Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Den sista dagen för säsongen!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 mars, 2012 vid 20:22

    Då blir det verkligen en utmaning för Stockholmsfolket med Kinabalu, Vindsökarn, Mården m fl. Jag tror ärligt talat att Ni är vassare på freestyle men frågan är hur Ni ligger till jämfört med Uppsalagrabbarnas fullfartsgippar.

    Av någon anledning missade Ni tävlingarna i vintras. Med bra gippar kan man ju nå en bit på väg. Den ena kördes dock med stagvändingar vilket minskar risken för sammanstötningar litegrann.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    12 april, 2013 vid 16:34

    MÅNDAG 8:e APRIL 2013 – Troligen sista dagen för mig på denna långa säsong om dock bjud på sämre isar än den förra. Fredagen den 12:e aril är havsisen så mjuk att det går lätt att peta bort de översta 4-5 centimetrarna sörja med tån.

  • vindsokaren

    Medlem
    12 april, 2013 vid 18:28

    Stefan som har snöbräda klarar ju föret och jag som har kite men var e vinden?
    hoppas dom som kan avslutar på måndagen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 april, 2013 vid 14:07

    Isen håller! Vi sågade med motorsåg och blocken var ca 30 cm tjocka. Undre skiktet var hårt och inte anfrätt. Om det skulle frysa någon natt kan Ni kanske testa. Beträffande vinden så tycker jag det brallade större delen av lördagen.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 april, 2013 vid 07:20

    STOCKHOLMSREKORD (?) 13:E APRIL 2013 – Vindsökarn var tydligen ute och toppade strax under 25 knop på lördagens mjuka isar. Kan det vara ett stockholmsrekord för sista isdag som står sig…?

  • vindsokaren

    Medlem
    15 april, 2013 vid 18:55

    Hmrm 25.7 faktiskt tycker nog det är en bedrift i den mjuka isen.
    Körde från 12-16:30 och var ca 5 vid 12 tiden men sen ökade den till över 7ms.
    Körde med 7.5.
    Kompisen hade med sin obehandlade bräda och frågade om det skulle funka iochmed att det var vatten på isen.
    Vad gör killen! hittar Erstavikens största pöl med 2dm=brädan under vatten.
    Var kul ändå sjuukt grepp i den mjuka isen.
    En kite med skidor på isen också bra drag på och i vändningarna så sprutade det som vattenskidor.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 februari, 2014 vid 15:28

    Den här tråden har hängt med ett par år. Nu får vi sätta hopp till att lördag eller söndag 15-16:e feb inte var sista dagen för säsongen 2014 nu när det är varning för förrädiskt svaga isar. I södra skärgården bör man t o m undvika småsjöar. Havet ligger öppet. Måtte det frysa på igen!

  • vindsokaren

    Medlem
    16 februari, 2014 vid 17:25

    Ja det seglades på Ältasjön idag.
    Nån som vet hur det gick?
    Ice cupen den 15:e mars ligger i farozonen.
    Skulle väl bli några minus i veckan.

  • trimmarn

    Medlem
    17 februari, 2014 vid 04:26

    surt 2ggr på isen för mig.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 mars, 2014 vid 20:39

    Vindsökarn körde till 13:e april 2013 och avslutade årets säsong den 23:e februari! Vad kan man säga? Är Sverige fantastiskt.,,?

  • surfpeke

    Medlem
    7 mars, 2014 vid 09:44

    Började vatten säsongen 23/2 Arkösund.Lite för tidigt om man tycker om varmare vatten @Herr Pelegrin 721360 wrote:

    Vindsökarn körde till 13:e april 2013 och avslutade årets säsong den 23:e februari! Vad kan man säga? Är Sverige fantastiskt.,,?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 mars, 2014 vid 12:53

    Surfpeke – Det känns lite väl småkyligt men det är en lite märklig tid i övergång mellan vinter och vår. För några år sedan körde vi isbräda på insidan av Muskö (Horsfjärden) medan en kille windsurfade på utsidan (Bruket). Jag får se om det blir läge att blötlägga en bräda i helgen.

  • surfpeke

    Medlem
    7 mars, 2014 vid 18:32

    Lite småkyl Arkösund fans ingen värmestugan ens.Lite sol bakom molnen 10% strålarna kom genom.Morgon egen strand med fotogen värmare.Sommaren är här.Du är välkommen till Norrköping.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 mars, 2014 vid 19:46

    Tack men man blev inte sugen fre kväll då det brallade småspik i södra skärgården o verkligen var småkyligt trots våren.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 mars, 2015 vid 19:35

    Klockren dag på Vallentunasjön den 7/3 2015 med Claes! Vi brukar avsluta säsongen med vatten på isen. Så var det i dag men jag hoppas att det blir några dagar till!!!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf Den sista dagen för säsongen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.