Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenboxar… Skillnaden??

  • bicless

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 22:00
    Roding;560981 wrote:
    Min Bic Core från 2008 hade Deep Tuttlebox..

    Japp, precis vad jag menar. Alla Bicar jag sett från 2008 och framåt har tuttle eller annan box, inte trimbox. Bra för dig då tuttle är vanligare än trimbox så du har lättare hitta fenor.

  • rasmus_w

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 09:59

    Techno och techno E hade trim har jag för mig, Techno 2 (iaf 148-litaren) hade deep tuttle och eftersom core är gamla T2 så gissar jag att även de har tuttle eller deep tuttle.

  • poppo

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 13:13
    poppo;558484 wrote:
    hade även vart kul med en update om vilka olika typer av mindre boxar det nu används för trifins/thrusters/quads?

    quotar mig själv eftersom ingen nappat…

    starboard quads har minituttle och fcs va?
    finns det fler boxar som används för småfenor?

  • johan-b

    Medlem
    26 juli, 2009 vid 20:20
    Bicless;560900 wrote:
    Vi drar av 40% på priset på en Lessacher Chamäleaon om den har trimbox. Med tanke på att ingen brädtillverkare mig veterligt numera har trimbox så är det läge minska lagren på dem. Kan postas i kuvert. Bic körde trimbox fram till 2007 men inte 2008 tror jag?

    Låter mycket intressant då jag saknar weedfena i uppsättningen och råkar ha trimbox. Är det någon skillnad i storlek på denna typ av fena jämfört med konventionella fenor. Såg i recensionen för denna fena att någon kört 9.0 m2 med en 32, det är vad jag brukar ha till 6.5…

  • bicless

    Medlem
    27 juli, 2009 vid 17:11

    32cm till 9,0 låter lite väl i underkant men kan funka. Normalt kan en weed vara upp till 30% kortare än en rak då de har mer yta.
    Generellt tycker jag weed ger bra toppfart och perfekt för grunda platser. Ofta har de dock lite sämmre höjdtagning och lite senare planing.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenboxar… Skillnaden??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.