Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf D2-events. Träffar och tävlingar.

  • D2-events. Träffar och tävlingar.

    Publicerad av jlhp på 21 mars, 2017 vid 14:19

    En tråd för D2-events. För att underlätta att träffas och segla tillsammans, samt tävlingar

    JP307 och jag kommer försöka segla en till två gånger i veckan framöver. I första hand mellan Halmstad och Varberg, men vi åker gärna till Kungsbacka- eller Malmötrakten någon gång ibland också. Med början nu på lördag, troligen i Steninge, ser det ut att bli lördagar. Alla som vill är välkomna att hänga på! Skicka ett PM med kontaktuppgifter så håller vi kontakt sen.

    Som jag tidigare varit inne på i D2-tråden så hade det varit roligt om det blir ett D2-gäng på Öland på Kristi himmelsfärd, och så satsar vi på en Västkustträff i mitten av maj också.

    Det ligger också en riktig tävling i pipelinen, tillsammans med Formula i Åhus den 19-20 augusti. Den har sanktion med coefficient 1,0 från ID2CA (internationella D2 förbundet). Det finns en reell chans att det kommer några internationella seglare också! Jag återkommer med mer info.

    jlhp svarade 6 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mes

    Medlem
    22 mars, 2017 vid 08:18

    Super! Då kan man få lite tips både på seglingen och utrustningen. Jag har inte premiärat ännu men renoveringen är “bruksmässigt klar”…saknar centerbordsflärp och har inte lyckats rigga ordentligt…halkskydd ska läggas på inom kort. Hittar jag en ok rigg för 3-4 papp? Det är ju på skoj och nya vågsegel stjäl budgeten….

    Kungsbackafjorden (fr Gottskär) borde fungera finfint och då finns perfekt hängställe hos Martin på Surfskjulet direkt vid vattnet.

  • jlhp

    Medlem
    23 mars, 2017 vid 14:34

    @mes

    Kul :-).

    Ha, ha, vi befinner oss nog på ungefär samma nivå, så det kan passa bra att segla och lära tillsammans!

    Helt klart är det för kul skull 🙂

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  • jlhp

    Medlem
    27 mars, 2017 vid 07:39

    Vi har fått erbjudande att få vara med i Nynäshamn 20-21/5 när Formula skall ha en deltävling och eventuellt Kona och RSX skall köra. Jag tycker det låter kul. Finns det något intresse?

    Var snälla och återkoppla för jag måste ge besked till arrangören ganska snart…

    Sen är det ju Öland helgen efter (kristi himmelsfärd), och en västkustträff helgen innan så vi kan ha mycket kul i maj om vi vill… En tanke från mig är att Nynäshamn kan få bli en “riktig” D2-träff med race, och de andra två enklare träffar då vi bara blir ett gäng som träffas och har lite kul ( i västkustfallet kanske bara så enkelt som en lördagseftermiddag).

  • jlhp

    Medlem
    9 april, 2017 vid 22:05

    Nu är det klart att vi kör en västkustträff här i Halmstad helgen den 6-7 maj.

    Alla som är inbitna, intresserade eller bara nyfikna är välkomna!

    Bland andra kommer Jonas DV och visar upp sin prototyp, så boka in den helgen, eller åtminstone den ena av dagarna…

    Jag återkommer med närmare detaljer om plats och tid senare.

  • jlhp

    Medlem
    11 april, 2017 vid 07:46

    Det är nu bokat ett rum för fyra personer på Steninge vandrarhem fredag till söndag, helgen den 6-7 maj. Annat boende (i sommarstuga) finns också i närheten.

  • jlhp

    Medlem
    11 april, 2017 vid 07:49

    Öppna Windsurfingregattan i Nynäshamn 20-21 maj blir av! Se mail nedan. Vi är ett gäng som tänker köra D2 där, ju fler desto bättre så se till att vara med du också. Eftersom jag tänker vara med så kan jag garantera att du inte blir sist… :wink:.

    Glada Nyheter!
    Nu går det att anmäla sig på NSS hemsida till den Öppna Windsurfingregattan i Nynäshamn 20-21 maj med Division II, RSX och Kona.

    Anmälan skall göras via webbanmälan till Nynäshamns Segel-sällskap senast 2017-05-15:
    http://www.nynashamnyachtclub.se/windsurfing/
    På hemsidan finner ni även inbjudan med all info.

    Se nu till att anmäla så många som möjligt och relativt omgående så att detta kan bli ett återkommande evenemang (Vi får nog bara en chans).

    Kona kör bara ena dagen men jag har meddelat arrangören att RSX och Division II kör båda dagarna.

    Nynäshamn har mycket fina seglingsvatten som kan bjuda på alla typer av förhållanden. Det här kommer bli kul.

    Mvh

  • jlhp

    Medlem
    3 maj, 2017 vid 15:12

    Hej! Nu börjar det närma sig och prognosen ser jättebra ut, sol 10-15 grader och lättvind 😮 🙂 ! Vi tänker börja kl 13 vid Steninge vandrarhem på lördag och avsluta vid/efter lunch på söndag. På programmet segling och samkväm på lördag kvällen. Grötfrukost på vandrarhemmet kostar 95:-, övrig mat får deltagarna ordna själva. Välkomna!

  • barkis

    Medlem
    9 juni, 2017 vid 10:05

    Hej,

    Lite funderingar angående tävlingen i Åhus:
    Vad krävs för att delta?
    Jag tänkte betala in årsavgiften på 100 SEK till Vindsurfingförbundet, samt gå med i en klubb ansluten till seglarförbundet.
    Då borde jag få ett segelnummer.
    Behöver man dessutom ansluta sig till det internationella D2 förbundet (känns lite överseriöst för undertecknad)?
    Och i såna fall hur gör man det?

  • jlhp

    Medlem
    22 juni, 2017 vid 00:02

    Hej Barkis!

    Bra, och jo det krävs STÖDmedlemskap (supportive membership) i ID2CA eftersom tävlingen är sanktionerad av dom med koefficienten 1,0. Har för mig att det kostar 15 Euro. Man kan ju också se det som ett stöd för rundbottnade brädor i stort…

    Klicka på “Join ID2CA” här:
    http://www.opendivision2.org/

    Ursäkta sent svar, hoppas verkligen att du kommer med 🙂

  • jlhp

    Medlem
    25 juni, 2017 vid 21:45

    Nu finns Notice of Race för D2 och Open Windsurf i Åhus 19-20/8 🙂

    Se till att ställa upp, det blir kul att träffas och segla tillsammans och eftersom jag tänker vara med så kommer du garanterat inte sist… 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf D2-events. Träffar och tävlingar.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.