Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygg egen air foil board!

Taggad: ,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 12:59

    En bild oxo:

    hydro.jpg

    / Niklas

  • wipeout

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:06

    Men, nu hajar jag inte. Den lyfter man väl inte med? Varkar som om den gräver ner sig i stället….

    Men det skulle vara grymt kul att testa… det börjar likna de uppfinningarna vi snackade om i somras…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:59

    funkar som en flygplansvinge (eller en kite!). Vattnet färdas längre sträcka på ovansidan om “vingen” o skapar ett lägre tryck (lika med lyftkraft) på den sidan. Om du bara surfar tillräcligt fort kommer själva brädan inte vara i vattnet längre!!!!!
    Motståndet är större i början men när man väl “flyger” är det MYCKET litet! Det är som en tröskel av motstånf man måste över först men sen så går .

    Se här bara:
    Flyer%206.jpg

    Rip in Peace
    Niklas S

  • kitelife

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 14:07

    Tanken är fetgod! men kan man fortfarnade kanta och hålla emot draken? eller är det downwind som gäller confused.gif

    har du tänkt på det? snabbt lär det gå iaf, och chopp ska inte blir några problem heller grin.gif grin.gif

  • gugge

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 14:10

    Skulle inte vilja vara fisken som körs över av den där tingesten.

  • hengo

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 14:16

    skule itne villja vara kitearen som frå dne där i skallen efter en ffeetslaam! smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 14:19

    När man väl kommit upp på bärplanen har man ju varken fenor eller kant att sätta emot, så vitt jag kan se. Vore det inte bättre att böja bärplanen åt andra hållet, eller ha dem helt raka? Jag tror nog ändå jag kör på med min gamla hederliga bräda som den är…

    /Rasmus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 14:26

    ur KiteForum-tråden:
    “First of all it’s a strange feeling not having the chop under your feet but it all feels controllable. It doesn’t seem as easy to dig the tail in and stop but that could be a matter of foil placement. Upwind performance was fantastic; like a train once you got a bit of speed going and not hard at all to hold an edge. “

    Verkar som det finns både för o nackdelar som med allt. Men det vore snorball att prova… nån som vet nått material som är mer lättbearbetat än metall?

    Rip In Peace
    Niklas S

  • kitelife

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 15:29

    hehe inte bara metall utan rostfri sådan! det är fan hur hårt som hellst…

  • backe

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 16:25

    Men jag såg ju nån i nån Kitetidning som glassa runt på en bräda fast med bara en sån dära vinge under. Det såg riktigt skumt ut, typ minst 50 cm lång rigg innan vingen längst ner…

  • walle

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 17:28

    Svar till:


    hehe inte bara metall utan rostfri sådan! det är fan hur hårt som hellst…


    /Pan

    -Team Slingshot-
    http://www.kitepower.se
    http://www.lasurf.just.nu

    [/ QUOTE ]
    Njae.. det ÄR nog aluminium.
    det är ganska enkelt att forma med en hammare…skulle gissa på 1.5-2mm tjockt

  • kitelife

    Medlem
    10 oktober, 2003 vid 18:39

    det är nog en mycket bättre ide… fast alu och saltvatten funkar inte så bra ihop ; ( om ni ska ha det så klarlacka skiten när det är klart…

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    24 september, 2019 vid 06:42

    Hello. And Bye.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygg egen air foil board!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.