Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömbädan på blocket

  • bjorn-daniels

    Medlem
    31 juli, 2016 vid 08:33

    @bananen 740240 wrote:

    Alltså den är så cool så jag börjar gråta. När jag gick i 7an skrev jag ett plakat som jag gick omkring med och proklamerade “jag vill ha en klepper 272” för mina föräldrar. Jag vill minnas att vi dessutom skrev en sång.

    Om jag inte minns fel gick klepper i konkurs, tack vare denna, för i princip varje exemplar delaminerade. Hur som helst, man blir glad i själen att se den. Att segla på den gör nog ingen glad dock 😉

    http://m.blocket.se/vi/68012985.htm

    9738840665.jpg

    Jag hade årsmodellen tidigare, gul med rosa/lila, men såklart ville man ha den gröna för den var så grymt snygg.
    Brädan gick riktigt bra på den tiden men som sagt var höll riktigt uselt.
    Min komprimerades under hälarna och sprack, sprack även längs delningslinjen och halkdäcket försvann fortare än en avlöning, fick köra med surfvax som halkdäck. Fenboxen rök även den ganska tidigt så far gjöt fast fenan med polyurethanlim direkt i brädan.
    Tror jag har kvar mastfoten nånstans,

  • sundheden

    Medlem
    16 september, 2016 vid 17:00

    Mer nostalgi.
    Jag snubblade över den här sidan nyss…

    Någon har scannat in och lagt upp en jäkla massa broschyrer från ’80-’90-talet.
    Hittar ni någon av era gamla brädor här?

    https://hitthewave.wordpress.com/tag/fanatic-ultra-cat-rat-boa-mosquito/

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • john1

    Medlem
    16 september, 2016 vid 17:15

    Det var bättre för när det var sämre.
    JJ

  • jesse

    Medlem
    16 september, 2016 vid 22:26

    Ojoj vilken feelgood-tråd!
    Minns att jag på båtmässan -89 (var då nyss fyllda 15) trånade efter en Bic AstroRock men fick nöja mig med en Tiga Powerjibe från -87 + två segel Energy Speed med Roto Cup master med flextop och en Nautix variobom! Köpte av BUNK-surf som senare blev Top-12. Delade prylarna med min två år äldre bror och jag minns att första natten sov vi på varsin sida av brädan nere i gillestugan och pratade om vi skulle vara lika ‘stokade’ på vindsurf när vi var typ 30!!??
    Är nu 42 och tycker faktiskt att vsurf bara blir roligare för varje år och vet att jag kommer att hålla på så länge kroppen håller! 🙂

  • ubaten

    Medlem
    18 september, 2016 vid 09:11

    För de som gillar nostalgi kan jag rekommendera ett besök i erstaviken där finns nog allt från 70-2000 talet att hyra 🙂

  • alltidxx

    Medlem
    22 september, 2016 vid 14:30

    @sailortrash 740306 wrote:

    allt annat lika.. – brädorna var snyggare förr!!

    Vissa var faktiskt det. Därför ska jag filma när jag kör min röd-lila Bic Electric Rock framöver när det blåser bra. Hittade bara en film på Youtube med -89 brädan som är tråkigt vit och -91an var inte lika hård (samma år och design som Adagio). Så det torde finnas efterfrågan på film på -90an tycker jag 😀
    Tyvärr använde jag nåt surfvax på den så färgen blev mattare.

    @Sundheden 741311 wrote:

    Mer nostalgi.
    Jag snubblade över den här sidan nyss…

    Någon har scannat in och lagt upp en jäkla massa broschyrer från ’80-’90-talet.
    Hittar ni någon av era gamla brädor här?

    https://hitthewave.wordpress.com/tag/fanatic-ultra-cat-rat-boa-mosquito/

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

    Wow! Vilken guldlänk! PRECIS den annonsen för Bic Astro Rock satt jag och stirrrade på massor fast på Electric Rock som jag sen köpte komplett med 5,7 av det röda seglet i mitten av de tre olika sorterna. Det finns ett gammalt foto på den riggen när jag seglar hemma hos pappa. Jag hade också massa surftidningar, som innehöll mycket av det som fanns i länken och jag vet vilken låda de låg i men sen dess har pappa rensat och nog kastat alla :´(
    Jag har letat frenetiskt efter tidningarna på vinden också men utan framgång.

    Ser inte den här jäkligt snabb ut ändå?

  • sailortrash

    Medlem
    22 september, 2016 vid 17:41

    Jag har seglat en del på en CLS vågis, som funkar i hård vind. Fantastisk tail, långt ifrån dagens. Men den kräver vind..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömbädan på blocket

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.