Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det suger att byta bladders, behöver idéer!

  • Det suger att byta bladders, behöver idéer!

    Publicerad av kiters_se på 23 oktober, 2010 vid 07:45

    Hade absolut ingen framgång igår när jag byte bladders.

    Behöver lite bra tips innan jag blir helt galen!

    Peter

    johnk svarade 13 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • pjoter

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 07:53

    vad funkade inte?

  • milkman

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 08:13
  • kiters_se

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 08:59

    Det är det där med att få tillbaka skiten 🙁 den vrider sig och så fick jag pyspunka på den nya åhhhh vad det suuuuuugeeeeeer !

    Peter

  • yann

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 09:17

    Antar att du använder linorna/snören för att få tillbaka den igen. Om det är one-pump är det bara att vika ihop hela bladdern. När du drar in den så följer du ventilerna med händerna genom LE och ser till att de ligger uppåt hela vägen.

  • skotten

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 11:04

    body powder man.. use body powder.

    Fold the bladder in a concertina beside the hole to make sure it doesnt twist on the way in.. if you can get a mate to stand on the kite, you are in good standing…

  • jay

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 11:33

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=jhnM7XXCUfs”]YouTube – How to repair a kite bladder[/ame]

  • connykl

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 13:29

    potatismjöl funkar skitbra

  • kiters_se

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 18:26

    Tack mina grymma Steffo polare, jag höll på att skicka hela kiten och köpa en ny kl 01.30.

    Men efter era tipps ska jag ladda om.

    Tack!

    Peter

  • milkman

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 18:34

    Jag skulle inte använda organsikt material som potatismjöl. Det kommer börja mögla. Talk (kropps eller baby eller sånt man har när man klättrar) är inte organiskt och kan därför inte brytas ner/ruttna/mögla etc.

    Just ja, om du tappat bort din lagningslapp köp tair-aid. Inget kladd och garanterat tätt utan klister. Och dessutom finns dom i olika storlekar och går lätt att klippa till.

  • yann

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 19:06

    Jag kör babypuder. Lägg bladdern i en plastpåse, i med babypuder och skaka runt.

  • acemattias

    Medlem
    24 oktober, 2010 vid 01:52

    Puder hit & puder dit.
    A la Naturelle har alltid funkat bra for mig.

  • johnk

    Medlem
    27 oktober, 2010 vid 14:23

    Ser själv fram emot att göra detta just nu. Baby-puder låter bra.

    Tänk också på att om bladdern inte är exakt längd så rulla upp ändarna bara. Men bättre lite för lång än för kort, för då får du punka igen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det suger att byta bladders, behöver idéer!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.