Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DVD omslag "Stretch Control"

  • DVD omslag "Stretch Control"

    Publicerad av steos på 15 april, 2008 vid 06:49

    Efter att tillsammans med grabben för 111 ggn tittat på “Björnen i det stora blå huset” samtidigt som frukost intagits började jag bli lite uttråkad. Vissa delar av föräldrarledigheten är lite väl sega.

    Det känns även som jag läst samtliga inlägg på Steffo åtminstone två ggr. Började därför smått desperat söka efter någonting utöver ovan att vila blicken på då jag plötsligt fick syn på omslaget till DVD:n “Stretch Control” från Simmer.

    Även lillkillen fick syn på bilden och konstaterade snabbt att det var “Pappa”. Klart man blir stålt…sanningen kommer han få samtidigt som jag droppar det där om Tomten och påskharen.

    Tillbaka till DVD omslaget…Upptäckte där någonting som fick fantasin att sätta fart.

    • Killen på bilden ser för det första ut att ha världens största stortå, eller är mina bara ovanligt små?!?!
    • Vid en närmare syning av tårna visar det säg även att den främre foten enbart har 4 av dessa.

    Nu till frågorna.

    1. Vem är surfaren?
    2. Stämmer bilden, har han enbart fyra tår eller har han blivit utsatt för ett Photoshop spratt av någon avundsjuk bildredigerare?
    3. Är det en fördel av att inte behöva släpa runt på två fulla femmor nere vid foten?
    4. Om jag ska fimpa en av mina egna, vilken är då bäst att avvara.
    5. Behöver även veta vilken skärbräda som är bäst för styckningen, den jag använder för kyckling eller den för nöt/fläsk?

    /uttråkad

    svennebanan svarade 15 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • frippe75

    Medlem
    15 april, 2008 vid 07:05

    @steos 458516 wrote:

    Efter att tillsammans med grabben för 111 ggn tittat på “Björnen i det stora blå huset” samtidigt som frukost intagits började jag bli lite uttråkad. Vissa delar av föräldrarledigheten är lite väl sega.

    Det känns även som jag läst samtliga inlägg på Steffo åtminstone två ggr. Började därför smått desperat söka efter någonting utöver ovan att vila blicken på då jag plötsligt fick syn på omslaget till DVD:n “Stretch Control” från Simmer.

    Även lillkillen fick syn på bilden och konstaterade snabbt att det var “Pappa”. Klart man blir stålt…sanningen kommer han få samtidigt som jag droppar det där om Tomten och påskharen.

    Tillbaka till DVD omslaget…Upptäckte där någonting som fick fantasin att sätta fart.

    • Killen på bilden ser för det första ut att ha världens största stortå, eller är mina bara ovanligt små?!?!
    • Vid en närmare syning av tårna visar det säg även att den främre foten enbart har 4 av dessa.

    Nu till frågorna.

    1. Vem är surfaren?
    2. Stämmer bilden, har han enbart fyra tår eller har han blivit utsatt för ett Photoshop spratt av någon avundsjuk bildredigerare?
    3. Är det en fördel av att inte behöva släpa runt på två fulla femmor nere vid foten?
    4. Om jag ska fimpa en av mina egna, vilken är då bäst att avvara.
    5. Behöver även veta vilken skärbräda som är bäst för styckningen, den jag använder för kyckling eller den för nöt/fläsk?

    /uttråkad

    När skapar en sådan här tråd får man åtminstånde bemöda sig addera en länk till bilden….. 🙂

  • steos

    Medlem
    15 april, 2008 vid 07:13

    självklart… här kommer länken.

    http://www.simmerstyle.eu/wallpaper/wallpaper_jason_1024x768.jpg

    och då fick jag även svaret på första frågan.. 🙂

  • htn

    Medlem
    15 april, 2008 vid 07:25

    Ser ju lite kul ut…
    …men troligen finns det en lilltå som är skymd av vänster stropp…
    /Henrik T.

  • hanko

    Medlem
    15 april, 2008 vid 07:33

    Åtminstone 5 tår på höger…..håller med om gigantisk stortå..hehe!

  • dr-masse

    Medlem
    15 april, 2008 vid 08:53

    Det där är väl Keith Teboul?

    Äntligen fick jag bekräftat det jag alltid har vetat. Jag har för små stortår för att kunna bli en riktigt vass vågseglare.

    Tå På!

  • Knatte

    Gäst
    15 april, 2008 vid 10:49

    @dr Masse 458544 wrote:

    Det där är väl Keith Teboul?

    Äntligen fick jag bekräftat det jag alltid har vetat. Jag har för små stortår för att kunna bli en riktigt vass vågseglare.

    Tå På!

    Bilden är ju döpt till Jason Diffini både i bild och rubrik. Det borde ju kunna vara en ledtråd 😉

  • rosen

    Medlem
    15 april, 2008 vid 10:57

    Skulle gissa på att han liksom jag kan “vrida ut/bak” lilltån riktigt mkt. Stortån ser onekligen stor ut, men min brukar oxå bli lite större när man tjongat in den i fotstroppens sida några gånger.

    Jag tror inte du behöver klippa av hela tån, däremot klippa upp “simhuden” mellan lilltån och den näst på tur kanske kan hjälpa dig. Rekommenderar sekatören till det.

  • Oregistrerad

    Gäst
    16 april, 2008 vid 05:29

    Verkar kunna bli en seriös Hang Nine!

    J.S.

  • algen

    Medlem
    16 april, 2008 vid 07:13

    Verkligen stor stortå! Skuggfenomen? Vänster fot ser ju onekligen ut att ha fyra tår, om det finns en femte gömd någonstans kan det inte vara en behaglig position som denna har. Känns lite Hobbit varning över det hela… Vill även lägga in en fundering om höger ringfingers storlek, ganska stor, eller? Kanske har han surfat i någon afrikansk sötvattensjö för att sen drabbats av elefantiasis 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    16 april, 2008 vid 07:22

    Fan jag missade det här inlägget igårmorse. Tack för garvet steos. En allmänt pisstråkig onsdagsjobbmorgon med allt vad det innebär av currystinkande tunnelbanevagnar och trängsel blev betydligt gladare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DVD omslag "Stretch Control"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.