Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • svennebanan

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:26
    Jester;585421 wrote:
    Du e för kass för att plats i Team SweSpeed! Så det är lika bra o sluta surfa helt i ditt fall.

    Ah, en elitistisk organisation är det dessutom! Ni borde relatera mer och prata om vad ni egentligen sublimerar istf att åka på bärs&bröl resor till Karpathos.

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:26
    Jester;585421 wrote:
    Du e för kass för att plats i Team SweSpeed! Så det är lika bra o sluta surfa helt i ditt fall.

    Du menar att man kan vara för kass för plats i Team SweSpeed?

    Vad är kriteriet för det? Att köra en heldag i TT utan att smälla av 14 fenor som kostar mer än en normalstor bostadsrätt i centrala Göteborg? Vilket jävla nöje, alltså.

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:30
    challgren;585420 wrote:
    87 inlägg per Aloha…du är patetisk. Drygt 4500 inlägg som du i snitt lagt 5 min på ger 22500 minuter på dina egna inlägg i denna sekt för inbördes beundran. Säkert en bråkdel av vad du lagt totalt. Men du är grym på inlägg. Pröva att lägga samma energi i framåtförsöken och vågridningen så har vi en ny världsmästare. Aloha betyder mycket…men inget i närheten av det du utstrålar eller det du någonsin kommer vara. I dina drömmar är du på Maui, men i verkligheten är du fast i träsket mellan dagis och jobb.
    Och jag då…vem är jag att döma dig. Jo, ja jag sitter här med mina miljonlån på en snart värdelös lägenhet i ett grått övervärderat Stockholm. Med platt-TV, fondvägg, iPhone, induktionshäll…side-by-side-kyl och sist men inte minst med tre segel under 4.5 i min segellinje. Vilken looser, vem lurar jag egentligen! Googlar boende och flygbiljetter till paradisöar som ändå bara kommer nås via videosnuttar på Vimeo genom mitt ruttna och dyra bredband på ynkliga 10mbit. Jag är fast i sjukgymnastens rehabövningar vars avsikt bara är att förnedra mig ytterligare på gymmet. Ett gym som jag förövrigt också betalat på autogiro senaste 5 åren och sammantaget antagligen är dyrare än alla mina bräd- och segelinköp…

    Life is a bitch and then you marry one…

    Och den här gången får du faan ingen smiley

    För att vara så duktig på att räkna så är du jävligt dålig på att summera och dra slutsatser. Började nästan gråta lite när jag läste om gym och autogiro, men sedan skärpte jag mig och tänkte på Steffos SUP istället…

    Ditt bredband är ju fan en jävla rymdraket jämfört med det här. Som bryts varje gång någon pratar i telefon. Vad är det för en jävla apa som satt in det?!?

  • rasmus_w

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:30
    Jester;585421 wrote:
    Du e för kass för att plats i Team SweSpeed! Så det är lika bra o sluta surfa helt i ditt fall.

    Ja det är ju kul för er att ni kan hålla på och kalla er “Swespeed”, “Speedproffs” och så vidare. Ett ärligare namn vore “viktväktarna”, eller “seniorboendet”.

  • fj69

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:47

    Ja ditt filmiska sinne har ju verkligen lysit upp Surfzone på sistone, fy fan säger jag bara, du kan väl bara sätta dig i ett jävla hörn med trolldeg och spela på läpp. Vidare så måste ju du vara till stor nytta för din egen arbetsgivare – samhall I presume? Gå ut och ställ en framåt nu din jävla vandrande essä!

    F

  • jester

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 15:55
    dr Masse;585424 wrote:
    Du menar att man kan vara för kass för plats i Team SweSpeed?

    Vad är kriteriet för det? Att köra en heldag i TT utan att smälla av 14 fenor som kostar mer än en normalstor bostadsrätt i centrala Göteborg? Vilket jävla nöje, alltså.

    Väx till dig, och sluta upp med dom fjollerier du håller på med i vågor o sånt. Inse att du är för gammal för sånt!

    Ni vågnissar håller på o diskuterar svängar o skär osv, men jämfört med eliten är ni totalsopiga. Kolla resultaten från VM i Speed… Det ni! Ha!

    Men för övrigt står jag fast vid detta: Life sucks, and then some…

  • zucko

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 16:48

    Har fan suttit fast i plugget hela jävla hösten och lyssnat på mattelärarens monotona röst när han för femtonde gånge gick igenom det “fantastiska talet e” för några jubelidioter längst bak som annu inte fattat. Och vad ser man fram emot? Jo på höstlovet har jag iaf tid att surfa. Big F***ing chanse………..

    om man ska se på det hela någolunda positivt så har jag nu iaf fattat hur grymt mycket Sverige suger. När skolan e klar blir det pilgrimsresa till varmare breddgrader, för inte fan ska jag fastna här….

  • windmiller

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 16:58

    Här kommer den………

    HAR ETT JOBB SOM INGÅR I EKORREHJULET.COM SOM BARA GÅR RUNT SOM ETT JÄVLA CIRKUSTÄLT PÅ HÖGKANT!
    DETTA JOBB BORDE INTE VARA TRÅKIGT, MEN JAG ÄR SÅ JÄKLA LESS PÅ ATT ARBETA!
    HAR BLIVIT EN ÄKTA SURFOHOLIC OCH MÅSTE SURFA,
    JOBBET SUGER UR MITT LIV, LIFE SUCKER!
    TRODDE ATT DET VA VIND PÅ GÅNG PÅ SÖNDAG,
    SÅG I ALLA FALL UT SÅ PÅ WINDFINDER… MEN JAG BEDROG MIG SOM EN BLONDIN I HALA UNDERKLÄDER!
    VINDEN ÄR KONSTANT SOM I BAKDELEN PÅ EN PENSIONÄR…
    FAN VAD SURT!

    Kan släppa caps-lock nu för nu har jag fått ur mig lite också.

    Med Vänliga Hälsningar

    / Morgan

  • ola_p

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 17:49

    Jag är i São Paulo, Brasilien, vilket i sig inte så mycket att gnälla om. MEN. Air France har tappat bort ALLA mina windsurfingprylar och drar röven i koks baklänges för att göra saken jobbigare för mig. Sist blev jag ombedd att FAXA (80-talet ringde just, de vill ha faxjäveln tillbaka) ett klagomål, till ekonomiavdelningen. De tycker mina surfprylar kan betinga 10 papp, snarare än 40. Jag har inte råd att lägga 30 papp emellan just nu.

    Utöver detta så tar en utflykt till havet typ 2 timmar, utan trafik. Med trafik tar det närmre 6.

    Behöver jag nämna att det varit kallt och regnat sedan jag kom i september, att jag missade den (de?) FEETA dagen i åsa. Att det var en högt älskad quattro custom jag blev av med…

    Jävla trådhelvete, nu är jag gnällig på riktigt.

  • andersbq

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 18:00

    MEN JAG DÅ, har bokat ej återbetalningsbara biljetter till Dublin med SAS på söndag, men får inte med mig mina ynka 100kg vindsurfinggrejor mer än till CPH.
    Tanten på kundtjänst sa “hyr grejor istället när du kommer fram”… skitihelvetet. Nu står jag på nån slags väntelista. Nästa år så blir det nog VM i fågeltittning istället, 100 klubben eller nåt.

  • johanoeberg

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 18:20

    Haha, Ni är småfisar i rymden!

    Jag letar utrustning som kan ge mig lite mer dagar på vattnet, men jag måste hålla mig innom en extremt smal budget, för jag studerar en kurs som jag inte kommer ha nån nytta av och som jag inte har nån personlig behållning av. Någon ekonomisk ersättning är det inte att tala om då jag av olika anledningar inte har tillräckligt mycket poäng för att få studiestöd. Studierna sker primärt för att jag inte får nått jobb för att jag inte har tillräcklig med erfarenhet, både för tillsvidare och/eller extrajobb. Tur då att jag bor i en aldeless för dyr pissig lägenhet från 1921 som inte har renoverats sen dess och vänner som inte betalar tillbaka gamla skulder trots att de jobbar. Att stå vid spisen som har en höjd på 30 cm och laga nudlar med utgånget datum blir inte lättare ensam då min vackra flickvän/sambo lämnade mig för drygt ett år sen och de enda fruntimmren jag lyckas locka hem nuförtiden är 40åriga 3barnsmammor med KOOL och hängpattar ner till midjan samt nån konstigare psykisk störning. Om jag nu mot förmodan lyckas hitta en billig utrustning som inte platsar på blocket superstars så kommer jag ändå inte kunna använda den fullt ut av två anledningar: 1) mina besvärande ryggproblem gör att 1.1) jag får ont av att surfa 1.2) att jag inte kunnat träna tillräckligt för att ha en bra fysik 2) att jag bor i en håla där det blåser mer än 10 knop lika ofta som sossarna INTE bjuder på skandaler. Vetskapen av att ryggsmärtan orsakades vid den senaste semestern då jag efter 2 spenderade dagar ramlade av en köksstol och fick ligga 9 dagar på sjukhus med en engelsk kanal, dålig mat, balt:iska läkare som ansåg att min ryggskada skulle bli bättre om jag “slutade tänka på det (läs: sluta vara sån kärring)” och omöjlig språklig konversation med personalen. När jag senast hittade den perfekta utrustningen som endast kunde köpas och hämtas så fick jag svaret att “du kan gott köpa dig en egen bil om du ska åka och köpa leksaker” från mina föräldrar på frågan om jag kunde låna deras bil.

    Men, jag är inte bitter…!

    Ps. en viss modifikation av sanningen och/eller saltande har skett i texten ovan.

  • marangen

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 18:24

    Senaste veckorna när jag tittat ut genom sovrumsfönstret har jag varit säker på att nån jävel kidnappat mig till Ryssland. Grått och helt jävla övermäktigt jävla tråkigt Ryssväder. Det har inte hänt nånting bara ett jävla runkigt vakum…Säger bara BAJSKORV!

  • marangen

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 18:25

    Ännu mera bajskorv!

  • mfagerlund

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 19:28

    Sluta klaga för h-ete!

  • perrapops

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 19:40

    Gnäll på ni, på Gotland får vi vind i morgon!! 🙂

Sida 4 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.