Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den perfekta vågbrädan som du kan ladda fethopp med?

  • unhooked

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:07

    går inte att hoppa med en vågbräda, iof kan man olla ganska högt ur vågor, eller hålla brädan i handen när du flyger.

  • milkman

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:14

    Nobile Shinn brädorna, både TT och wave kanske är rätt för dig. (den senare är typ samma tanke som Zone från Spleen, men annorlunda utförd)
    Men en TT som är gjord för att ladda hopp med är snabb och poppar fett (läs fyrkantigare och lite hårdare) och en TT för vågor är mer rundad för att carva bra, och bete sig fint i vågen. Det blir lite varandras ytterligheter, du kanske har valt vad du vill fokusera mest på?.
    Det kanske är hållbarheten, som många nämnt, som du är ute efter främst?

    Jag har en Nobile Shinn Wave 08, demokörd i yberbra skick för att jag inte har vågor och när jag har det så är UG Freewave bättre. Du kan få den för 3500 så blir jag av med den. (årets motsvarighet: http://www.nobilekiteboarding.com/#/shinn-wave)
    Sen har jag en Demo Shinn TT 08 132x40cm som också ska gå under klubban, hade tänkt mig 3900 för den. Knappt använd den heller.

    (Vi säljer föresten ut alla nya 2008 Nobile nu också. http://www.mamut.net/kitekraft/shop/)

  • haze

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:17

    @Milkman 512258 wrote:

    Nobile Shinn brädorna, både TT och wave kanske är rätt för dig. (den senare är typ samma tanke som Zone från Spleen, men annorlunda utförd)
    Men en TT som är gjord för att ladda hopp med är snabb och poppar fett (läs fyrkantigare och lite hårdare) och en TT för vågor är mer rundad för att carva bra, och bete sig fint i vågen. Det blir lite varandras ytterligheter, du kanske har valt vad du vill fokusera mest på?.
    Det kanske är hållbarheten, som många nämnt, som du är ute efter främst?

    Jag har en Nobile Shinn Wave 08, demokörd i yberbra skick för att jag inte har vågor och när jag har det så är UG Freewave bättre. Du kan få den för 3500 så blir jag av med den. (årets motsvarighet: http://www.nobilekiteboarding.com/#/shinn-wave)
    Sen har jag en Demo Shinn TT 08 132x40cm som också ska gå under klubban, hade tänkt mig 3900 för den. Knappt använd den heller.

    (Vi säljer föresten ut alla nya 2008 Nobile nu också. http://www.mamut.net/kitekraft/shop/)

    Äntligen Milkis.. Trodde du var sjuk som inte hade lagt ut något i denna tråd än. Skönt att se att du är med i matchen än 😉

    Nu väntar vi bara på den andra handlaren så är det komplett 😉

  • milkman

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:19

    Ja, jag har nog rostat igen på sistone. Har varit sen på alla dessa senaste 4-5 månaderna. Men jag kanske kommer igen! 🙂

  • skotten

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:35

    hehehe good form 😛

  • kiters_se

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:09

    @Hbgkitare 512141 wrote:

    Går att ladda hopp med min RRD Toxic Wave! Tål hårda landningar också!

    Den ser fin ut! Gillar konceptet.

    Peter

  • mav

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 09:51

    Zonen är grym, tål hurmycketsomhelst och är lätt den mest responsiva vågbrädan på marknaden vilket gör att du kan placera dig riktigt väl. Dessutom är det go flex i tailen så man slipper den stumma känslan av en styv vågis ifall man inte kör i perfekta lejet vågor varje dag…

  • happymagnus

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 16:34

    Köpte en Zone 159 i år och är hittills nöjd. Nu har jag bara testat en bräda med volym och det var i rätt stökiga förhållanden. Fördelen med Zone som jag ser det är att den skär genom choppet utan att den studsar (vilket är ofrånkomligt med en volymbräda), den upplevs som stabilare och med mer grepp i tajta svängar och dessutom sjukt hållbar. Men jag surfar hittills bara vågorna med kiten som kraftkälla, fördelen med en “riktig” surfbräda borde vara att den funkar bättre i det läget när du bara skjuter ut bommen och kör med vågen som kraft. Men hej, jag är nybörjare och vågor är man fan inte bortskämd med på östkusten.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den perfekta vågbrädan som du kan ladda fethopp med?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.