Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfaren paddlare avled i Vänern

  • mr_johan

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 18:47

    @The_Novice 371282 wrote:

    Det är väl ungefär som när man surfar, klär man sig för varmt så är det ju bara att hoppa i och kyla av sig 😉

    Han som överlevde hade tydligen haft “överlevnads dräkt”, kan väl ha varit en torrdräkt kanske…

    Överlevnadsdräkt är en specielldräkt som fiskare och båt-folk brukar använda. Det är en relativt vattentät overall som flyter och håller en varm. Den har tätningar i armar och ben vet jag, är inte säker på nacken men varmt och skönt är det iaf.

  • the_novice

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 19:15

    Jag syftade mest på att reporten förmodligen hade noll och att paddlare nog vill ha något mer rörligt på sig?

  • Knatte

    Gäst
    28 mars, 2007 vid 19:51

    Så här var jag klädd när jag paddlade i lördags. Bara ett underställ + tunn tröja under detta. Men då vart det jävligt kallt när jag provdoppade mig i vattnet.
    Men för varmt egentligen för att paddla. Det var överhettningsvarning och mätaren snuddade på rött:laugh:

    paddeldrakt.jpg

  • Knatte

    Gäst
    28 mars, 2007 vid 19:52

    @The_Novice 371669 wrote:

    Ja det stämmer, veckopendlar sedan 1 jan, man vågar ju inte släppa Gbg helt.
    Karlstad verkar annars grymt sjöbrissäkert, perfekt för formula…

    Har du bytt jobb och flyttat upp till Karlstad eller har du jobb på båda ställerna ?? *nyfiken*

  • the_novice

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 20:03

    @Knatte 373129 wrote:

    Har du bytt jobb och flyttat upp till Karlstad eller har du jobb på båda ställerna ?? *nyfiken*

    Jobbar i Karlstad men har kvar samarbete med chalmers och är där en dag i veckan, dvs helst måndag eller fredag…

    Har du slutspelsskägg!!? 😮

  • Knatte

    Gäst
    29 mars, 2007 vid 05:43

    @The_Novice 373131 wrote:

    Jobbar i Karlstad men har kvar samarbete med chalmers och är där en dag i veckan, dvs helst måndag eller fredag…

    Har du slutspelsskägg!!? 😮

    Nä, jag har börjat odla speeeeedskägg inför sommarens fartäventyr 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfaren paddlare avled i Vänern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.