Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter Fantatic Ray/Falcon

  • Erfarenheter Fantatic Ray/Falcon

    Publicerad av gustav1980 på 29 juni, 2016 vid 07:32

    Snart dags att byta ut den nuvarande 120 brädan mot en ny.
    Fick möjlighet att testa Ray 120 en mycket kort stund, och det är något sådant jag söker, men det som gjorde mig konfunderad var den ganska kraftiga försänkningen av däcket i mitten av brädan.

    När man seglar i stropparna är det ju ingen sak, men i jibben eller när man ska pumpa igång grejerna kändes det skumt att inte ha foten/fötterna på ett plant underlag.

    Vänjer man sig? Eller bör jag som freeraceåker som ännu inte nått 30 knop välja en mer traditionell design….?

    gustav1980 svarade 7 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mexi_

    Medlem
    29 juni, 2016 vid 08:53

    Köpte en Falcon 132 i våras och har kört tre gånger med den med 7.8 segel.
    Tycker att den är helt grym, både i chop och plattvatten. Så himla snabb och livlig, bara min teknik som begränsar farten…

    Upplever inga som helst problem med nedsänkningen i mitten. Tvingar mig att ha framfoten med rakt i brädans riktning vilket bara är bra för att få kraften åt rätt håll….:)
    Seglet stänger till så himla nice mot brädan dessutom!
    //Fredrik

  • henryk

    Medlem
    2 juli, 2016 vid 05:54

    Håller med där – supersköna och lättseglade brädor, har kört min 132a i 3 säsonger nu och aldrig tänkt på att man står konstigt pga försänkningen… (gäller 112 och 102 också 🙂

  • gustav1980

    Medlem
    4 juli, 2016 vid 08:28

    Ah – tack grabbar- det var sådana svar som jag hoppades på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter Fantatic Ray/Falcon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.