Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En hyllning till en god gammal shaper vän!

  • En hyllning till en god gammal shaper vän!

    Publicerad av jesper-b på 13 september, 2012 vid 09:14

    Tja, gammal lär han väl aldrig bli (i sinnet), men god vän sedan ett bra tag är han och tillika shaper. Som shaper kan man ha olika verktyg, olika teorier och vara väldigt olika som person. Men entusiasmen kan man knappast klara sig utan. Trailern (nedan) handlar inte om Ola H, eller om hans matematiska förhållningssätt till form, men väl om en entusiastisk shaper – kanske trots allt inte så olik Ola ändå? Kanske Ola om 10, 15 år?

    Leve Ola H, leve entusiasmen, och leve den självständigt tänkande shapern!

    [ame=”http://vimeo.com/48631493″]The Shaper on Vimeo[/ame]

    /JB

    rabbit svarade 11 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • tsss

    Medlem
    13 september, 2012 vid 10:45

    Tack jesper B.

    Det var en höjdare! Härligt bortslösade 5 minuter av mitt liv! Filmkonsten lever även sen Ingmar B kilat vidare!

  • tsurf

    Medlem
    13 september, 2012 vid 10:52

    Hahahaa. Vilken härlig kille. Världen skulle behöva fler som honom.

  • jofogel

    Medlem
    13 september, 2012 vid 11:24

    Var beställer man en sån där Wave Fucker? Den skulle man allt vilja lägga vantarna på. Den där rödgula brädan var väldigt lik en bräda jag lånade av värdfamiljen under en språkresa till Bude, Cornwall 1990. Finns dokumenterad i EF-katalogen året efter. Är The Shaper möjligen inspelat där nånstans?

  • oaxen

    Medlem
    13 september, 2012 vid 12:48

    Frickin’ hilarious!

  • rabbit

    Medlem
    13 september, 2012 vid 14:48

    Världen behöver fler sådana snubbar.
    Så, vilken svensk shaper är mest kosmisk? Vem liknar snubben i videon mest?(filosofiskt, inte fysiskt), Vem förtjänar mina surt förvärvade euros?

    Någon gång i tidigt 80tal var det en artikel om Pan-Am Cup (eller liknande) i Åka Skidor/Surfsport och det berättades om hur alla satt på stranden och väntade på vind i fyra dagar.
    Alla utom Mike Waltze som var på north-shore och shreddade istället. Tydligen kom han förbi och kollade om det blev nåt tävlat runt dag 5 bara för att åka tillbaka till north-shore och fortsätta segla vågor medan alla de andra sponsrade/väl-dresserade slavarna satt och väntade på vind…
    Jag vet inte riktigt varför jag återberättar det här men jag tror att den videon fick mig att komma ihåg det hela.
    Och att Mike Waltze var(är?) en hjälte.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En hyllning till en god gammal shaper vän!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.