Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Din kite erfarenhet och dina tipps efterfrågas här

  • regfellow

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 16:55

    Som sagt, ruta ett. Ta dig till västkusten, lifta eller samåk, bo på kamping i tält. Habo har kamping 50 m ifrån spotten, mellbystrand, råå, björkäng osv. Kolla när andra surfar, häng på stranden, fråga folket, hitta andra nybörjare som vill dela med sig av sina nyvunna kunskaper.

    Man behöver inte ha nyaste kiten, brädan, selen och åka till de coolaste spotsen… för att lära sig utan att ta kurs…

  • tobbekite

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 17:14

    Vi betalade 150kr/natt i Safaga, då ingick frukost och schysst meny på kvällen. AC på rummet, bra standard för det priset. 20kr/natt låter billigt, hur var standarden då och var låg det?

  • vicky

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 02:51

    Jag kommer inte ihag, 20kr natten var nog overdrivet men skitigt hotell vare sa det var nog inte mycket dyrare.
    490 tur och retur, vi akte 2 ganger. Det var sista minuten och vi bokade 1 respektive 2 dagar innan.
    Vastkusten i all ara, men att ha ett kite center med garanterad vind varje dag ar bra grejer nar man lar sig.

    Jag har aldrig tagit kite vaskan som hand baggage, checka in den som vanligt.

  • haze

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 21:11

    Kolla med en kille som heter Fredrik Broman och bor i Åre året runt. han har kitesurfat ett par år och kan säkert hjälpa dig.

    Annars så finns det flera som surfar men ingen av de håller på där uppe på sommaren vad jag vet då det inte är den bästa sjön att vara på om jag inte har helt fel.

  • vicky

    Medlem
    4 juni, 2011 vid 04:10

    Har du fatt din sele Hasse? snart ranta p den tycker jag

  • karl-petter

    Medlem
    4 juni, 2011 vid 06:22

    Jag kan nog hjälpa dig lite. Har bara kört två ggr på vatten men kört på snö sedan 2006 och bor sedan i januari i Åre. Införskaffa en trainerkite för någon månad sedan så kan hjälpa dig med lite enkel prova-på och test med den.

  • are-aret-runt

    Medlem
    4 juni, 2011 vid 07:34

    KARL PETTER du är KUNGEN mannan!!!!!!!!

    Om du undrar om jag har fått min sele än så har den inte kommit. Den jag vill ha först hade dom inte inne i lagar sen frågade jag om dom inte kunde ta in en 3a i fär yamstic eller va den heter men inte fått nått svar än.

    Nu har jag våtdräkt kite boom linor men ingen sele typiskt!
    För tillfället så skänns det som att det inte spelar nån roll för att jag är lika stel i ryggen som 10 kylskåp efter premiär turen i förskajaken!
    har ni några bra tipps på riktigt bra selar?

  • lima-ko

    Medlem
    4 juni, 2011 vid 21:21

    Sele är rätt personligt, och kommer hålla forever, så det är jäkligt bra att pröva själv och köpa en som DU gillar.
    Det ska nog dock mycket till om du inte skulle trivas i en Mystic Warrior III eller II, eller Shadow. Mystic är omtyckta av många och passar fint för de flesta ryggar.

  • larssa

    Medlem
    16 augusti, 2011 vid 22:58

    Ett tips om du skall kitea på vatten första gången är att givetvis ha någon med dig som hjälper dig och gå en bra bit ut i vattnet innan du startar o inte i rak pålandsvind. Se till att kolla filmer på nätet och prata med den som sålt kiten till dig ang hur man launchar o releaser.
    Ps! Var försiktig!!!

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Din kite erfarenhet och dina tipps efterfrågas här

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.