Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta till Avanti echo och F2 rodeo men vart köpa?

  • dr-masse

    Medlem
    25 juni, 2014 vid 13:38

    Ah, det förklarar all vind de senaste tre veckorna och den kommande stiltjen. :santa:

    Seglet ser fin-fint ut. Vad väger det? Dan Kaseler e ju en enastående segelmakare, tycker jag. Lite litet fönster, kanske?

  • malteaserr

    Medlem
    25 juni, 2014 vid 14:12

    Haha ja bland annat + tokmycket på jobbet inför semestern + flickvän som pockar på ovanligt mycket uppmärksamhet. Nu jobbfri och tjejfri ett tag, men ingen vind.

    2.6 kg skall det väga enligt sajten. Grymt litet fönster. Men om seglet tar mig till nya höjder så bjuder jag på den petitessen.

  • svensson61

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 06:24

    Hejsan

    Själv väldigt intresserad av Echo Me. En fråga. Är det olika fönster på olika storlekar. Ser jag på din bild jämfört med Avantihemsida och på Yups segel är det ett annat fönster ??????

  • john1

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 06:49

    Hur är det med mastkurvan?
    Har en del master med constant curve 90 % kolfiber RDM (Ezzy Hookipa), Ser på Avanti´s hämsida att till ex: Avanti RIVAL C-100 som skall vara en wave/freeridemast är en SDM mast i storleken 430, lite konstigt idag tycker jag, men personligt tycker jag inte det är något fel med en SDM-mast. Har inte hittat något specifikt om mastkurvan.

  • svensson61

    Medlem
    17 september, 2014 vid 16:41

    Nu finns AVANTI i Sverige genom Ventonord.com. Just nu FENIX ME 4 lattat vågsegel och VIPER 5 lattat vågsegel + SPINE master i lager.

  • kris68

    Medlem
    17 september, 2014 vid 18:27

    @john1 725055 wrote:

    Hur är det med mastkurvan?
    Har en del master med constant curve 90 % kolfiber RDM (Ezzy Hookipa), Ser på Avanti´s hämsida att till ex: Avanti RIVAL C-100 som skall vara en wave/freeridemast är en SDM mast i storleken 430, lite konstigt idag tycker jag, men personligt tycker jag inte det är något fel med en SDM-mast. Har inte hittat något specifikt om mastkurvan.

    Rival C-100 är racingmasten, och som du ser så finns den både som SDM och RDM i längd 430. Till wave/freestyle finns Spine C-100 og Bolt C-75 som båda är RDM. Mastkurvan er CC, och du kan använda dina Ezzy-master om du vill – seglen är designade så att dom inte skall vara altför “krävande” mtp. rätt mastkurva.

    @svensson61 725052 wrote:

    Hejsan

    Själv väldigt intresserad av Echo Me. En fråga. Är det olika fönster på olika storlekar. Ser jag på din bild jämfört med Avantihemsida och på Yups segel är det ett annat fönster ??????

    Jag tror att det helt enkelt är så att man har valt att göra fönstret lite större på dom senare modellerna – på min “gamla” EchoMe 5.2 har jag det lilla fönstret..

    @svensson61 727757 wrote:

    Nu finns AVANTI i Sverige genom Ventonord.com. Just nu FENIX ME 4 lattat vågsegel och VIPER 5 lattat vågsegel + SPINE master i lager.

    Bra jobbat, Lennart! 😎

  • svensson61

    Medlem
    17 september, 2014 vid 18:48

    Hej det stämmer bra. För 2015 kommer Triad 3 lattat segel Viper 5 lattat segel och ECHO ME freestylesegel att ha samma fönster dvs större. Anledningen till detta har att göra med teknologin i seglet med att kolfibersträngarna tar upp belastningen och tidigare gick inte det med större fönster. Det är något man arbetat med och 2015 ser väldigt intressant ut. Finns online på deras hemsida (ska inte göra för mycket reklam här :-). )

    Vad gäller masterna har jag precis riggat Spine och precis som de säger är det en Constant curve precis som mina Simmer och Sailloft master. Väldigt lika men lättare 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Byta till Avanti echo och F2 rodeo men vart köpa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.