Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab (Egypt)

  • Dahab (Egypt)

    Publicerad av mrquality på 18 september, 2019 vid 08:13

    Hej!
    Jag undrar om någon av er har varit på Dahab i Egypten, fick tips från en vindsurfare att kanske kan vara bättre än Medano /Fuerteventura i Januari/Feb.
    De som har varit, behöver info angående all inkluse(hittar inte så mycket från Sverige redbolag), flyger osv.
    Tack

    grrrr svarade 4 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • billie

    Medlem
    18 september, 2019 vid 12:44

    De här killarna var i Egypten visserligen en hel del söder om Dahab De var där i början av april för några år sedan . Jag tror de bodde på robinsson. Det skall finnas uthyrning där också
    http://egyptwindsurf.blogspot.com/

  • pataba

    Medlem
    18 september, 2019 vid 14:14

    Grymt ställe, speciellt för freestyle. Blåser jämnast och bäst på förmiddagarna vilket gör att man kan göra annat på eftermiddagarna ifall man har familjen med sig.
    Tyvärr tror jag det är lite knepigt att ta sig dit nuförtiden eftersom det ligger i den del av Egypten där mest skit har hänt de senaste åren. Hoppas charter börjar gå dit snart igen, jag vill tillbaka.
    Vi bodde på Swiss Inn hotel som ligger på stranden och typ 50 meter till närmsta surfuthyrare. Bara att kliva i från fin sandstrand utan några större vågor. Har för mig att vi var där i februari och körde mest på 5.0-5.5 segel.

  • mrquality

    Medlem
    20 september, 2019 vid 19:58

    Tack för svaret, fick info att det blåser i % ganska många dagar men när jag kolla statistiken på Internet verka inte vara så stark vind i Jan/Februari. En vecka eller 9 dagar man vill helst surfa minst 4 dagar därför att är lite osäker nella de här 3 alternativ.

  • ile-de-re

    Medlem
    24 september, 2019 vid 23:53

    Är det någon som har varit i Hurghada och kan rekommendera ett ställe att hyra vindsurfing utrustning på? Skall ditt i mitten av oktober och hoppas på att få några dagar på vattnet? Tips?

  • grrrr

    Medlem
    25 september, 2019 vid 14:43

    Harry Nass är bra.
    Finns i Dahab och Hurgada.

    https://www.harry-nass.com/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab (Egypt)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.