jag har gjort många oestetiska lagningar.

    vet inte om du har möjligthet till det eller om det skulle bli för dyrt att lagerhålla, men GREAT skulle det vara för de som itne kan låta bli att sätta sågen i gamla brädor och testa ngt nytt..

    vill också passa på att berömma för din opartiskhet och frikostighet när det gäller att ge råd. jag tror att du och din bussiness vinner på det i längden dock.

  • svenne

    Medlem
    1 april, 2014 vid 08:05

    Det finns mer än vad som finns på hemsidan, men jag har inte lagt tid på att lägga in det i shopen eftersom det kommer en uppdaterad sida snart. Nu har dock “snart” varit ganska länge, så den befintliga sidan har blivit kvar, såattsäg.

  • creative

    Medlem
    1 april, 2014 vid 17:29

    Måste helt klart hålla med masse. Efter råd/mtrl ifrån Svenne så blir lagningarna 100% bättre. Tack för din entusiasm. Ser fram emot ett tupper party i tokholm.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädlagningskurs a.k.a. Tupperware-party i epoxi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.