Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

  • jesper_b

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 09:40

    Jag har bokat och betalt AA till Maui och flyger då med BA Stockholm-London i båda riktningarna. Hela familjen så det är en rejäl slant. Har även beställt lite nya brädor som jag bara MÅSTE få med mig hem…. hugg! /Jesper B

  • andersbq

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 10:15

    Nu finns en grupp på facebook, gå med för att protestera!

    BA bans sporting equipment on flight

    http://www.facebook.com/group.php?gid=6874580756

  • maui-mange

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 10:33

    @Ekern 423187 wrote:

    vi sitter i samma båt. ska åka ner till SA om en dryg vecka med BA och så får man reda på det här, fnnnn.. Snackade med dem igår och då fick tippset att avboka som har en kostnad på 900 pix som jag sedan kunde kräva tillbaks genom att skriva en “uppsatts” till dem om ändrade vilkor blablabla.. Alternativ två var enligt BA att chansa och hoppas på incheckingispersonalens goda humör…
    Helt sjukt att de gamla reglerna inte gäller för de som bokat tidigare än när reglerna ändrades.. AVTAL ÄR TILL FÖR ATT HÅLLAS!

    Fast om du åker innan den 6:e Nov så behöver du inte betala något på nedresan. Kolla även vad det kostar att skicka Cargo med något flygbolag på hemresan. Saxat från länken till BA:s hemsida.

  • kamaaina

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 10:44

    Har gått med FB gruppen…dags att mobilisera sig mot svinen!!!!

  • pennywise

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 10:53

    Har också ringt och kollat nu Ticket kan inte göra något (som jag bokade genom) och inte BA heller…BA hänvisar till cargo som kostar ca 5000-8000 kr ENKEL väg..finns en resekonsumentlag, fast den gäller bara för chater, inte en bart flyg =(…någon som vet hur det funkar med e-ticket, får man checka in baggaget själv? isf kan man kanske få med sig grejorna….

  • ola-h

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 10:59

    @Maui-mange 423201 wrote:

    Saxat från länken till BA:s hemsida.

    Shit, man får inte med sig stavhoppsstavarna heller!!! Vad skall man då göra de vindlösa dagarna?

  • andersbq

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 11:03

    @PennyWise 423207 wrote:

    …någon som vet hur det funkar med e-ticket, får man checka in baggaget själv? isf kan man kanske få med sig grejorna….

    Sorry, även med E-ticket så står det en finklädd tant eller farbror som tar emot dina saker och ger dig bagage-taggar.

    Du får nog se fram emot att kolla på elefanter och åka på vinsafari istället för att sporta.:wink:

  • kamaaina

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 11:38

    @PennyWise 423207 wrote:

    Har också ringt och kollat nu Ticket kan inte göra något (som jag bokade genom) och inte BA heller…BA hänvisar till cargo som kostar ca 5000-8000 kr ENKEL väg..finns en resekonsumentlag, fast den gäller bara för chater, inte en bart flyg =(…någon som vet hur det funkar med e-ticket, får man checka in baggaget själv? isf kan man kanske få med sig grejorna….

    Lider med dig…

  • kamaaina

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 11:41

    Skicka era klagomål via denna länken…
    http://www.britishairways.com/travel/custrelform/public/en_gb

    Ex. på skrivet brev

    Dear Sir/Madam,

    It has been brought to my attention that you intend to halt the transportation of larger sporting equipment (including surfboards and windsurfing boards/sails) via the airport baggage system or within the aircraft hold from 6 November 2007.

    I would like you to reconsider this decision as I am one of many in the water sports community who have read about this through numerous forums. I will be looking to take my business elsewhere if this change is implemented.

    I look forward to your reply within 14 days,

    Regards,

    Roger x

  • jesper_b

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 14:04

    Skickade just in ett liknande email. /Jesper B

  • _frippe_

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:13

    Jag knåpade ihop ett liknande mail och jag tycker varje vindsurfare med ambitioner som sträcker sig utanför Sverige borde göra det. Det kan ju bli total katastrof om fler bolag skulle anamma denna strategi.

    OK, dom behöver ju inte frakta prylarna gratis, men att man inte får ta med dom alls är inte OK.

  • dr-masse

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:17

    Har också skickat. Mest för att det blir asjobbigt om detta sprider sig, men även att det faktiskt är för j-igt av BA att först bjuda rätt generöst för att få surfare att boka, för att sedan svänga helt galet åt andra hållet. Inte OK.

  • imported_macts

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:21

    Har också skickat!

  • oaxen

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 15:23

    Skickade också ett brev till BA.

    De autosvarade att de plätsligt fått fler brev att besvara och lät berätta att de anställt mer personal och skulle svara inom 28 dagar.He he…

  • kamaaina

    Medlem
    19 oktober, 2007 vid 16:45

    Tycker alla som bryr sig även skall gå med FB gruppen “BA bans sporting equipment on flights.”

    Dagens version av protestlista

    //F

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.