Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenhet avPro Limit Session bag ?

  • fastforward

    Medlem
    16 april, 2007 vid 14:36

    @Ola H. 376718 wrote:

    Då är vi liksom tillbaka till att en fullpackad bag är väldigt tung och svårhanterlig, men packar man den lite lätt så är det giveetvis en möjlighet.

    Man kan ju iofs lägga in bagen i bilen och sedan stoppa in prylarna efteråt. Man vill ju ändå inte ha blöta segel inne i bagen mellan gångerna…

  • pajas

    Medlem
    16 april, 2007 vid 16:59

    jag ska provlasta min nya bil i veckan och se vad som får plats och vad som inte får plats….. men denn är absolut mindre surfvänlig än i min peugeot 307 SW som jag hade innan

  • Oregistrerade

    Gäst
    16 april, 2007 vid 17:09

    @fastforward 376722 wrote:

    Man kan ju iofs lägga in bagen i bilen och sedan stoppa in prylarna efteråt. Man vill ju ändå inte ha blöta segel inne i bagen mellan gångerna…

    Är du tillochmed rädd för att ha blöta saker i bagen? vad gör du med seglerna mellan gångerna? känner mig väldigt lat och slarvig när du skriver så

  • fastforward

    Medlem
    16 april, 2007 vid 20:10

    @Oregistrerade 376795 wrote:

    Är du tillochmed rädd för att ha blöta saker i bagen? vad gör du med seglerna mellan gångerna? känner mig väldigt lat och slarvig när du skriver så

    Hahaha, shit va duktig jag kände mig nu, yessss 😀

    Antagligen beror det här på att du typ bor i en av containrarna i Klagshamn och surfar varje dag medans jag bor i blåshålet (NOT!) sthlm och ofta har lång tid mellan surfen. Ett av mina segelfodral började mögla lite smått förra sommaren när jag hade det blött i sessionbagen så nu försöker jag torka allt så fort som möjligt…

  • canoya

    Medlem
    17 april, 2007 vid 06:44

    När jag packar i bilen brukar jag skicka in segelbagen med 5 segel. Det är ungefär max vad som är hanterbart. Sedan stoppar jag masterna i bagen så att de inte ska ramla omkring i bilen. Bommarna får ligga löst och brädorna i sina bagar. Förlängare och fenor i en väska, sen har jag två plastlådor med verktyg, mastfötter och diverse reservdelar och tampar som är bra att ha. Sen brukar det vara rätt fullt.

    Som du säger fastforward, så är det lite tråkigt att lägga i blöta segel i bagen ihop med de torra, men hellre blöta segel än blöt bil. De segel jag använt brukar jag rulla ut på altanen för att torka efter varje gång om de inte hann torka medan jag bytte om och packade ihop direkt efter surfet.

    /Håkan

  • ola_p

    Medlem
    17 april, 2007 vid 18:57

    @fastforward 376853 wrote:

    Antagligen beror det här på att du typ bor i en av containrarna i Klagshamn och surfar varje dag medans jag bor i blåshålet (NOT!) sthlm och ofta har lång tid mellan surfen. Ett av mina segelfodral började mögla lite smått förra sommaren när jag hade det blött i sessionbagen så nu försöker jag torka allt så fort som möjligt…

    Saltvatten = inget mögel… Har man seglat i sötvatten kan det vara på sin plats att se till att det blir torrt…

  • Oregistrerade

    Gäst
    18 april, 2007 vid 06:44

    Har en Neil Pryde Streamline. Tycker inte det är något problem att få upp den på taket. 4 segel 3 master får jag i.
    Har sett att det finns takboxar som är längre än standard 220-230. Googla på PLB Proffs. Sen har vi förstås quiverrack som man sett i utländska surftidningar men aldrig i verkligheten. Nån som har en?

    /Pelle

  • fastforward

    Medlem
    18 april, 2007 vid 07:09

    @Ola_P 377060 wrote:

    Saltvatten = inget mögel… Har man seglat i sötvatten kan det vara på sin plats att se till att det blir torrt…

    Ja men det var faaaan va du ska skjuta ner en då! 😉
    Inte nog med att ni bor på rättkusten med vind varje dag, ni slipper möggel också! AAAARRRRGH!!! 😛

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenhet avPro Limit Session bag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.