Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Falkenbergarnas surfskylt, en förebild!

  • Falkenbergarnas surfskylt, en förebild!

    Publicerad av surfmc på 19 juli, 2010 vid 20:58

    I Varberg heter i det “Surfa inte när någon badar”, Falkenbergarna har fått till en riktigt nice skylt.

    VSK kanske kan ta med den som förslag till kommande diskussioner med kommunen. 🙂

    blackadder svarade 13 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • oskarryden

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 21:02

    Så jäääädra bra! 🙂

  • lelleee

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 22:22

    Fan att man inte bor i falkenberg

  • kenjie

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 22:57

    Klockrent!! 🙂

  • markus-wetterberg

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 04:28

    det kommer mera… 😀

  • alesand

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 06:40

    Kul att skylten har blivit uppmärksammade – för vi är stolta över den!

    Som ordförande i Falkenbergs Surfklubb har jag haft mycket kontakt med Kommunen och Turistbyrån, all kontakt har varit positiv och jag är stolt över att ha intresserade och engagerade politiker/tjänstemän i staden! Bland annat har vi nu alltså fått delat av en 200m strandremsa, och markerat som surfzon – hit kommer vi framförallt när det är crowded på stranden, med solare, badare och dylikt folk, så vi inte orsakar onödiga konflikter.

    Sägas bör, att vi måste hålla säkerhetsavstånd till badare och inte tro att vi äger vattnet!!
    – I förra veckan hade vi en händelse, där en äldre man (aka Gubben) “skulle sätta stopp för det här”, på grund av att surfare körde för nära badare. I våra ögon har vi kontroll, men personer i vattnet kan känna sig rädda.

    Mycket viktigt att vi tänker på detta, så att vi kan fortsätta ha en bra dialog och relation med falkenbergarna! Håll därför gärna 50m avstånd till icke surfare …

  • windyboy

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 11:25

    respect homeboyz…

  • brushanen

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 11:30

    Gott jobbat Per o co.
    Skicka gärna orginalet till mig på info@kiteclub.se
    så skall jag höra med Gbg-Kba-kommun.

  • blackadder

    Medlem
    20 juli, 2010 vid 19:05

    Jättebra skylt. Det är viss skillnad på Falkenberg och Varberg dock. Alla som bor på västkusten norr om Varberg åker hit för att surfa. Vi har två surfshopar här och stor kursverksamhet och jag vågar påstå att belastningen på Varbergs stränder vida överstiger den i Falkenberg.

  • lelleee

    Medlem
    21 juli, 2010 vid 04:20

    Så vi behöver ingen surfzone då menar du? Man kanske skulle försöka få upp sådana skyltar i kohagen innan alla badare och dom som bor där klagar igen.

  • dunderklumpen

    Medlem
    21 juli, 2010 vid 05:08
    Blackadder;621662 wrote:
    Jättebra skylt. Det är viss skillnad på Falkenberg och Varberg dock. Alla som bor på västkusten norr om Varberg åker hit för att surfa. Vi har två surfshopar här och stor kursverksamhet och jag vågar påstå att belastningen på Varbergs stränder vida överstiger den i Falkenberg.

    Då är det ju ännu större anledning till att låta surfare få “egen” plats, kommunen måste ju tjäna på det eller hur?

  • blackadder

    Medlem
    21 juli, 2010 vid 16:08

    Kommunen vill bara bli av med problemet. Alltså det går inte att dela upp Apelviken, det är för litet. När det gäller kohagen är det lugnt eftersom kommunen inte har nåt att säga till om där. Det är ingen badstrand och upp till var och en att utöva friluftsliv bäst fan dom vill. Däremot kan det vara bra att hålla sig väl med markägaren på Södra Näs, men det löser man ju knappast med att sätta upp en skylt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Falkenbergarnas surfskylt, en förebild!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.