Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: kite, surf och wake i USA

  • mjersen

    Medlem
    27 juni, 2014 vid 18:42

    yeey! nice Lewold, alltid imponerande!

  • vogon-jeltz

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 11:45

    Det ser ut som man ska spara sina pappadagar 🙂

  • mag

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 16:56

    Ahhh nice!

  • lima-ko

    Medlem
    28 juni, 2014 vid 19:17

    Ja, det där var riktigt jäkla najs, varierat och kul!

  • mjersen

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 18:31

    en av lewolds första filmer, fortfarande en av de goaste jag sett.
    https://www.facebook.com/photo.php?v=143122180380&set=vb.893875380&type=3

  • pelle-surf

    Medlem
    30 juni, 2014 vid 23:47

    Imponerande. Fattar bara inte hur dom kan vara så duktiga. Dom som har hållit igång längst i Sverige verkar ha börjat runt år 2000 och det är ju ändå inte så länge sedan. Utrustningen då var väl inte helt genomtänkt heller, vilket knappast underlättat inlärningen. Det är väl bra förutsättningar med plattvatten och vind nere på sydkusten, men ändå. Själv harvar man på och försöker köra vid minsta vindpust men utvecklingen går trögt. Kul att kolla på dom som verkligen kan iaf.

  • lima-ko

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 06:43

    Det är väl i grund och botten som med mycket annat Pelle, träning ger färdighet ;).

    Självklart var utrustningen inte lika säker och användarvänlig som den är nu men jag skulle vilja påstå att prestandan delvis fanns där redan då. Kanske inte 2000 men bra C-kites från ca 2004 och framåt presterar ju fortfarande relativt bra urkrokat. Dock hör ett rejält tungt bomtryck och mer eller mindre avsaknad av säkerhetssystem till vanligheterna snarare än undantagen på sådana kites, på den fronten har det hänt mycket.

    Vad är det du harvar med/tränar på för tillfället, vi kanske kan ge något tips om du så önskar?

  • pelle-surf

    Medlem
    2 juli, 2014 vid 12:47

    Det är lite just det som jag menar, att träning ger färdighet. Ser att filmen som jag syftar på är ifrån 2008 vilket gör det ännu mer imponerande eftersom det inte är många år dom kan ha tränat då och ändå är så duktiga.
    Utveckling och framsteg hänger nog ihop med att våga utmana sig själv genom att testa nya nya trick och “våga mer” vilket är lättare när man är yngre. Jag själv “harvar” mest med dom vanligaste tricken och har börjat ganska mycket med att loopa vid vändningar, hopp. Ska försöka
    börja öva lite på ur-krokat oxå. Tack för att du erbjuder lite tips, men jag ställer säkert lite frågor i ny tråd när frågorna dyker upp. Det är nog mest min egen “feghet”/försiktighet som hämmar utveckligen, men som jag skrev, det är kul att se duktiga åkare och dom små framsteg som man själv gör känns så klart riktigt gött 🙂

  • lima-ko

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 08:18

    Visst är det så, att krascha rejält gör ondare och ondare med åren tyvärr ;).
    Härligt, backloop vid vändningar är riktigt skönt.
    Gör du så!

  • lewold

    Medlem
    8 juli, 2014 vid 08:53

    Tack! Glömde att jag postade filmen här, kul att ni gillade den.

    Kom precis hem till Sverige efter 10 fantastiska dagar i Turkiet. Vi bodde i Gokova men surfade på lite olika ställen i området. Jag surfade alla dagarna(!) med fantastiskt tryck i 12, 9 och 7a, kommer en film så småningom.

    Är i Skåne några dagar nu, bor i Baskemölla på Österlen. Prognosen för de närmaste dagarna ser bra ut så kanske blir det lite surf på östkusten, alternativt Lundåkra. Drönaren följer med, så om ni vill bli filmade från luften så är det bara att hänga på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Film: kite, surf och wake i USA

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.