Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenplacering?

  • Fenplacering?

    Publicerad av micke_g på 7 september, 2015 vid 20:40

    Halloj.
    Jo jag har ju kört min 120l bräda nu några säsonger och tyckte att jag skulle prova en mindre planka för att nosa på vågsegling. Införskaffat en Exocet wave 95l och jag har haft den igång ett par gånger när det blåst tillräckligt. Det jag är lite fundersam över är att fenan (US-box) har ett ganska långt spår så man kan välja var man vill ha den (lite som med mastfoten). Antar att placeringen påverkar en hel del. Vad är rekommendationen för vågrookie?

    Hils

    /Micke

    raggarn svarade 8 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kris

    Medlem
    8 september, 2015 vid 07:35

    Börja med att sätta den under bakstroppen (fenans framkant rakt under stroppen). Vill du sen ha en mer lättsvängd och ‘lös’ bräda så flyttar du fram den. Vill du ha mer kontroll, fart och bättre höjdtagning flyttar du bak den. Testa dig fram, det är mycket som kan påverka (fentyp, förhållanden, förmåga).

    Är ingen fena (:smile:) på vågor själv, och brukar alltför sällan skruva om, men brukar flytta bak fenan då jag börjar bli överriggad. Annars ganska långt fram.

  • micke_g

    Medlem
    8 september, 2015 vid 21:22

    Ok, tack för tips. Bra med en utgångsposition – under bakstroppen. Blir till att testa snarast.

  • raggarn

    Medlem
    9 september, 2015 vid 07:35

    här finns det lite tips kanske….?? sid 3 å 4……
    http://jp-australia.com/2013/wp-content/uploads/2012/07/JP_User_Manual_English.pdf

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fenplacering?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.