Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2016

  • Defi Wind 2016

    Publicerad av matsd på 10 december, 2015 vid 12:18

    Nå, då har de börjat att räkna ner till nästa års race.

    Någon som har planer för att åka, tävlingen är mellan 5-8 maj.

    hdtv svarade 7 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • falcon71

    Medlem
    10 december, 2015 vid 19:46

    Jag tänkte väl åka ner även -16. Vore inte dumt med bilsällskap igår, funkade bra att köra ner i år, men det var drygt att köra hem. Jag kör ner med VW Multivan så prylarna får man in i bilen. Skulle tro att Mackee åker med familj. Hur gör västkustsgänget, blir det ngn resa?

  • bulanb

    Medlem
    10 december, 2015 vid 21:27

    Har en resa bokad till Rom de datumen. Annars hade jag gärna delat bil med dej Falcon. Står du över Tyskland helgen innan om du åker på Delfi?

  • mackee

    Medlem
    10 december, 2015 vid 22:11

    Planen är att åka😄😄😄

  • matsd

    Medlem
    10 december, 2015 vid 22:32

    Jag planerar för att åka igen, hoppas på lite mindre vind så att man kan köra hela racet.

    Så det är väl bara att öka träningsdosen och fixa läkarintyget och vara beredd när de släpper platserna

  • trefyrafyra

    Medlem
    11 december, 2015 vid 17:57

    Tyvärr blir det inget Defi för mig i år (Carl konfirmerar sig den helgen).
    Annars känns det som om man måste ta revansch på 2015, då man inte var beredd på Tramontanas styrka:shocked:

  • bjornen

    Medlem
    12 december, 2015 vid 14:35

    Jag hoppas komma iväg i år och vi är nog några från Stockholm som åker. Registreringen öppnar 1/2 om jag uppfattat det rätt. Bara att ligga på låset 🙂

  • hdtv

    Medlem
    13 december, 2015 vid 19:53

    Japp det blir att prova igen, blev inte så lyckat i år. Stugan är bokad och nu är det bara anmälan kvar. :crazy:

  • mick

    Medlem
    13 december, 2015 vid 22:14

    Jag siktar också på att åka ner. Men jag har inte möjlighet att lägga tiden det tar att bila ner så om någon har plats i sin bil för lite prylar så hyr jag gärna in mig.

  • matsd

    Medlem
    23 januari, 2016 vid 19:25

    1 februari kl. 10:00 smäller det.
    Ha alla papper klara så att inte missar en plats i en häftig tävling

  • hdtv

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 17:57

    Då var det klart mede biljett och boende! Nu skall man bara ha med sig “rätt” grejor i år:smile:

  • henryk

    Medlem
    1 februari, 2016 vid 19:14

    Samma här :). 900 anmälda nu …

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • falcon71

    Medlem
    2 februari, 2016 vid 05:56

    Anmäld och klar. Inte utan vissa tvivel på kapaciteten på deras server, men har fått bekräftelsen.
    Ska bli kul att se hur många svenskar det blir i år.

  • bjornen

    Medlem
    3 februari, 2016 vid 07:11

    Verkar som platserna redan är slut

  • mackee

    Medlem
    6 februari, 2016 vid 12:11

    Bara å börja träna😄😄😄😄

  • henryk

    Medlem
    19 februari, 2016 vid 14:14

    En härlig google translate av det som väntar 🙂

    Den 1 februari, en flodvåg svepte Gruissan för öppnandet av registreringen i den 16: e Défi Wind som kommer att äga rum 5-8 maj. Mindre än 24 timmar krävdes för händelsen för att tanka. Emellertid var minst 1.300 platser öppnas för denna nya upplaga av woodstock vindsurfing. Tid att smälta den flod av e-post, telefonsamtal och förfrågningar om framtida utmanare sent, eller bara orolig för att inte ta emot deras registrering bekräftelse trots en komplett fil, organisations laget är nu kunna ge en del statistik.

    Mer än någonsin internationell
    framgång Défi Wind överskrider gränser och en del har organiserat komma från långt borta. Döm själv: Sydafrika, Kina, USA, Brasilien, Australien, Kongo, Korea, Venezuela, Ryssland, Kanada, Aruba är bland de länder som kommer vara representerade. Den Défi Wind 2016 därför föra samman representanter från fem kontinenter med 32 nationaliteter som redan kan tillkännagavs i Gruissan. Nästan en tredjedel av nykomlingar Vi upprepar varje år, Défi Wind förtjänar deltar, åtminstone en gång i sitt liv av surfare. Det är en händelse som pågår och det verkar som om denna känsla delas som sidan av de trogna som kommer tillbaka nästan varje år, 370 rookies fick sin sesam i år, nästan 30% av flottan. Denna andel av nykomlingar är relativt stabil i varje utgåva. Det är också intressant att notera att i 1300 registrerade, 570 håller en FFV licens och mer än 400 har också registrerat att pröva sin lycka på Dunkerbeck hastighet Challenge. Pyramiden i åldrar Vid åldrar, den yngsta deltagarna kommer att ha 13 år (åldersgräns fastställts av reglering) och kommer att vara bland de 76 barn inskrivna. Som den äldsta bland de 210 över 50 år, kommer det att börja från toppen av sina 74 år! Kvinnor toppar under tiden till 66, eller en kvinna för nästan 20 män från början. Paritet Målet är mycket avlägsen, återstår att se hur man ska uttrycka artighet av utmanarna på land eller på vatten.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.