Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Enkelt att öka kvaliteten på filmsnuttar

  • surfen

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 13:43

    Här finns det mycket kanske något som passar! http://www.serials.ws

  • ola_p

    Medlem
    12 januari, 2005 vid 11:28

    Personligen kör jag mac…. Och då finns alla program och saker mn kan tänkas behöva på andra ställen… SerialBox, KCNcrew pack, MSJ, mTKA medmera…

    Saknar dock lite sorensen prylar.. Någon som råkar sitta på Squeeze 4 så skicka mig ett PM…

  • luuddee

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 18:58

    Svar till:


    ni verkar ju redet kunniga här så ge mig tips på vilken kamera jag ska ha. ca 15000-20000. har funderat på XM2 eller en begagnad XL1.

    [/ QUOTE ]

    fan e du brat eller?

  • mag

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 07:54

    Och det sa du som bor i Vellinge!!! shocked.gif
    Gäller mottot i den renrasiga kommunen “Här är friheten större” (ja! det är faktiskt mottot som står på vägskyltar in i kommunen) för alla vita eller bara Skåningar?

    Ta inte illa upp men jag kunde bara inte hålla mig.
    /Magnus

  • dirk_diggler

    Medlem
    14 januari, 2005 vid 15:16

    ja, va fan man måste ju lägga pengarna på nått ju. man kan ju inte gå runt o ha en massa pengar hela tiden..nån måtta får de ju va.

  • styret

    Medlem
    18 januari, 2005 vid 21:11

    Svar till:


    “Här är friheten större” (ja! det är faktiskt mottot som står på vägskyltar in i kommunen)

    [/ QUOTE ]

    måste bara dela med mej av skyltarna vid infarterna till karlshamn “välkommen till Karlshamn. Kör försiktigt, du är älskad.” jag håller fan på att köra av vägen varje gång jag ser dom.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 januari, 2005 vid 08:28

    Svar till:


    Bl.a. så ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR jag head-camfilmen med film av Mike Oldfield, synd bara på de stora avkodningsrutorna. I detta fall tar jag det dock gärna och njuter en runda till! smile.gif

    Tack alla ni som gör småbarnsåren så trivsam genom att jag kan drömma surfing även om det inte riktigt ges faktisk möjlighet i önskvärd utsträckning.

    mvh Jörgen

    [/ QUOTE ]

    Ah… kan det vara min film du pratar om? Kul isåfall smirk.gif, Vilken av dom?
    Har ju av en slump Mike Oldefild i båda rullarna…..

    I den första headcam filmen “HLP My dream” är det stora rutor troligtvis på grund av den dåliga upplösningen (320*240 tror jag) vi hade dålig kläm på redigering när den gjordes samt att prylarna var inte så snabba då, har för mig att vi hade det vassaste då (450Mhz & något OK Videokort, Adobe osv.), Slängde upp filmen på FTPn för något årsen…..

    Den andra filmen “HLP Join the freeride” plockade jag ihop förra året med material som var inspelat 99, det efter att ha fått så stor possetiv respons på den första filmen.
    Den är har bättre upplösning, på FTPn har jag för mig att filen är på 94 Mb, filen som ligger på Thomas hemsida är dock bara på 9Mb vilket ger STOR skillnad
    Båda filmerna var egentigen ett test på utrustningen inför kommande bravader som aldrig blev av……tills nu!
    Siktar på en fet Comback 2005 wink.gif

    Lustigt att du nämner det, det är just under “småbarnsåren” som jag suttit och gjort denna film, jag för står dig precis, inte lätt att få tiden att räcka till längre, i mitt fall har jag prioriterat bort allt…och då menar jag ALLT annat än barnen & Surf…….

    Jag tycker det är bra att du belyser problemet med Video till Data, jag tycker precis som du att många filmer inte håller måttet när det gäller kvalitén, förmodligen beror det på att det råder stor osäkerhet hur man bäst ska gå till väga….
    Grundläggande bör dock vara att alla ENKELT ska kunna se filmerna utan att ladda ner massa prylar…..

    Vad som gäller….. Inte den blekaste!?!

    Hoppas det blir någon vettig standard på fil & spelare så att alla enkelt kan ta del framöver.

    //Glenn

  • drakglenn

    Medlem
    19 januari, 2005 vid 08:32

    ooooodär loggade jag in tongue.gif

    //Glenn

  • farbror_j

    Medlem
    20 januari, 2005 vid 11:30

    Svar till:


    Quicktime är överlägset tycker jag.
    QT spelaren kan spara ner de flesta codecs och är inte lika ostabilt som vissa andra.

    QT spelaren har överlägsen styrning av jogga fram och tillbaka och manuvrering av filmen. Självklart även helskärm.
    QT-Pro har de flesta komprimeringsversion på marknaden, och enkla
    default versioner för web-film.

    [/ QUOTE ]

    Har just testat OT-PRO och är imponerad över att ett så litet pytteprogram kan vara så lättarbetat och få till så bra resultat. Har också några andra program, men där tarvlar de ofta runt 500mb av hd och hänger sig betydligt lättare.

    Än har jag dock bara jobbat med filmer jag hittat i datorn, får se hur det blir då videokameran kopplas in crazy.gif

    Hoppas nu bara att detta inte är starten på den ack så vanliga “jag diggar bara mac-prylar” då det i sådana fall kommer bli dyrt…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Enkelt att öka kvaliteten på filmsnuttar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.