Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • raask

    Medlem
    4 maj, 2011 vid 18:27

    Körde 8.5 RSX segel idag, och en JP supersport 127, full tryck, överriggad, går in å byter till 6.2 å 100 L, punka, punka punka…

  • danneman

    Medlem
    6 maj, 2011 vid 23:29

    Väder prognoser e fan svårare än 4 rätt på lotto! Dessutom dessa jä..la lätt vinds flaggor överallt 🙂 härligt tråd känns genast bättre,

  • mr-jibe

    Medlem
    7 maj, 2011 vid 12:04

    J*vla snoppsnaskarväder denna vår!!!! har F*N bara fått två halvkassa dagar!!!!! FISRINGSTÖJARE!!!!!

  • mr-jibe

    Medlem
    7 maj, 2011 vid 12:06

    J*vla snoppsnaskarväder!!! Har F*N bara fått två halvkassa dagar!!! FIRINGSTÖJARE!!! Förlåt för grova o kanske lite snuskiga ord men känns lite bättre nu.. 😀

  • rrd

    Medlem
    8 maj, 2011 vid 14:01

    Är det en ren tillfällighet att Klagshamnstråden ligger bredvid Den Stora Klagotråden, jag bara undrar? Ja, innan detta intressanta inlägg alltså.

  • levieux

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 06:15

    Är det bara jag eller saknar ni också vinden?
    Bara undra.

  • mr-jibe

    Medlem
    10 maj, 2011 vid 18:36
    LeVieux;654791 wrote:
    Är det bara jag eller saknar ni också vinden?
    Bara undra.

    Du är nog inte den enda vad jag har förstått! :rolleyes: gäller även för min del, trots att vinden kommer oftare men det får man knipa k*ft om här i klagotråden 😀

  • marangen

    Medlem
    11 maj, 2011 vid 17:10

    Vilken jävla kanonsäsong hittils:) Forstätter det så här kommer jag ha planat i minst en kvart innan snön kommer… GREJT!!

  • hakuna

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 16:08

    Söndag, soligt och blåsigt, kan man åka och surfa då? Nej, då är det såklart en fotbollscup som börjar kl 14 som fukkar upp hela dan. När man kommer dit börjar det regna så man får driv-is i benen och förfryser mustaschen.
    Dottern får frispel och kräver av någon anledning att man ska åka hem. Väl hemma så har vinden vridit sig ur viken och minskat så det är ingen idé att åka och surfa, om nu frun skulle komma hem innan solen går ner.

    Gah!

  • hakuna

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 14:41

    AHHHARGJJJHH!

    Söndag, soligt och blåsigt, kan man åka och surfa då? Nej, då är det såklart en fotbollscup från 11 till 17.
    När man kommer hem måste gräset klippas för att det inte ska bli toklångt. Man har redan gett upp tanken på vindsurf den här dagen. Men, när man har klippt gräset så blåser det fortfarande. Man skulle kunna dra ut och speeda lite. Eftersom man klippt gräset så har skadan i axeln gått upp så man har ont i hela skuldran och armen samt att man är generellt asatrött eftersom man inte fick ligga hemma på morgonen och vara bakis.

    Så, måndag. Redan efter en vecka så är man nerkörd i gyttjan som ekorrhjulet till vardag innebär.
    Det blåser en fantastiskt fin sydvästan som är klockren i Lejet. Hela dagen.
    Fast då ska man ju såklart jobba 8-16.30, sedan hämta barnen för att frun jobbar sent och sedan är det fotbollsmatch för andra barnet kl 18.30.
    Så, då har hela dagen gått och man har inte fått surfat ett skit på hela helgen.

    Snart lägger sig väl isen också.

    Sa jag att batteriet på bilen är sönder också?

    Niclas

  • spike

    Medlem
    29 augusti, 2011 vid 15:53

    Nej, jag är inte bitter… Kände mig vältränad och i bra form för höstens aktiviteter.
    1. Vindsurfa varje gång över 10-12 m/s
    2. Cykla Cykelvasan 12/8
    3. Springa Prinsens Minne 20/8
    4. Cykla Bockstensturen 3/9
    5. Återigen Vindsurfa så ofta det går..

    Vad händer?
    När jag cyklar hem från polarn i stan efter att har hämtat nyckeln till hans stuga i Sälen som vi lånat inför Cykelvasan, så vurpar jag helt oskyldigt och stukar 2 handleder och bryter ena underarmen. Gips i 3 veckor bara, tack olov. Men innan handleder och muskler i form igen känns avlägset. Med veckans surf har det missats ca 6 bra pass på Västkusten, och då har september inte börjat…

  • hakuna

    Medlem
    23 september, 2017 vid 19:10

    Nu börjar tom “vanligt folk” uppmärksamma att det inte blåser.

    Det är sån här vindtorka i årets blåsigaste månad som leder till RocketMan, Kim Jung Trump, Idol 2017, Vresige Putin och annan skit. Röva!

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 september, 2017 vid 17:21

    Det är verkligen genomuselt i Stockholmsregionen men det känns som september 2015 och 2016 också var usla men att vindarna kom senare.

  • sundheden

    Medlem
    25 september, 2017 vid 08:40

    Jag börjar bli riktigt frustrerad och desperat. Kollar flera gånger varje dag på både WG och SMHI… Ett tag såg det ut som nästa söndag, måndag, tisdag skulle bli ren mayhem men så långt fram i tiden kan man inte lita på prognoser men man vill ju så gärna ändå tro på den.
    Ge oss lite 4.7-vindar nu!

  • malibu

    Medlem
    25 september, 2017 vid 09:38

    Jag lyckades visserligen få 1h surf i tisdags när västan var på ett kort besök, men det räckte inte på långa vägar till att stilla den här abstinensen! Och nu har det dessutom börja blåsa åt fel håll…

Sida 13 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.