Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö lördag 20/12 ?

  • Dalarö lördag 20/12 ?

    Publicerad av argulander på 18 december, 2008 vid 18:56

    Ser ju hyffsat ut just nu på SMHI och Windguru. Får se om prognosen håller. Troligen sista chansen för surf i år i Stockholmstrakten, verkar bli minusgrader och kanske seglingsis redan fram på juldagen.

    Klas

    kennet-2 svarade 15 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • trasurfarn

    Medlem
    18 december, 2008 vid 22:13
    argulander;521723 wrote:
    verkar bli minusgrader och kanske seglingsis redan fram på juldagen.Klas

    Är det sant Argulander?! Var tror du att det kanske kan gå och isegla redan på Juldagen? Förra året hade jag isseglar(Kitewing)-premiären dagen före julafton på Ältasjön. Jag LÄNGTAR!
    Träsurfarn

  • tsss

    Medlem
    18 december, 2008 vid 22:44

    @Träsurfarn 521771 wrote:

    Är det sant Argulander?! Var tror du att det kanske kan gå och isegla redan på Juldagen? Förra året hade jag isseglar(Kitewing)-premiären dagen före julafton på Ältasjön. Jag LÄNGTAR!
    Träsurfarn

    hej P-A

    Kolla norksa vädersiten:

    http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm_kommune/langtidsvarsel.html

    Minusgrader f o m julafton och 4 dagar till o börja med. Så det gäller att göra ordning skridskor osv hälsn T

  • argulander

    Medlem
    19 december, 2008 vid 01:13

    @tsss 521776 wrote:

    hej P-A

    Kolla norksa vädersiten:

    http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Stockholm_kommune/langtidsvarsel.html

    Minusgrader f o m julafton och 4 dagar till o börja med. Så det gäller att göra ordning skridskor osv hälsn T

    Jag kollade bara Windguru för Stockholm, borde ju sen vara hyggligt nedkylt på småsjöarna. På Långsjön hos mig har det legat is i omgångar (dock ej bärig). Förra året isseglade vi 16/12 första gången på Ältasjön enligt SSSK årsbok.
    Fick förresten nya seglingsskridskor från Linköping i dagarna (efter att ha väntat 2 år), hade inte Du någon plattbindning att sälja ??

    Klas

  • callevader

    Medlem
    19 december, 2008 vid 08:37

    Håller med att det kan nog vara sista dagen för i år så jag är på på lördag..
    Calle

  • mahi

    Medlem
    19 december, 2008 vid 09:14

    Surfa på fruset vatten = fusk

  • bjornen

    Medlem
    19 december, 2008 vid 14:54

    Jag är med, vilken tid ska det seglas ?

    //Björn

  • argulander

    Medlem
    19 december, 2008 vid 19:14

    @Bjornen 521875 wrote:

    Jag är med, vilken tid ska det seglas ?

    //Björn

    Tittade på SMHI-båtvädret, Windguru och Theyr. Verkar vara mest chans för vind vid ca 12 och framåt. Kommer preliminärt försöka vara vid Dalarö vid 11.30. Man får ju dock kolla riktningen verkar finnas viss risk för att det blir för mycket syd. Ringer dig innan jag åker.

    Klas

  • argulander

    Medlem
    20 december, 2008 vid 09:10

    @argulander 521922 wrote:

    Tittade på SMHI-båtvädret, Windguru och Theyr. Verkar vara mest chans för vind vid ca 12 och framåt. Kommer preliminärt försöka vara vid Dalarö vid 11.30. Man får ju dock kolla riktningen verkar finnas viss risk för att det blir för mycket syd. Ringer dig innan jag åker.

    Klas

    SMHI och Windguru har ändrat till ren syd, Theyr visar snarast SSO. Det har också vridit vid Landsort och var 190 grader kl 9.00. Syd kommer att läa vid Dalarö Askfatshamnen så jag avvaktar ett tag. Fituna verkar inte så lockande heller, där ska det enligt Windguru blåsa mindre och vara kallare, dessutom är det betydligt mindre “safe” än Dalarö.

    Klas

  • bjornen

    Medlem
    20 december, 2008 vid 09:16

    Jag har seglat Dalarö vid rätt mycket S och jag tycker det funkar rätt bra ändå, vinden verkar följa berget på vägen in till hamnen. Jag åker dit så jag är där runt 11:30 och testar. Det vore kul om du dycker upp 🙂

    //Björn

  • jonasp

    Medlem
    20 december, 2008 vid 10:22

    björkvik nån gång efter tolv är det som gäller, funkar på syd, är alltid varmt o dessutom hur safe som helst.

  • bjornen

    Medlem
    20 december, 2008 vid 14:20

    Blev en riktigt härlig sväng till Dalarö 🙂 Kändes lite som att åka skidor, hettar sådär i kinderna.

    //Björn

  • argulander

    Medlem
    20 december, 2008 vid 14:57

    Kul med bilder, var ju riktigt bra mellan 12 och 13.30. Inga större problem med att det läade där man startar, blev ju mer SSV än S. Kul surf och inte särskilt kallt ändå 3-4 plusgrader. Seglade 7,1 och 101 liters.

    Klas

  • kennet-2

    Medlem
    20 december, 2008 vid 16:08

    Körde helt solo i Fituna, 5,9 med bra drag i knappt en timme vid 11:30….sen dog det nästan helt.

    Kennet

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö lördag 20/12 ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.