Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brutit nyckelben, hur lång tid innan man kan surfa?

  • Brutit nyckelben, hur lång tid innan man kan surfa?

    Publicerad av filiplomma på 22 mars, 2008 vid 10:43

    Va nere och åkte skidor i alperna och bröt mitt nyckelben i en rejäl vurpa. Doktorn där nere sa 3-4 veckor innan det hade läkt. Undrar ifall nån har haft någon liknade skada och hur lång tid det tar innan man kan ut och vindsurfa igen?

    Har fått nån sele som ska trycka bakaxlarna så det hamnar rätt igen.

    supasonic svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    22 mars, 2008 vid 11:18

    surfa på, det finns inget som kan förhindra att det inte läker. Det beror sig på dig, how mutch pain can you take

  • swe-496

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 12:21

    Det är som läkarna där nere sa. 3-4 veckor tar det.
    Bröt ena nyckelbenet för många år sen, det tog lite mer än 3 veckor att läka.
    Skulle ju personligen inte pröva att vindsurfa under den tiden…

    Använd den “selen” du fick.

  • oaxen

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 16:19

    Jag bröt nyckelbenet i tre delar. Ingen sele, det hade man gått ifrån sedan länge i Östergötland. En liten knöl påminner om vurpan annars märker jag ingen skillnad.

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 mars, 2008 vid 18:45

    Det är ju bättre att skada sig offseason.. Vem blir frestad av minusgrader egentligen?

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 mars, 2008 vid 20:07

    Hur många windsurfare skadar sig på skidor och snowboard jämfört med windsurf? Jag känner ett antal+ M.Boman. Bäst vi håler oss till vattnet och undviker de hemska bergen.

  • supasonic

    Medlem
    23 mars, 2008 vid 17:33

    Själva benet läker på ca 6-8 veckor. Du kan börja använda armen för lättare uppgifter omedelbart. Smärtan minskar och du kommer att uppleva att armen börjar fungera bättre efter 3-4v men den är inte helt läkt. Innan benet har återfått sin ursprungliga styrka tar det 3-6 mån. Oftast har man inga kvarstående besvär efter ett nyckelbensbrott men vid mer komplicerade brott som även påverkar leden mot skulderbladet kan man få problem på sikt.
    .s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brutit nyckelben, hur lång tid innan man kan surfa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.