Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det är nog bara jag?

  • Det är nog bara jag?

    Publicerad av kallen på 5 september, 2012 vid 07:31

    som har beslutsångest. Inte surfat på en månad, förkyld som tusan. Sitter på jobbet och kollar prognosen, vinden ska vika vid 14. Från väst, suger utifrån var jag bor. Kanske funkar Brevik. Är det värt att ta en halvdags semester, boka om alla möten. Komma ut på vattnet vid 13,30…Eller skall jag ta det i morgon?
    Ångest

    kallen svarade 11 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jr555se

    Medlem
    5 september, 2012 vid 08:15

    nä det är inte bara du 😀
    jag kommer chansa på munkholmen ikväll(kan inte tidigare) om det inte droppar för mkt dvs som vanligt….
    är du ute på vattnet vid 14 lär du ju få en del tryck, men beror ju på vad du vill..(fram och tillbaka med frimärke-strasa?)

    Jag kör gärna med mitt 9.8 eller 8.5 då det är så skönt drag, mindre än så blir bara brädan bänglig.
    Förkylning brukar i mitt fall göra att jag inte riktigt funkar som jag ska så jag skulle nog vila upp mig istället för att riskera att bli helt däckad. vet ingen annan spot norröver som funkar på väst annars.

    -johan

  • kallen

    Medlem
    5 september, 2012 vid 10:10

    Äh, en treo och lite otrivin. ETA Brevik 14,00. Hooooppppaaaasss
    🙂

  • jr555se

    Medlem
    5 september, 2012 vid 12:09

    håller tummarna…

  • cosmosurfer

    Medlem
    5 september, 2012 vid 12:52

    Förkylning och fysisk ansträngning kan ge hjärtsäcksinflammation, vilket är ett farligt tillstånd. Inte helt ovanligt, eftersom så många tror att förkylning är något man bara kan strunta i.

  • mr-jibe

    Medlem
    5 september, 2012 vid 17:04

    Lär inte va någon bra kombo med förkylning och en konstant puls på typ 160-180 slag per minut! Dock känner jag väl igen mig i ditt scenario att man är sugen men borde avstå…

  • jr555se

    Medlem
    5 september, 2012 vid 19:17

    hur gick det nurå.. fick du din sil eller hann det dö ut innan? för det minskade verkligen på mätarna vid 14.. =/

    själv kom jag ut till munkholmen och träffade en återfallsvindsurfare som bor där och ngra kiteare.
    Vinden kände jag var för dålig för att jag skulle orka..(alldeles för långt mellan byarna)
    -johan

  • kallen

    Medlem
    6 september, 2012 vid 07:29

    Tydligen hade dom riktigt bra fram till 14 när jag kom till Brevik.

    Sedan ok, för mig i alla fall. 3 timmar med hyffsat drag i 7,5an från och till. Sämre mot slutet. Det är lustigt vad svälfödd man är på surfing – tyckte det var riktigt kul, även om det var en del guppande.

    Förstår dock att du tvekade att gå ut. Det var rätt mycket av/på. Några som kom strax innan 4 hade betydligt färre byar som räckte till.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det är nog bara jag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.