Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dunkerbecks center gran canaria, stängt?

  • Dunkerbecks center gran canaria, stängt?

    Publicerad av gustav1980 på 9 september, 2012 vid 08:08

    Det blir en familjeresa i december och det kommer säkert att finnas tid för surf. Kollade in dunkerbecks sida (där jag hyrt tidigare) men den ser inte ut att vara uppdaterat på några år. Någon som vet om dom klappat igen?

    gustav1980 svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • calle

    Medlem
    9 september, 2012 vid 11:27

    Hej!
    Om du menar det center som låg mellan Bahia Feliz och San Agustine så finns inte det längre, tror till och med att det är vindsurfingförbud på den stranden (Playa de Aguila).
    Uthyrningen på Bahia Feliz såg riktigt trist ut.
    Bästa ställena att hyra på är nog i Pozo.
    / Calle S

  • gustav1980

    Medlem
    9 september, 2012 vid 12:46

    Ja, det var det stället jag syftade på. Håller med om att bahia är sådär..går det att få plattvatten/chop i pozo eller är det bara vågor som gäller?

  • calle

    Medlem
    9 september, 2012 vid 14:06

    Har aldrig varit i Pozo i Dec, så jag vet inte riktigt hur förhållandena är då.
    Någon annan vet säkert 🙂

    / Calle S

  • jibbe

    Medlem
    9 september, 2012 vid 21:24

    Var i december ifjol, hade tur med vindarna och surfade hela veckan jag var där. Hyrde rum, bil och tog surflektioner av cutre i Pozo. De har ett plattvattenställe bara nån km från Pozo där de håller lektionerna, Arinaga (grymt billigt). Finns en svensk, Jonas, på stället brevid cutre, de heter Pozo winds, trevlig och tror han oxå kan fixa bil och boende. Dock är Pozo inget familjeställe enligt min mening. Bättre bo tex i bahia feliz och ha bil och köra till Pozo el Arinaga

  • jocla

    Medlem
    9 september, 2012 vid 21:26

    Jag var där förra året och då fanns det i alla fall kvar, dock är det bara namnet Dunkerbeck som lever kvar. Jag kontaktade dem då och fick via mail höra från dunkerbecks syster som var åter i danmark att det är lokala förmågor som driver stället vidare. (Hon skötte fortfarande websidan på avstånd). Dock var de lokala förmågorna mer intresserade av siesta än att hyra ut prylar till turister så det kan nog ha kursat nu.

    Jag hyrde då på bahia istället (hade tänkt att undvika det) men är man där med familjen kan jag inte ha alltför långt avstånd när man bara kan komma ifrån någon timme eller två. De kör även turer på 3-4 timmar till arinaga om vinden är bättre där (strand nära pozo men med plattare vatten). Tyckte det var klart bättre nu än förra gången jag var där, den ibland buttre chefen Claus har släppt mycket av den dagliga skötseln till en annan kille som är bra.

  • gustav1980

    Medlem
    10 september, 2012 vid 20:28
    jocla;697947 wrote:
    , den ibland buttre chefen Claus har släppt mycket av den dagliga skötseln till en annan kille som är bra.

    Gjorde en sökning och den där Claus måste, utan konkurens, ha surfvärldens sämsta rykte 🙂

  • alken

    Medlem
    12 september, 2012 vid 12:56

    Claus, är det han med det långa bloda håret? Isf fick jag mig en rejäl utskällning förra året…

  • teamrider

    Medlem
    12 september, 2012 vid 18:45

    Mitt råd är att ta en charter med Fritidsresor till Bahia Feliz, kontakta Jonas på Pozo Winds (pozowinds.com) så hjälper han till med hyrbil, eventuell pickup på flyplatsen om du väljer att ta med egna prylar annars har han Fanatic, Quatro och Simmer till uthyrning.

    Givetvis kan man välja andra chartermål än Bahia Feliz men Bahia ligger närmast Pozo av alla charterorter.

  • gustav1980

    Medlem
    14 september, 2012 vid 21:16

    Tack för tipsen! Och ja, det låter som att vi pratar om samma man…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dunkerbecks center gran canaria, stängt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.