• Publicerad av jlhp på 10 maj, 2018 vid 23:26

    Måste bara få bubbla av mig lite.

    Kompisen och jag hade underbar session i em/kväll, stekande sol, 28 grader och byig vind från 1-2 till drygt 10 m/s. Stundtals bra tryck i våra gamla NP Supercam World Cup Racing 6,5 från 1991. Vi fick några riktigt goa slörar också! För första gången stått med fot i fotstropp, cb uppe, mastfot bak, bra tryck i seglet och det kändes kontrollerat och bra. Och vi ville bara ha ännu mer tryck… Vetskapen att kryssen tillbaka bara är ännu en njutning gjorde det ännu härligare. 🙂 Fullfartsgipparna är dock väldigt avlägsna, men drömmen lever i alla fall – träna, träna… Innan jag kom körde kompisen en stund med 115 liters Freeride och 7,2 våg/freeridesegel. Helt värdelöst, planade bara i byarna och tar ingen höjd. Bara halvvind fram och tillbaka blir inte så upphetsande i längden. Efteråt när vi packade ihop frågade han mig om jag trodde brädan fick plats i soptunnan, jag svarade att om jag hämtar fogsvansen så får den nog plats sen… Jag känner likadant, bortsett från de fåtaliga tillfällen då det är bra vågor att rida så kan min 110 liters freestylewave med 6,9 kvitta. Kör hellre D2. Vi är sugna på att få segla D2 med bra tryck som idag men med lite vågor också! Det kommer… 🙂

    jlhp svarade 5 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mag

    Medlem
    10 maj, 2018 vid 23:48

    Låter underbart!

  • rmz

    Medlem
    12 maj, 2018 vid 09:09

    Underbar rapport, nöta nöta nöta, är det som gäller även om man kört mycket annat inom vindsurfing, så är det stor omställning att köra longboard, har själv fått 5 dagars segling nu på Haga, 2 dagar själv på raceboard och resten på på kona one, tillsammans med surfgymnasiet från Varberg och Stockholmsgänget, mycket utvecklande att kör med 20-25 brädor samtidigt i träningsrace, jag kan verkligen rekommendera att varva D2/raceboard med konasegling för personlig utveckling skull! 👍
    /Per

  • jlhp

    Medlem
    12 maj, 2018 vid 15:05

    Låter fint 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.