• c_c

    Medlem
    4 november, 2007 vid 09:32

    @gurra1978 426372 wrote:

    Det var fint här på västkusten med sol och 12 grader typ och 4.2. Hörde att ni i Stockholm vaknade upp till snö 😀

    Här är en av massa bilder som snart kommer upp på nätet. Inga bilder på mig bara på andra så om du var i Apelviken kanske du fastnat. Hur hade ni andra det? Några bilder att slänga upp?

    Jag fotade en stund i Läjet och i Apelviken runt 11-snåret, men kändes som jag hade ovanligt dålig tajming. Stundtals stod folk nästan stilla och stundtals verkade de överriggade. Tyckte Apelviken verkade ovanligt stökig och i Läjet var vågorna istället ganska små (troligtvis för mkt nordlig riktning för Läjet). Men sol, kuling och 12 grader i november är ju inte att förakta 🙂

    Två bilder från Läjet:

  • c_c

    Medlem
    4 november, 2007 vid 09:41

    Två bilder från Apelviken. (Ska försöka lägga upp lite fler på http://www.surf.exponering.se under dagen).

  • j-s

    Medlem
    4 november, 2007 vid 11:34

    Har sagt det förr, och kommer säkerligen att säga det igen:
    Satan vilken kvalitet på bilderna CC.

    Underbart!

    Tack!

    Keep it up!:smile:

  • lars_k

    Medlem
    4 november, 2007 vid 11:48

    Håller med. Vad använder du för utrustning, C-C?!

  • ola_p

    Medlem
    4 november, 2007 vid 12:05

    Bara jag som inte får upp CCs bilder?
    CC plåtar väl med 10D och ett 300/F4L?

  • oaxen

    Medlem
    4 november, 2007 vid 12:08

    @Ola_P 426470 wrote:

    Bara jag som inte får upp CCs bilder?
    CC plåtar väl med 10D och ett 300/F4L?

    Nae. Ser heller inget!

  • gurra1978

    Medlem
    4 november, 2007 vid 13:50

    Inte jag heller. Testade både Mozilla och IE.

  • c_c

    Medlem
    4 november, 2007 vid 16:29

    @gurra1978 426481 wrote:

    Inte jag heller. Testade både Mozilla och IE.

    Och inte jag heller, ser jag nu. Hmmm…hade inte du samma problem med uppladdning av bilder för ett tag sen Gurra? (kul bildserie förresten med kite vs vindsurf :))

    Jag provar att länka bilderna istället, så får vi se om det funkar bättre.

    Innan har jag fotat med 10D, men igår var första gången jag fotade surf med nya 40D. I Läjet fotade jag med 70-200 med 1.4x-extender och i Apel först med 70-200 +1.4x och sedan 300/4L +1.4x. Nu fotade jag inte så länge, men jag lade alldelses för mkt tid på att fippla med inställningar på kameran och missade massa action på vattnet under tiden.

  • safesurfer

    Medlem
    4 november, 2007 vid 17:50

    Komigen Gurra vi är sugna på bilderna. Jag har hittar inga i galleriet än.

  • gurra1978

    Medlem
    4 november, 2007 vid 18:29
    SafeSurfer;426528 wrote:
    Komigen Gurra vi är sugna på bilderna. Jag har hittar inga i galleriet än.

    Nu är bilderna uppe på http://www.kulingvarning.nu

    img_5854.jpg

  • safesurfer

    Medlem
    4 november, 2007 vid 18:45

    Tack för de fina bilderna

  • c_c

    Medlem
    4 november, 2007 vid 19:28

    Nu har jag lagt upp lite bilder från Läjet och Apelviken på http://www.surf.exponering.se

  • ola_p

    Medlem
    4 november, 2007 vid 20:14

    Grymma bilder både Gurra och CC!

    Jag tycker det blåa skummet skummet på några av CC bilder ser lite mystiskt ut, såg det ut så eller har du dragit lite extra i färgmättnaden?

  • c_c

    Medlem
    4 november, 2007 vid 21:09

    @Ola_P 426589 wrote:

    Grymma bilder både Gurra och CC!

    Jag tycker det blåa skummet skummet på några av CC bilder ser lite mystiskt ut, såg det ut så eller har du dragit lite extra i färgmättnaden?

    Tack Ola! Alla bilderna är fotade i raw-format och det enda programmet jag har som kan konvertera 40D:s CR2-filer just nu är Canons DPP. Det är första gången jag använder programmet och testade lite olika inställningar så det kan ha blivit lite VÄL mycket färgmättnad alternativt att jag inte fått till färgtemperaturen riktigt så att det blivit blåstick (solen stod iofs lågt så det kan vara så att det är en “skuggsida” på skummet som fått en blåton). Lovar att vara lite mer nogrann/uppmärksam på detta till nästa gång 🙂

  • naish

    Medlem
    4 november, 2007 vid 21:10

    saataaaaan va feta Naish seglena är!!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.