Dahab (Egypt)

This topic has 5 svar, 5 deltagare, and was last updated 3 weeks, 3 days sedan by  Grrrr.

• Författare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hej!
    Jag undrar om någon av er har varit på Dahab i Egypten, fick tips från en vindsurfare att kanske kan vara bättre än Medano /Fuerteventura i Januari/Feb.
    De som har varit, behöver info angående all inkluse(hittar inte så mycket från Sverige redbolag), flyger osv.
    Tack

Billie 
    Deltagare

De här killarna var i Egypten visserligen en hel del söder om Dahab De var där i början av april för några år sedan . Jag tror de bodde på robinsson. Det skall finnas uthyrning där också
    http://egyptwindsurf.blogspot.com/

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     pataba 
    Deltagare

Grymt ställe, speciellt för freestyle. Blåser jämnast och bäst på förmiddagarna vilket gör att man kan göra annat på eftermiddagarna ifall man har familjen med sig.
    Tyvärr tror jag det är lite knepigt att ta sig dit nuförtiden eftersom det ligger i den del av Egypten där mest skit har hänt de senaste åren. Hoppas charter börjar gå dit snart igen, jag vill tillbaka.
    Vi bodde på Swiss Inn hotel som ligger på stranden och typ 50 meter till närmsta surfuthyrare. Bara att kliva i från fin sandstrand utan några större vågor. Har för mig att vi var där i februari och körde mest på 5.0-5.5 segel.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Tack för svaret, fick info att det blåser i % ganska många dagar men när jag kolla statistiken på Internet verka inte vara så stark vind i Jan/Februari. En vecka eller 9 dagar man vill helst surfa minst 4 dagar därför att är lite osäker nella de här 3 alternativ.

Ile de Re 
    Deltagare

Är det någon som har varit i Hurghada och kan rekommendera ett ställe att hyra vindsurfing utrustning på? Skall ditt i mitten av oktober och hoppas på att få några dagar på vattnet? Tips?

Grrrr 
    Deltagare

Harry Nass är bra.
    Finns i Dahab och Hurgada.

Home

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account